Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Hamburku už platí zákaz vjezdu dieselů. Místní na to reagují úplně opačně, než se čekalo
1.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Do některých částí Hamburku teď už nelze vjet s diesely neplnícími Euro 6. Zbytek země kvůli tomu zachvátila panika, Hamburk ani ne.
Počínaje posledním květnovým dnem začal v Hamburku platit předem avizovaný zákaz vjezdu naftových vozidel splňujících emisní normu nižší než Euro 6. Nařízení se dotklo zatím dvou ulic - Stresemannstrasse (jen pro nákladní vozy) a 580 metrů dlouhé Max-Brauer-Allee. Více než půlkilometrová klíčová tepna vedoucí centrem hanzovního města je rozdělena na dva jízdní pruhy v obou směrech se středovým pásem zeleně a činžovními domy po stranách.
Podmínkou volného průjezdu Max-Brauer-Allee je splnění normy Euro 6, která vstoupila v platnost v září 2015, byť mnohé vozy ji začaly plnit už dříve. Ve spolkové republice je celkem zaregistrováno asi 15 milionů dieselových vozů a zhruba pouze 2,7 milionu z nich se opatření nedotkne. Není to tedy věc, která by se týkala pár lidí. Nerespektování zákazu vyjde řidiče osobního automobilu na 25 Eur, neposlušný šofér náklaďáku zaplatí třikrát více.
Toto opatření je prvním svého druhu v celém Německu, zavedení obdobných zón je ale na spadnutí v dalších městech, jako jsou Stuttgart, Kiel nebo Kolín nad Rýnem. Zelení prahnou po celostátní platnosti a Němci na tento vývoj zareagovali až panicky - zájem o diesely klesl na minimum, i o ty úplně nové. Paradoxem ale je, že takový vývoj se týká prakticky celého Německa, nejvíce dotčeného Hamburku ovšem nikoli. Tam se nyní podle dat Mobile.de, největšího prodejního webu s auty v Evropě, diesely prodávají lépe než kdy dříve. A níže si můžete projít i údaje mapující konkrétní vývoj zájmu o pětici nejžádanějších modelů.
Proč tomu tak je, můžeme zatím pouze spekulovat. Analytici Mobile.de naznačují, že zatímco zbytek Němců žije v panice z jakéhosi nekonkrétního zákazu, který pro ně bude znamenat zásadní omezení použitelnosti jejich aut, Hamburští vnímají jen reálný dopad. Jde o drobné omezení provozu v jedné ulici, kam rezidenti stejně mohou vjet díky svému trvalému bydlišti a ostatní se oné ulici jednoduše vyhnou. To vážně není důvod k panice. Lidé z Hamburku tak nyní profitují na všeobecném nezájmu o diesely, který poslal ceny dolů a nejvíce kupují těchto pět automobilů.
5 momentálně nejžádanějších dieselů v Hamburku a okolí
1. Škoda Superb TDI
Vrcholný model české automobilky se prodává velmi dobře. Žádné jiné naftové vozidlo se aktuálně neprodává tak rychle, jak ukazují výsledky největšího inzertního portálu evropských ojetých vozů. Průměrně Superb získá nového zákazníka po 25,8 dnech, to je více než dvakrát rychlejší tempo proti obvyklým 55 dnům. Cenově nákup vyjde v průměru na 20 000 Eur (519 000 Kč).
2. Porsche Cayenne Diesel
Spousta prestiže, ale menší spotřeba. Klapající Porsche na chůdách se na domácí scéně stalo bestsellerem. Na nového majitele Cayenne Diesel průměrně 26,8 dní. Před rokem pobyt v nabídce trval 59 dní, což je slušný pokrok za 12 měsíců. Průměrná cena je 55 955 Eur (1,4 milionu Kč), za ojetinu se tak platí téměř o 40 000 Eur (1 milion Kč) méně než za zbrusu nový kus.
3. Mercedes Viano
Zastánci vzdušné kabiny sahají po Vianu, elegantní dodávce pro náročné cestovatele, v průměru 28 dní od vystavení inzerátu na internetu. Předchůdce třídy V je třetí nejlepší prodejní artikl v Hamburku. Dealeři mohou poděkovat zavedenému zákazu.
4. BMW X5
Další špatná zpráva pro ekologické aktivisty je rostoucí obliba v naftového BMW se zvýšeným posedem. SUV z Mnichova bude i nadále okupovat cesty podél parků a cyklostezek. Lidem trvá 28,3 dní, než sáhnou po X5. Proti sousední zemi Schleswig-Holstein je to o 44,7 dní rychleji, tvrdí analýza Mobile.de.
5. BMW 120d
Druhý narušitel čerstvého vzduchu z Mnichova je menší řada 1. Vznětový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 135 kW (184 koní) a 380 Nm obyvatelé Hamburku považují za skvělou volbu. Nikdy dřív ve městě nebyla taková poptávka po tomto hatchbacku s dieselem.
Jsou to rozhodně zajímavá data, zájem o diesely je v Hamburku už podle těchto čísel a jejich srovnání s průměrem enormní. Že by závan racionality? Nebo skrytá revolta? Podělte se o svůj názor v diskuzi...
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB