Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V BMW se změnila kultura, auta pro řidiče teď bude stavět Kia, říká Biermann
15.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejskou značku čeká transformace. Druhým BMW se sice stát nehodlá, na rozdíl od této značky ale klade potěšení z jízdy na čelná místa.
Na přelomu starého a nového milénia Kia nebyla zrovna v dobré kondici. Během asijské finanční krize v roce 1997 totiž zamířila na pokraj bankrotu, čehož o rok později využilo Hyundai a za mnohem větší sumu, než jakou nabízel Ford, odkoupilo 51 procent svého konkurenta. Posléze sice podíl „hjondé“ klesl na přibližně jednu třetinu, i tak jde ovšem nadále o největšího akcionáře Kia Motors. Zatímco Hyundai bylo ale v daný moment zaměřeno na celý svět, pro Kiu se stala hlavním trhem Evropa.
To je patrné zejména od roku 2006, kdy automobilka najala Petera Schrayera jako šéfa designu. Ten přišel s novou korporátní identitou v podobě dnes již pomalu legendárního „tygřího čumáku“, po němž následoval útok na Spojené státy. Díky působivému designu se Kia v Novém světě uchytila více než skvěle, což jen deklaruje letošní vítězství ve studii IQS společnosti J.D. Power. Zlaté vavříny přitom značka získala jako první mainstreamová automobilka od roku 1989, přičemž porazila i tradičního lídra v podobě Porsche.
Kia tedy už není jen levnou alternativou vůči zavedeným hráčům, ale pro řadu lidí volbou číslo jedna. Do budoucna navíc hodlá svou pozici ještě vylepšit, o což se má postarat další Evropan. Zatímco přitom Schreyer přešel ke Korejcům od Volkswagenu, Albert Biermann dříve pracoval pro BMW. U bavorské značky strávil nemalých 30 let, během kterých zastával různé manažerské posty - jeden čas byl technický šéfem divize M, na závěr své kariéry dělal dokonce viceprezidenta značky pro techniku. Nyní je ale rád, že se svým bývalým chlebodárcem již nemá nic společného.
„Změnila se tam kultura. V 80. a 90. letech byla hybným motorem BMW technika. Nyní je řízeno spíše financemi. Příliš mnoho zaměstnanců nyní mluví spíše o finanční situaci,“ popisuje stav v Mnichově Biermann. A jen tak potvrzuje názor, který jsme si na bavorskou značku v posledních pár letech udělali. Někdejší šéf divize M totiž dodává, že místo aby se věnoval vývoji, ladění a testování, většinu času bojoval o peníze. Jakékoliv diskuze, byť sáhodlouhé, nevedly k ničemu. U korejské značky jej ovšem čekal pravý opak.
To ovšem neznamená, že by se Kia v příštích pár letech měla stát BMW. Tak bláhový není ani Biermann. Dodává ovšem, že dosud stála značka na třech pilířích - skvělé hodnotě, dlouhé záruční době a zlepšujícím se designu. Jeho úkolem však je, aby vystavěl další pilíř, jímž se stane jízdní dynamika, která půjde ruku v ruce s působivou vizáží korejských vozů. „V oblasti jízdních vlastností Kia najde svou vlastní identitu a podstatu. Vyjasňujeme a znovu ustanovujeme, co Kia znamená pro zákazníky v Evropě.“
Do budoucna bychom se tedy na vozy korejské značky měli těšit, neboť budou „precizní, odpouštějící, vyvážené a nenudné. Přiléváme více oleje do ohně.“ Zatím ale bohužel není jasné, kdy se s touto expanzí potkáme - nejspíše však půjde o závěr dekády či počátek té nové. Nejvíce truchlit by přitom mělo BMW, které na všechny atributy, jenž Biermann zmínil, v posledních letech skutečně zanevřelo. Nikdy není pozdě to změnit, zatím to ale nevypadá, že by se v Mnichově něco takového chystalo...
Biermann ještě donedávna pracoval u BMW na nejvyšších technických místech...
Kia se nově hodlá zaměřit na jízdní dynamiku, což vyústí v příchod řidičstějších modelů. Koncept GT4 Singer by se tak v jisté podobě mohl stát produkční realitou
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch