Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vážený klient Ferrari říká, že LaFerrari je šmejd, Honda NSX je prý lepší
8.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle jen tak nevyšumí, už to není o tom podělaném autě, říká Preston Henn, kterému značka odmítla prodat LaFerrari Aperta. Teď možná lituje.
Preston Henn je sběratel Ferrari a obecně velmi majetný člověk. Ve své garáží má mimo jiné i Ferrari 275 GTB/C 6885 Speciale, dost možná nejhodnotnější auto světa, jehož cena se počítá v miliardách korun. Je to vůz tak vzácný, že samo Ferrari musí majitele žádat o půjčení, pokud jej někdy chce vystavit. Také to v minulosti udělalo a Henn souhlasil - vcelku logicky se tak považoval za jednoho z těch, kterým ani Ferrari nikdy neřekne ne.
A k takovému smýšlení má i další důvody. Z mnoha dalších aut najdeme v jeho garáži třeba Ferrari FXX - Henn je jeden z hrstky lidí, kteří si mohli tenhle speciál nechat ve vlastní garáži. V takové sbírce samozřejmě nemůže chybět LaFerrari a Henn chtěl přidat i LaFerrari Aperta. Nečekal, že mu jej Ferrari přinese na zlatém podnosu, byl uctivý - poslal dokonce dopis s žádostí o přidělení jednoho z vozů i s šekem na zálohu ve výši 1 milion dolarů osobně Sergiu Marchionnemu. Peníze mu ovšem byly vráceny s tím, že „není způsobilý” pro pořízení otevřeného LaFerrari.
Proč to Ferrari udělalo, dodnes nikdo nepochopil. Jistě, Henn možná není úplně na očích široké veřejnosti, ale aby jeden ze světově nejuznávanějších sběratelů Ferrari byl označen za nezpůsobilého pro nákup, je opravdu zvláštní. Tento příběh jsme přinesli v srpnu letošního roku, kdy byl relativně čerstvý. Dnes máme před sebou částečné rozuzlení.
Henn původní žalobu na Ferrari stáhl. Soudil se o pro něj zanedbatelných 75 tisíc dolarů (1,9 milionu korun) za nemajetkovou újmu, kterou měl označením za nezpůsobilého pro nákup LaFerrari Aperta. To ho mělo vystavit posměchu okolí. Můžeme si pomyslet něco o povrchnosti Hennova okolí či egu samotného Henna, ale není to příliš podstatné.
Ferrari nabídlo mimosoudní vyrovnání, ovšem kýžený vůz to asi nebyl, protože Henn jej odmítl. Pak od svého právníka při konzultaci slyšel, že šance na výhru v tomto soudním sporu jsou nulové - a proto žalobu stáhl. Vidina celkových soudních nákladů v okolí 250 tisíc dolarů (6,3 milionu korun) také jistě hrála svou roli a třebaže zámožný, ani Henn jistě nechce vyhazovat peníze oknem.
Právník ale neměl jen špatné zprávy. „Zeptal jsem se, 'Můžeme se soudit nějak jinak?' a on odpověděl, 'Ano. Budeme se soudit, ale o něco jiného,' a to stále nevím, co bude,” řekl nyní Henn americkému magazínu Road & Track. Jaký bude další vývoj, zejména co bude nový předmět sporu, se zatím necháme překvapit.
Preston Henn vydělal své jmění na spirituálním předchůdci eBaye - pořádal na svých pozemcích bleší trhy a inkasoval peníze za pronájem míst od trhovců. Dělal to několik dekád a právě díky ziskům z této činnosti mohl závodit v autech po celém světě a také si koupit jakékoliv auto, které zrovna chtěl. Pochází z dob, kdy si člověk mohl koupit cokoliv, na co měl peníze, kdy bylo nemyslitelné, aby si automobilka vybírala, komu svá auta prodá.
I proto ani v nejmenším neočekával, že u Ferrari takhle narazí, zvláště když dlouhodobě má s automobilkou tak dobré vztahy a když má tolik jejích aut v garáži. Jeho záliba v autech této značky ovšem končí. „Necítím k Ferrari vůbec nic,” uvedl. Přišla mu dokonce pozvánka na Ferrari Finali Mondiali, událost pořádanou poprvé v USA na okruhu Daytona, kterou odmítl. A připravuje se na nadcházející soudní spor a radí Ferrari, aby udělalo to stejné. „Tohle nevyšumí. Už to není o tom podělaném autě,” říká doslova Henn.
Pikantní třešničkou na dortu je, že Henn zpětně kritizuje i LaFerrari kupé, které má. Prý za moc nestojí, ani dveře mu v něm nešly otevřít. „Řeknu vám něco, čemu možná nebudete chtít věřit, ale LaFerrari mi dodali domů a nelíbilo se mi. Přijel jsem v něm někam a nemohl jsem se dostat ven, musel jsem zavolat policii, aby mi pomohla. Co jsem si totiž neuvědomil, bylo, jak těžké budou dveře,” líčí Henn své problémy s uzavřeným LaFerrari - nemohl se prostě dostat ven. „Prostě to není pohodlné auto,” dodává. My musíme dodat - pochopitelně, také to není Rolls-Royce.
To ale není všechno. „Zrovna jsem poslal dopis značce Acura (americká značka Hondy - pozn. red.) o tom, jak moc se mi líbí NSX. Je to to nejlepší auto, které jsem kdy měl. Je neuvěřitelné, je vážně, vážně skvělé a stálo 200 tisíc dolarů oproti... mno, poslední Ferrari, které jsem dostal, ne LaFerrari, už nevím, jak se jmenovalo, byl to Spider. Stálo 750 tisíc dolarů a NSX je o takový kus lepší a za 200 tisíc,” srovnává Henn.
Opakuje se tedy historie, že Honda školí Ferrari v tom, jak stavět sporťáky? Úplně bychom na to nesázeli, protože Henn má nyní na Italy pifku, ale o něčem to jistě svědčí. O čem přesně, posuďte sami. Ferrari nyní dost možná lituje, že to jedno „podělané auto” Hennovi neprodalo, do dobrého světla to přes všechny vrtochy pana Henna nestaví ani Italy...
Preston Henn stáhl první žalobu, připravuje ale jinou
LaFerrari Aperta nedostal a už ho ani nechce
Jeho kolekce aut je ohromující a zdaleka nečítá jen Ferrari
Celý text původní žaloby včetně výčtu Hennových skvostů
Zdroj: Road & Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus