Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Unikátní BMW E9 CS s technikou M5 je na prodej, stojí miliony
26.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Máte-li rádi starší BMW a nejraději pak design klasiků a techniku z dob vrcholné slávy atmosfér a manuálů, je tento stroj perfektní volbou.
Milovník historických BMW jistě nepohrdne modelem E9 CS ze 70. let. Vůz, jemuž stavěla karoserii německá karosárna Karmann a který byl předchůdcem řady 6 E24, má dodnes úchvatné linie; je na něm znát věk, ale velmi mu sluší. Ani výkonu tu není úplně málo, verze 3.0 CS nabídla 200 koní. Ne všem ale musí něco takového stačit.
A zřejmě právě proto vznikl stroj, na který se díváte na obrázcích. Jmenuje se MKO CS V8 a je to kříženec BMW E9 3.0 CS s moderní a hlavně osmiválcovou M5 E39. Na našem webu o něm řeč už byla, dnes vám o něm můžeme říci více a hlavně dodat jednu podstatnou informaci - pokud letos plánujete extra bohaté Vánoce, tento stroj si nyní můžete koupit. S cenou 178 tisíc Eur (cca 4,7 milionu korun) je všechno, jen ne levný, ale jeho provedení je perfektní.
Vzniklo z přání majitele firmy MKO Michaela Oberhausera, ale nikoliv zcela v dílnách této firmy. Z velké části bylo vyrobeno v Rumunsku. Ovšem ještě než se vyvrátíte ze židle smíchy, že někdo prodává rumunské auto takhle draho, čtěte dál. Oberhauser chtěl, aby auto vypadalo jako nové, takže spousta dílů je koupených přímo od BMW Classic - a ty nejsou levné. Nárazník třeba přijde na tisíc Eur (26 500 korun) a světlo na 400 Eur (10 600 korun) a také tu je originální přední spoiler z E9 CSL.
Rumunská karosárna, se kterou MKO spolupracuje, je údajně jedna z nejlepších v zemi. „Jsou tam nejlepší řemeslníci, kteří ručně vyrobili některé díly v tak špičkové kvalitě, že když bylo auto nalakováno, člověk by neuvěřil, že takto nevyjelo z fabriky,” říká Oberhauser. Další důvod spolupráce s balkánskou zemí je jednoduchý - třetinové náklady.
Právě v Rumunsku bylo o 21 cm zkráceno šasi, výfukový systém i kardanová hřídel BMW M5 E39 a upravená karoserie E9 CS na ně byla posazena. Tam také ze dvou zrezivělých E9 CS v podstatě vyrobili jedno použitelné. Zkombinování bylo samozřejmě náročné, upravovat či úplně nově z plechových plátů vyrábět se muselo téměř všechno, i kvůli většímu rozchodu kol M5 E39.
Pak se hotový skelet auta stěhoval zpět do Německa, kde na něj u firmy MKO namontovali všechno ostatní, tj. kompletní pohonné ústrojí, odpružení, podvozek, kabeláž, brzdy, všechno, aby vyrobili skutečné auto. Také tu stvořili interiér, který je dle našeho názoru nejslabším místem vozu, protože masivní palubní deska a tlustý volant působí v interiéru E9 CS dost nepatřičně. Ale to je věc názoru.
Následovalo typové schválení a emisní test. Dle úřadů se toho na tomto autě změnilo tolik, že nemohlo být označeno jako BMW. Proto na něm také nejsou vidět modrobílá loga, nýbrž loga firmy MKO, a proto se jmenuje MKO CS V8. Emisí muselo tohle auto vypouštět jako M5 E39, protože odtud pocházel motor, tedy plnit normu Euro IV.
S moderní technikou se ale pojí spousta výhod. Například tu jsou airbagy, veškerá elektronika od řízení motoru po stabilizaci a také např. klimatizace, která se do E9 CS původně nedodávala vůbec. Vůz se projevuje jako BMW M s pětilitrovým osmiválcem a objem dává řádně znát. Zůstalo mu 400 koní a 500 Nm, ale výsledek, ač váží 1 670 kg, je o nějakých 150 kg lehčí než M5 E39, což nikdy není na škodu. Rozložení hmotnosti je velmi blízko 50:50.
Zrychlení na stovku je nějakých 5 vteřin, ale to u tohoto auta není tak podstatná informace, protože vznikalo jako praktická klasika, která zvládne každodenní používání. Jistě tak funguje velmi dobře, už existuje pár let. A nyní tak může sloužit někomu jinému, pokud bude ochotný zaplatit dost mastnou cenu... a smířit se s nepatřičnou palubní deskou.
Unikátní MKO CS V8 nabídne eleganci veterána s moderní technikou
Vzniklo posazením upravené karoserie E9 CS na zkrácenou platformu M5 E39
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva