Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota Corolla 2014 selhlala v novém crash testu IIHS, rok po jeho zavedení
9.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Struktura japonského sedanu při nárazu 25 procenty přídě neobstojí. Ohroženy jsou jak nohy, tak především hlava řidiče.
O nových nárazových testech amerického institutu IIHS, kdy se vůz střetává s překážkou jen 25procentní částí přídě, jsme poprvé hovořili již loni v létě. Na vlastní oči jsme se tak mohli přesvědčit, že automobily vyvíjené pro normované nárazy a oceněné tím nejvyšším hodnocením z crash testů evropského NCAPu nemusí být vždy naprosto bezpečné. Vždyť takové Audi A4 nebo Mercedes-Benz třídy C asi každý považuje za robustní modely, které by svou posádku měly nadstandardně ochránit za všech okolností. IIHS však prokázalo opak.
Od té doby uplynula spousta času, díky čemuž by se mohlo zdát, že automobilky již své výrobky danému testu přizpůsobily. Jenže jak dokazuje Toyota s novou generací sedanu Corolla (je tedy třeba zdůraznit, že jde o americkou verzi, ta evropská není totožná), k ničemu takovému nedošlo. V rámci testu nárazu malou částí přídě si totiž vůz odnáší velmi špatné hodnocení, kde se kritiky dočkala hlavně konstrukce kabiny. Její spodní část se totiž po nárazu posunula o 32 cm směrem k řidiči, ve vrchní části pak o 20 cm.
Toto narušení kabiny navíc vedlo k vychýlení volantu o 11 cm doprava, díky čemuž čelní airbag sice v první fázi hlavu testovací figuríny zachytil, ta po něm však sklouzla na tvrdou strukturu boku dveří, od čehož jí nedokázal uchránit ani airbag boční. Test přitom probíhal při rychlosti 64 km/h, čímž by dotyčnému řidiči vznikla vážná poranění - při nárazu ve vyšší rychlosti (nutno dodat, že takové nehody se stávají velmi zřídka, před nehodou stihne naprostá většina řidičů z devadesátky nebo i stotřicítky zabrzdit na rychlosti citelně nižší) by následky byly pochopitelně ještě vážnější.
Daný test je ovšem pouze jednou kategorií, kterou institut IIHS monitoruje. Tou další jsou nárazy větší částí přídě, boční náraz, převrácení a náraz zezadu. Ve všech těchto oblastech již nová Toyota Corolla obstála na jedničku, čímž si nakonec vysloužila hodnocení Top Safety Pick. To by mohlo na první pohled působit dostatečně bezpečně, hned šest nejbližších konkurentů (třeba Honda Civic sedan nebo Ford Focus sedan) ale získalo lepší vizitku Top Safety Pick+.
Je tedy zjevné, že pokud chcete nejbezpečnější vůz ve své kategorii, po nové Corolle v Americe asi nesáhnete. Neznamená to, že by se japonský sedan dal přirovnat k pojízdné rakvi, předpokládali jsme ale, že automobilky v současné době už nebudou novými crash testy zaskočeny, jakkoli prvotní vývoj dnešních novinek pochopitelně začínal citelně dříve. Tušíme, že s tímhle něco Japonci udělají až při facleiftu...





Při nárazu Toyoty Corolly malou částí přídě do překážky je ve velkém ohrožení hlava i nohy řidiče
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 7 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 8 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 10 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 11 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB