Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1
9.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pagani nemůže mít záplavu testovacích prototypů, vše zkouší na jednom voze. Je to i případ Huayry a aktuálního Pachetto Tempesta.
Při vývoji aut není nic neobvyklého, když stovky testovacích prototypů najedou miliony kilometrů. Automobilka se tak logicky snaží nejen vyvinout co nejlepší auto, ale i vychytat maximum nedostatků, a vyhnout se tak pozdějším reklamacím či svolávacím akcím. Taková auta prostě použije, najede s každým klidně statisíce km a pak je zničí. Může si to dovolit, jde-li o jakkoli masového výrobce - pokud „spotřebujete” tisíc prototypů na vývoj vozu, který se pak prodává po milionech, je to pořád jen kapka v moři.
U výrobců, jako je Pagani, je to ale jinak. Když máte v plánu vyrobit nějakého vozu 100 kusů, těžko si můžete dovolit dalších sto použít na vývoj a pak je zničit. To ale neznamená, že firma chystané modely široce netestuje, pochopitelně. Právě Pagani ale pro takový účel obvykle vyčlení jen jedno auto, jako u Zondy - vše od původní C12 až po Cinque testovalo na jednom jediném voze, který si dnes „Babička” a má najeto přes milion kilometrů. Navíc pochopitelně nemíří do šrotu - teď je po renovaci a zůstává v majetku automobilky, bude vystaveno v muzeu. A u Huayry se zjevně historie opakuje.
Letos v Ženevě se ukázala Huayra BC, ostrá verze modelu Huayra, který se představil před pár lety jako nástupce Zondy. Ovšem aby si ti, co již mají standardní Huayru, nezůstali ošizeni, automobilka jim nabídla paket Tempesta, který přidává různá aerodynamická vylepšení na karoserii. Hlavním přínosem je zvýšení přítlaku bez zvýšení aerodynamického odporu.
Paket Tempesta se samozřejmě také musel někde testovat, i když to je „jen” balíček vylepšení. Červenočerný vůz, na který se můžeme podívat na videu níže, byl první vůz s tímhle paketem, testovací mula s označením PT1, která má najeto 400 tisíc kilometrů. Má je i z testů předchozích evolucí Huayry, byť nevíme, zda i verze BC. Tak či onak je pozoruhodná - ostatně není mnoho vozů Pagani, které mají za sebou takhle obrovskou porci kilometrů, pravděpodobně neexistuje ani jeden další takový.
Na videu níže je vůz vidět zvenčí i zevnitř, ale hlavně si můžeme poslechnout jeho titanový výfuk. Ten se může chlubit nízkou váhou, ušlechtilým materiálem, ale to nejpodstatnější je jeho zvuk. A ten je skutečně hromový; po pravdě, turba neturba, V12 Huayry v kombinaci s tímhle výfukem zní božsky. Posuďte sami.
![Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1 - 1 - pagani huayra tempesta pt1 video 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1 - 2 - pagani huayra tempesta pt1 video 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1 - 3 - pagani huayra tempesta pt1 video 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1 - 4 - pagani huayra tempesta pt1 video 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1 - 5 - pagani huayra tempesta pt1 video 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1 - 6 - pagani huayra tempesta pt1 video 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1 - 7 - pagani huayra tempesta pt1 video 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1 - 8 - pagani huayra tempesta pt1 video 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1 - 9 - pagani huayra tempesta pt1 video 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1 - 10 - pagani huayra tempesta pt1 video 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Kombinace černé a červené Huayře vážně sluší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
před 11 hodinamiTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
včeraCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včeraŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva