Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou „nejužranější” auta dle realistických testů. Vítěz vážně nepřekvapí
17.9.2018 | Mirek Mazal
K těmto vozům by automobilky mohly začít nabízet klubové členství u čerpacích stanic jako standardní výbavu. Benzin z nich totiž mizí před očima.
Američtí zákazníci nebyli a nejsou příliš zvyklí monitorovat spotřebu svých aut. Samotná paliva jsou tam sice přibližně stejně drahá jako u nás, s ohledem na nesrovnatelnou míru zdanění je ale kupují za zlomek českých cen. A tak se vlastně ani nelze divit, že je příliš netrápí, jestli auto jezdí za 5 nebo 10 litrů benzinu na 100 km - v kombinaci s jejich mnohem vyšší životní úrovní je to při běžných kilometrových nájezdech prostě nebolí.
O to více může překvapit, s jakou pílí tamní Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) přistupuje k měření spotřeby prodávaných aut. Zatímco evropské testy jsou jedna velká komedie, ze které vyjde číslo obvykle nedosažitelné při jakékoli normální jízdě, americká metodika je vypiplaná do nejmenšího detailu, jak vám ukáže schema níže. A snaží se opravdu reflektovat skutečnou jízdu autem skutečným řidičem, třebaže jistě obezřetným a dopravní předpisy dodržujícím.
Schema testu EPA je velmi komplikované a snaží se maximálně kopírovat normální předpisovou jízdu
Právě EPA dává pravidelně dohromady jakýsi „seznam hrůzy”, tedy výběr deseti největších žroutů, kteří v jejích testech dosahují nejvyšších hodnot spotřeby. A teď tu máme jeho nejnovější vydání. O jaké typy aut půjde, asi nemusíme naznačovat - nic než sporťáky a SUV s velkými motory nemá v tomto klání šanci. I tak je zajímavé vidět, kdo je na tom opravdu nejhůř a jakých výsledků dosahuje. Tady je celá desítka s kombinovanými spotřebami i dalšími detaily.
Nejužranější auta dle testů EPA od nejúspornějšího po nejméně úsporné
10. Mercedes-Benz G550 2018: 18,1 litru na 100 km
Na desátém místě v tomto seznamu se umístil relativně nejhospodárnější vůz - Mercedes-Benz G550 poslední generace. Jeho cihlovitý tvar, hranatý design a těžká konstrukce s sebou nese velkou žíznivost motoru. Poháněný agregátem 4,0 V8 biturbo o výkonu 310 kW (422 koní) a 610 Nm přes automat na všechna kola stojí celkem 18,1 litru v kombinaci a 16,8 litru na dálnici.
9. Ferrari GTC4Lusso: 18,1 litru na 100 km
Další antispořílek přijíždí z Apenin. V celkovém ohledu se vyrovná G550, ale rozdíl přichází na dálnici, kde je aerodynamicky tvarované Ferrari schopné pozřít „jen” 13,8 litru během stovky kilometrů. Celkový průměr je stejný jako u Mercedesu, ale GTC4Lusso se může pochlubit vzácnou atmosféricky plněnou jednotkou 6,3 litru V12 o výkonu 507 kW (689 koní) a 697 Nm v dosahu pohonu obou náprav.
8. Ferrari 812 Superfast: 18,1 litru na 100 km
Překvapivě jsou na tomto seznamu jen dvě Ferrari. Není divu, že obě silně táhnou vpřed velké vidlicové dvanáctiválce s obrovským výkon. Typ 812 Superfast nabízí stejné číslo kombinované spotřeby jako GTC4Lusso zmíněné výše, ale obsazuje osmé místo, protože v dálničním režimu si řekne o 14,7 litru benzínu. Proč ne u 6,5litrového objemu s výkonem 588 kW (799 koní) a 718 Nm na zadních kolech.
7. Mercedes-AMG G63 2018: 18,1 litru na 100 km
Tvar krabice s aerodynamikou autobusu může mít pod kapotou cokoliv a vždy si vezme kvůli svému tvaru karoserie o nějaký litr navíc. Sportovně užitkový Mercedes s 5,5litrovým biturbem foukajícím vzduch do osmi válců v řeči čísel spořádá 18,1 litru ve smíšeném poježdění, město znamená 19,6 litrů, 15,7 litru odpovídá dálničnímu přesunu.
6. Jeep Grand Cherokee Trackhawk: 18,1 litru na 100 km
Nejrychlejší SUV na světě, sen mnohých, kteří se drží módního trendu velkých aut na chůdách. Nicméně krmení 717 koní (527 kW) a 875 Nm z přeplňovaného osmiválce táhnoucí 2,4 tuny váhy stojí za to. Městem se stádo prožene za 21,4 litru, dálnice zmizne pod koly se spotřebou 13,8 litru. Celkový Průměr 18,1 není zase taková tragédie, a pokud se necourá městskými uličkami, zvládne se agresivní SUV s kompresorem krotit.
5. Pagani Huayra: 18,1 litru na 100 km
Z vysokého posedu nad ostatními účastníky provozu sesedáme zadkem skoro na zem. Nástupce Zondy definující segment avantgardních raket si potrpí na každý detail, jen ta spotřeba není nejlepší. Šestilitrový pohon od AMG osazený dvanácti válci a dvěma turby vyrobí pod plným plynem 537 kW (730 koní) a brutálních 1 000 Nm. Benzín mizí z nádrže stejným tempem jako u Jeepu - 21,4 litru ve městě a 13,8 na dálnici.
4. Mercedes-AMG G65 2018: 19,6 litru na 100 km
Vrcholné provedení G65 je třetí Mercedes třídy G v tomto seznamu, ale ne poslední. Vysoko postavená série G65 zvyšuje kombinovaný průměr na 19,6 litru benzínu odpovídající 100 kilometrů jízdy. Není třeba znovu ukazovat prstem na všechny součinitele nezadržitelné žízně, která ve městě znamená 21,4 litru a na dlouhé dálniční trase 18,1. Dvanáct válců a dvě turba se nenechají připravit o svoji porci krmení.
3. Lamborghini Aventador S: 19,6 litru na 100 km
Vidlicové uložení dvanácti válců s atmosférickým přívodem čerstvého vzduchu se umístilo na třetí pozici. Verze Aventador S kupé na dálnici spolkne 13,8 litru, otevřený roadster o 0,9 litru více. Obě pekelné příšery šlehající plameny z výfuku do širokého okolí žene uprostřed uložený motor s objemem 6,5 litru o výkonu 544 kW (740 koní) a 690 Nm.
2. Mercedes G500 4x4^2: 21,4 litru na 100 km
Zase Mercedes G a zase postup kombinovaného cyklu spotřeby. Není to náhoda, protože tato hranatá bouda skoro půl metru nad zemí (světlá výška je přesně 438 milimetrů) je provozně výrazně neekonomická. Důkazem je průměr všech typů cest za 21,4 litru, který pramení z netradičně velkých rozměrů a z dvakrát přeplňovaného osmiválce o výkonu 310 kW (421 koní) a 610 Nm.
1. Bugatti Chiron: 21,4 litru na 100 km
Nejžíznivějším autem v USA je podle měření Bugatti Chiron. Není divu, z něčeho musí těžit mastodontní šestnáctiválec s objemem 8 litrů a čtyřmi turby. Celkově 1 103 kW (1 500 koní) a 1 600 Nm je s přehledem kapitola sama pro sebe. Luxusní stíhačka není do města, kde palivoměr ukazuje úbytek 26,1 litru na 100 kilometrů, dálnice se dá snést s hodnotou 16,8 litru. Není marné tvrdit, že majitelé Chironu občas mají přístup k ropným polím, což by dávalo smysl v rámci vítěze nejužranějšího vozu Ameriky.
Zdroj: EPA
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
5.11.2024 - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Yamaha oznamuje oficiální jezdce World Supersport pro rok 2025 včera 14:30
- Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava včera 12:00
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně 5.11.2024
- Mistři světa z nezávislého týmu 5.11.2024
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
Nejnovější články
- Suzuki odpískalo snahu dát elektrický pohon ikonickému Jimny. Přišel by o své klíčové vlastnosti, říká šéf
včera - Et tu, Brute? Už i prodeje zdánlivě neporazitelného Ferrari padají, akcie zamířily dolů o 8 procent
včera - Tank budoucnosti od Hyundai má nově ve výbavě drony, které slouží jen jemu, sám ale jezdit nebude
včera - Absurdní čtyřválcový Mercedes C63 AMG je propadák všude. Ani o 1,1 milionu levněji než u nás se ho nedaří prodat
včera - Kia s faceliftem přiblížila své klíčové SUV Sportage větším modelům, možná to neměla dělat
včera
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 11.07. 06:16 - keijei
- Rychlodotazy 11.07. 01:32 - Předseda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.06. 21:55 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 11.06. 19:41 - mattonecz
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.06. 16:42 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.06. 09:52 - M.Z.
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda