Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Unikly smrti: VW Passat TDI z USA se teď prodávají v Evropě, někdy i za babku
9.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Passat TDI je v Evropě modlou, v USA jde o nechtěný symbol podvodu VW. A tak někoho napadlo je dovézt. Nejsou stejné, jsou ale levnější a neobyčejné.
Ojeté Volkswageny Passat s dieselovým motorem bývají ve střední Evropě hodně drahé, protože je o ně velký zájem. Například současná generace B8 se vyrábí už dva roky a nejstarší kusy byly dodány v listopadu 2014. Přesto dnes v prodeji nenajdete jediný ojetý kus s dieselem pod kapotou, který by stál méně než půl milionu Kč - a i k této metě se obvykle přiblíží jen vozy taxikářů či jinak neideální ojetiny. Za 400 tisíc Kč jsme tu nedávno měli jeden benzinový kus, zeměkouli ale objel už tolikrát, že by se z toho jednomu zatočila hlava.
Dokonce i o generaci starší Passaty B7 TDI z roku 2014 obvykle nekoupíte pod 400 tisíc Kč. To jsou opravdu vysoké ceny uvážíme-li, že už nejde o zrovna zánovní auta. Passat TDI ale existuje i v americké verzi, která je od té evropské docela dost odlišná. A protože v Evropě máme vlastní a v některých ohledech lepší Passat, s těmi americkými jste se tu setkali jednou za uherský rok. A to obvykle šlo o vůz amerického výletníka registrovaný v USA. Tohle ale platilo jen do Dieselgate.
Po odhalení naftového průšvihu Němců v USA ceny ojetých Volkswagenů s motory TDI skokově klesly a vyvolalo to obavy, co s nimi bude dále. Dnes jsme chytřejší - Volkswagen nabízí kompenzaci a výkup nebo úpravu, ale že vůz půjde upravit tak, aby plnil nařízení, zatím není jisté. A dá se chápat, že majitelé, kteří podlehli oxymorónu „TDI Clean Diesel” a kupovali TDI právě kvůli nižší zátěži životního prostředí nebo dnes nechtěli být spojováni s v USA citelně hůře vnímaným chovám VW, se svých aut chtěli zbavit hned, což ceny hnalo dále dolů.
Někteří evropští dovozci aut se tedy zřejmě snaží využít této příležitosti, od těchto majitelů v USA Passaty levně koupit a nabídnout je k prodeji v Evropě. Dostat auta z USA na značky v Evropě není zas tak velký problém a tahle auta se dají nabídnout levněji než evropské Passaty. Ostatně, musí být levněji nabídnuty, protože se ne každému líbí a ovládání klimatizace je ve stupních Fahrenheita, a to je vážně jen jeden z mála problematických rozdílů, které s sebou koupě amerického provedení nese.
Na druhou stranu, s Fahrenheitem se dá naučit pracovat a zrovna u klimatizace je to tak trochu jedno - když vám je zima, teplotu o kousek zvýšíte a jestli je na displeji číslo 19 nebo 66, není úplně podstatné. Tachometr sice je v mílích, ale menším písmem je cejchovaný i v kilometrech, to kdyby Američan zavítal do Kanady či Mexika. A všechno ostatní je software, takže by mělo být možné to změnit, ať už v nastavení palubního systému auta, nebo za patřičný obnos v servisu. Včetně jednotek na ovládání klimatizace.
Amerických Passatů byla vždy na prodej v Evropě sotva hrstka, nyní se jich začalo objevovat mnohem více. Narazili jsme na ně vlastně náhodou a bez větší snahy jsme objevili desítku aut, z nichž naprostá většina byla dovezena v poslední době. Pro ukázku jsme jich vybrali pár, protože... je to zajímavá věc. Ať už z toho pohledu, že zákaz Volkswagenu americké vozy prodat jinde tím je obejit, neboť zákazníkům to nikdo nezakazuje. Nebo tím, že jde o auto, které tak trochu psalo historii automobilismu nebo tím, že je to u nás velmi neobvyklý vůz, což může někoho lákat a nebo... Prostě prosto, že je to levnější a k tomu i větší (na délku, šířku i v rozvoru) vůz.
Ukážeme vám tři. První a zároveň nejlevnější kus je černý Passat SE s béžovým látkovým interiérem a dvoulitrovým TDI o 103 kW (140 koních) (ostatně, jiný „Clean Diesel” pro Passat v USA k dispozici nebyl). Nuzně vybaven přesto není, je tu HD rádio s dotykovou obrazovkou a Bluetooth, měnič CD, klimatizace, tempomat a alarm. Skoro samozřejmostí je v této třídě v USA automatické řazení. Je starý necelé dva roky, najel 112 tisíc kilometrů a je opravdu levný - stojí 8 800 Eur, tj. cca 239 tisíc korun.
Byli bychom obezřetní, tohle je opravdu nízká cena. Na první pohled však vůz vypadá slušně a je možné, že prostě někdo v USA koupil velmi lacino. Ostatně, Passaty TDI této generace a s podobnou kilometráží se v USA s cenou aktuálně pohybují právě okolo této částky, záleží ale stát od státu a... jsou to nabídkové ceny. Tento vůz byl dovezen před pár dny.
Passat TDI z roku 2014 za 240 tisíc Kč je v Evropě sen. Tady je, jen to není „ten Passat”
Druhý stroj je bílý s béžovým koženým interiérem. Také má 2,0 TDI o 140 koních a převodovku DSG, je starý téměř přesně dva roky a za tu dobu údajně najel jen 9 100 km. To znamená, že je jako nový. Je také lépe vybaven než černý Passat SE výše, kromě kůže je tu třeba couvací kamera, vyhřívání předních sedaček a údajně i adaptivní světlomety, ač na fotkách vidíme obyčejné paraboly. Je už dražší, ale cena 17 999 Eur (cca 486 tisíc korun), na prakticky nový Passat TDI je to ale pořád cena snů.
Za tento kousek dáte asi dvojnásobek, dostanete ale prakticky nové auto
Třetí vůz je jakási zlatá střední cesta - jsou mu tři roky, na tachometru má 77 379 km a má pro americký Passat neobvyklou manuální převodovku. Také tento vůz byl dovezen čerstvě, prodává ho soukromý prodejce a zmiňuje, že byl již proclen a německé „papíry” jsou na cestě.
Též v tomto případě se jedná o verzi SE se světle koženým interiérem a kromě věcí jako elektrické sedačky s vyhříváním je tu i navigace, tempomat a další nezbytnosti. Na prodej je za 14 500 Eur, tedy asi 390 tisíc Kč, což nijak kouzelně málo není, ale... I tak je to méně, než v případě srovnatelných „Evropanů”. A pro leckodo může být výhodou manuální převodovka.
Americký Passat se v nabídce objevuje i s manuálem
Amerických Passatů TDI je teď v Evropě docela hodně, vybrali jsme prostě tři z nich. A pokud se vám víc líbí menší Jetta v americké verzi, i tu je možno v Evropě s dieselem sehnat snáze než kdy dříve. Jestli je to pro vás zajímavá nabídka, zvažte sami, ale pokud ano, starat se při koupi obvykle nebude třeba o nic. Auta jsou většinou už přihlášená v Německu, takže není nutné ani zařizovat uvedení do souladu s evropskými normami, to už bude hotové.
Bereme to ale spíše jako zajímavou věc. I když se VW snaží najít možnost, jak auta v USA opravit, Američtí zákazníci beztak budou mít možnost vozy automobilce vrátit a pokud ji využití, VW už nezbude, než je zničit. Cesta jejich vývozu soukromými majiteli (resp. dovozu těch, kteří je o nich v USA koupí) je tak nakonec jednou z mála reálných možností, jejich úniku před smrtí. A pokud pro ně tato varianta v kombinaci s kompenzací ztráty hodnoty (kterou dostanou tak či onak), nebude ekonomicky ztrátová, je to možná lepší než jim nechat bez milosti prorazit bloky, protože přesně to se s nimi jinak nevyhnutelně stane.
I když to z pohledu milovníků TDI zní jako naděje, nepředpokládáme, že by do Evropy byla vyvezena podstatná část amerických vozů a je docela pravděpodobné, že tyto a další vozy byly dovezeny o něco dříve, než byla všem stranami přijata jakási dohoda o narovnání opakovaně zmíněná výše. Motivace amerických majitelů prodávat vůz levně komukoli je nyní docela malá...
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva