Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor

Japonský koncern se výkonnější GT 86 nebrání a vážně posuzuje i možnost použití elektromotoru a baterek místo přeplňování.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor

7.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský koncern se výkonnější GT 86 nebrání a vážně posuzuje i možnost použití elektromotoru a baterek místo přeplňování.

O možnosti posílit dvoulitrový boxer Toyoty GT 86 a Subaru BRZ se mluví už od doby, kdy se provalil jeho relativně skromný výkon 200 koní. Názory na nutnost takové změny se různí, sami Japonci však pochopili, že s argumenty typu „pod kapotou není na přeplňování dost místa“ příliš neuspějí a navíc jim zisky z dodatečného ladění utíkají skrze prsty do kapes tuningových firem. Co s tím?

Britský Autocar oslovil s podobným dotazem osobu z nejpovolanějších, šéfinženýra Tetsuya Tada. „Hodně jsem byl žádán o přeplňování,“ přiznává duchovní otec novodobé Hachi-Roku. „Na mezigeneračním faceliftu se už pracuje. Zkoumáme potenciál turbodmychadla i mechanicky poháněného kompresoru, asistence elektromotoru je však rovněž možná, protože s sebou přináší benefity, které nejsou v případě nuceného plnění dosažitelné,“ dodává Tada a naráží přitom na dodatečný výkon v nízkých otáčkách při současném nenarušení reakcí pohonu na plyn.

Podle Toyoty by takové řešení mohlo být jednodušší, levnější a dovolilo by dále snížit těžiště auta. Co však s ne zrovna žádoucím navýšením hmotnosti? Podle šéfa vývoje si s tím jeho lidé dokážou poradit. „Naše sportovní divize TRD našla způsob, jak auto zbavit asi 100 kg váhy a navíc se jim podařilo navrhnout kompletní kryt podvozku, který dokáže zásadním způsobem ovlivnit dynamickou vyváženost a chování auta ve středních a vysokých rychlostech a podle potřeby zvýraznit nebo potlačit přetáčivost,“ prozradil Tetsuya Tada.

Definitivní rozhodnutí Toyoty prozatím nepadlo a všechny možnosti vylepšení kompaktní japonské zadokolky s důrazem na více rychlosti a zlepšení ovladatelnosti zůstávají otevřené. Konečná volba zřejmě nebude jednoduchá, schvalování nové techniky však bude výrazně rychlejší než samotné udělení zelené pro GT 86. A to samé platí i pro v Ženevě vystavěný kabriolet. „Vedení považovalo projekt GT 86 za velmi riskantní. Chtělo prodejní výsledky dříve, než se objeví otevřená verze. Teď, když máme důkaz, můžeme začít rozvíjet myšlenky na vylepšení vozu, v honbě za výkonem však nesmíme zapomínat na klíčové charakterové vlastnosti GT 86,“ dodal na závěr Tada.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 1 - Test Toyota GT 86 CZ 02Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 2 - Test Toyota GT 86 CZ 03Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 3 - Test Toyota GT 86 CZ 01Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 4 - Test Toyota GT 86 CZ 04Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 5 - Test Toyota GT 86 CZ 06Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 6 - Test Toyota GT 86 CZ 05Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 7 - Test Toyota GT 86 CZ 39Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 8 - Test Toyota GT 86 CZ 40Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 9 - Test Toyota GT 86 CZ 41Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 10 - Test Toyota GT 86 CZ 45Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 11 - Test Toyota GT 86 CZ 47Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 12 - Test Toyota GT 86 CZ 46Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 13 - Test Toyota GT 86 CZ 17Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 14 - Test Toyota GT 86 CZ 19Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor - 15 - Test Toyota GT 86 CZ 50
Hledání adekvátního způsobu navýšení výkonu GT 86 asi nebude snadným úkolem

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.