Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota GT 86 nedosahuje očekávaných prodejů, ostřejší verze asi nebude
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonská značka možná věřila v dosatatek entuziastů, kteří model GT 86 koupí. Bohužel se jich nenašlo tolik, kolik by si přála, prý na všech velkých trzích.
Toyota GT 86 má být vzpomínkou na minulost, kdy auta ještě nebyla zkažená vysokou hmotností a přeplňováním, kdy ještě zábava za volantem znamenala více než bezpečnost a emise. Měl to být lék na krizi středního věku. Jenže podle posledních informací přímo od automobilky GT 86 nesplňuje na důležitých trzích očekávání, což může v konečném důsledku dokonce způsobit, že se nějaké silnější, otevřené či další verze prostě nedočkáme. Důvod je jednoduchý. Toyota na základě nedostatečného odbytu usuzuje, že by byl zájem po dalších variantách ještě nižší. Zda má i dvojče Subaru BRZ stejné problémy, netušíme, ale víme, že Subaru je kabrioletu nakloněno.
Víceprezident Toyoty pro Evropu potvrdil, že japonská značka vlastně neví, co je důvodem nevalných tržeb GT 86, protože většina motoristických novinářů byla z tohoto vozu nadmíru nadšená. My jsme ale svého času vyjádřili jisté pochybnosti ohledně toho, jak se Toyota rozhodla zamířit proti času a zdá se, že se naše slova naplňují. Autu sice nechybí výkon, motor je ale v jiných než nejvyšších otáčkách nevýrazný a uspokojí leda puristy schopné dolovat z vozu téměř neustále maximum. To je ale velmi úzká skupina lidí a je paradoxem, že by právě silnější a poněkud lidštěji se projevující verze mohla oslovit více lidí. Tu se ale nyní Toyota nabídnout zdráhá.
Připomeňme, že zadní kola GT 86 pohání plochý dvoulitr vyvinutý ve spolupráci se Subaru, který disponuje výkonem 200 koní. Vůz s manuální převodovkou zrychluje na stokilometrovou rychlost za 7,6 sekundy a rozjede se na 226 km/h. Bude tedy vůbec nějaká příští generace, facelift s vyšším výkonem? Těžko říct, ale pojďme raději na pozitivnější zprávy.
V budoucnu se Japonci chystají využívat ve větší míře motory mnichovské automobilky BMW, ke kterým mají právo díky uzavřené dohodě. Pro letošní rok je v této souvislosti v plánu uvedení modelu Verso se šestnáctistovkovým turbodieselem z Mnichova, který bude produkovat 112 koní a točivý moment 270 Nm. Vůz dostane označení 1,6 D4-D a bude vybaven stejným motorem jako nové Mini nebo jedničkové BMW.
Brzy údajně dojde k dalšímu přebírání naftových motorů, avšak samozřejmě takových, které se budou hodit i pro příčnou zástavbu. V jiných případech bude Toyota dbát při vývoji na to, aby mohla motor implantovat, což se týká například Aurisu nebo nebo crossoveru RAV4. Některé zdroje hovoří o tom, že se v nových Toyotách objeví také dvoulitr a ten by se kvůli evropským prodejům Toyotě jednoznačně zamlouval.















GT 86 není špatným nápadem, ale podle našeho názoru mu k dokonalosti prostě něco chybí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 11 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
před 7 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 9 hodinamiLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
před 10 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 11 hodinamiI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva