Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Česku koupené Ferrari, které tu jako ojeté roky nikdo nechtěl, se teď prodá za víc jak 15 milionů
26.4.2023 | Petr Miler
Že o nějaké provedení vozu nebyl zájem v momentě, kdy se prodával jako nový, a dokonce o něj byl zájem ani v momentě, kdy se později prodával jako ojetý, ještě neznamená, že se jednou neprodá za majlant.
Ferrari už léta považuje manuální převodovky za mrtvou záležitost. Podle tehdejšího technického šéfa značky Michaela Leiterse podstatou existence italské automobilky byly a jsou „design, výkon a přelomové technologie”. K něčemu takovému se prý ruční řazení nehodí, neboť podle dnes už odejitého Leiterse (teď mimochodem šéfuje McLarenu, předtím dělal pro Porsche) „neexistuje manuál, který by dokázal překonat automaty”.
Jeho slova mají svou váhu, Leiters je ostatně technické eso, jakých v celém automobilovém průmyslu najdeme jednotky. Současně je ale třeba říci, že existují případy, kdy to tak úplně neplatí. A také musíme dodat, že jen o rychlost přece nejde. Spojení člověka a stroje, kterému ruční řazení fandí více než co jiného, v srdcích mnoha nadšených řidičů převažuje nad hezkým časem na stopkách. A pokud takoví lidé nemají hluboko do kapsy, jsou ochotni si za manuál připlatit až nekřesťanské peníze.
Těmto slovům dává váhu dražba vozu, kterou dostala na starosti slavná aukční síň RM Sotheby's. Té upělo na nehty Ferrari 599 GTB Fiorano, které mělo tu čest stát se vůbec posledním dvanáctiválcovým modelem značky, který byl s manuální převodovkou k mání. Zájemci po ní zrovna netoužili, nakonec v Maranellu vyrobili jen 29 exemplářů a pouze 10 z nich zamířilo do Evropy, zbytek skonči v USA. Jeden z těch evropských je nyní na prodej.
Pro nás je pozoruhodnější o to víc, že byl jako nový prodán v Česku v roce 2007 tehdejším pražským dealerem Ferrari, firmou HP Exclusiv. Registrováno tu bylo dalších 10 let a možná si vzpomenete, že snad několik roků viselo v nabídce Scuderie Praha s cenovkou 10,6 milionu Kč. Nechtěl ho nikdo, až se jej za blíže neupřesněnou sumu zmocnit švýcarský sběratel. Nevíme, zda si jej ponechal dodnes, ale kdyby ano - a svého času zaplatil klidně oněch 10,6 „mega” -, udělal dobrý kšeft.
Vůz má stále najeto jen 9 990 km a je jedním z nejvíce zachovalých Ferrari 599 GTB s manuálem na celém světě. Cenu jistě nekazí obvyklá barevná kombinace (rudý lak, béžový interiér) spolu s 20palcovými litými koly, za kterými prosvítají černě lakované třmeny brzd zakusující se do karbon-keramických kotoučů. Ty se budou hodit, však krotit musí šestilitrový dvanáctiválec Tipo F140, který byl naladěn na 620 koní výkonu a 608 Nm točivého momentu. Zrychlení na stovku se odehraje za 3,7 sekundy, na dvoustovku za 11 sekund a maximálka je přes 330 km/h.
To jsou přesvědčivé parametry i dnes, natož pak v roce 2007. Není tedy vlastně divu, že manuální převodovkou osazené Ferrari 599 GTB Fiorano si cenu nejen drží, prodává se stále dráž. Na posledních dvou aukcích RM Sotheby's se jiné manuální 599 prodaly za 830 000 USD a 623 750 Eur, tedy asi 17,6 resp. 14,7 milionu Kč. I tady aukční dům čeká cenu okolo 650 tisíc Eur, tedy přes 15 milionů Kč. To je násobně více, než kolik stálo jako nové, o 4,4 milionu více, než kolik stálo ojeté v roce 2017, a je to i vyšší suma, než jaká byla donedávna třeba na zcela nové a rychlejší Ferrari 812 Superfast.
Nepochybujeme tedy o tom, že o tento výjimečný kousek se strhne mela a výsledná cena v aukci, která se odehraje 20. května u italské Villy Erba, bude nakonec ještě vyšší. Už proto, že jde o jedno z posledních vyrobených Ferrari s manuálem vůbec. To úplně poslední bylo kdysi prodáno za více jak 10 milionů Kč. Šlo o jinak nepříliš ceněnou Californii, přesto by dnes pravděpodobně změnilo majitele za ještě mnohem vyšší sumu.

















Na prodej je poslední dvanáctiválcové Ferrari s manuálem, dokonce to prodané a později prodávané v Česku. Celkově mělo vzniknout jen 29 exemplářů takto vybaveného kupé 599 GTB Fiorano, z nichž jen 10 zamířilo do Evropy. Jeho cena tomu bude odpovídat. Foto: RM Sotheby's, tiskové materiály
Zdroj: RM Sotheby's
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 30 minutamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva