Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1
9.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pagani nemůže mít záplavu testovacích prototypů, vše zkouší na jednom voze. Je to i případ Huayry a aktuálního Pachetto Tempesta.
Při vývoji aut není nic neobvyklého, když stovky testovacích prototypů najedou miliony kilometrů. Automobilka se tak logicky snaží nejen vyvinout co nejlepší auto, ale i vychytat maximum nedostatků, a vyhnout se tak pozdějším reklamacím či svolávacím akcím. Taková auta prostě použije, najede s každým klidně statisíce km a pak je zničí. Může si to dovolit, jde-li o jakkoli masového výrobce - pokud „spotřebujete” tisíc prototypů na vývoj vozu, který se pak prodává po milionech, je to pořád jen kapka v moři.
U výrobců, jako je Pagani, je to ale jinak. Když máte v plánu vyrobit nějakého vozu 100 kusů, těžko si můžete dovolit dalších sto použít na vývoj a pak je zničit. To ale neznamená, že firma chystané modely široce netestuje, pochopitelně. Právě Pagani ale pro takový účel obvykle vyčlení jen jedno auto, jako u Zondy - vše od původní C12 až po Cinque testovalo na jednom jediném voze, který si dnes „Babička” a má najeto přes milion kilometrů. Navíc pochopitelně nemíří do šrotu - teď je po renovaci a zůstává v majetku automobilky, bude vystaveno v muzeu. A u Huayry se zjevně historie opakuje.
Letos v Ženevě se ukázala Huayra BC, ostrá verze modelu Huayra, který se představil před pár lety jako nástupce Zondy. Ovšem aby si ti, co již mají standardní Huayru, nezůstali ošizeni, automobilka jim nabídla paket Tempesta, který přidává různá aerodynamická vylepšení na karoserii. Hlavním přínosem je zvýšení přítlaku bez zvýšení aerodynamického odporu.
Paket Tempesta se samozřejmě také musel někde testovat, i když to je „jen” balíček vylepšení. Červenočerný vůz, na který se můžeme podívat na videu níže, byl první vůz s tímhle paketem, testovací mula s označením PT1, která má najeto 400 tisíc kilometrů. Má je i z testů předchozích evolucí Huayry, byť nevíme, zda i verze BC. Tak či onak je pozoruhodná - ostatně není mnoho vozů Pagani, které mají za sebou takhle obrovskou porci kilometrů, pravděpodobně neexistuje ani jeden další takový.
Na videu níže je vůz vidět zvenčí i zevnitř, ale hlavně si můžeme poslechnout jeho titanový výfuk. Ten se může chlubit nízkou váhou, ušlechtilým materiálem, ale to nejpodstatnější je jeho zvuk. A ten je skutečně hromový; po pravdě, turba neturba, V12 Huayry v kombinaci s tímhle výfukem zní božsky. Posuďte sami.










Kombinace černé a červené Huayře vážně sluší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321