Toto je nejlevnější Aston Martin Vantage, nebouraný, neshořelý. Důvod neuhodnete

Nebouraný Aston Martin za cenu Škody Octavia je realitou. Není ani shořelý a nenajel příliš. Je to ale něco, co se v prodeji běžně opravdu nevidí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toto je nejlevnější Aston Martin Vantage, nebouraný, neshořelý. Důvod neuhodnete

22.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Toto je nejlevnější Aston Martin Vantage, nebouraný, neshořelý. Důvod neuhodnete

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nebouraný Aston Martin za cenu Škody Octavia je realitou. Není ani shořelý a nenajel příliš. Je to ale něco, co se v prodeji běžně opravdu nevidí.

Nedávno jsme vám ukázali, na kolik přijde roční provoz ojetého Astonu Martin Vantage V8. Nejsme si jisti, jestli byl tento článek dostatečně inspirativní pro koupi podobného auta, my jsme se ale pro jistotu podívali, za kolik dnes lze takový vůz pořídit v Evropě. A narazili jsme na opravdu pozoruhodný kousek - filtrem prošel jeden nebouraný exemplář s 52 000 km a manuální převodovkou za něco málo přes 400 tisíc Kč.

Tyto Astony jsou dnes relativně dostupné, ale 400 tisíc korun za takový kus? To se vážně nevidí. Z první fotky přitom vůz vypadal velmi dobře, je skutečně nebouraný, neohořelý ani jinak podobně běžně poškozený. A není to ani replika, přesto má velmi pozoruhodná specifika.

Už párkrát jsme prali o tom, že automobilky při vývoji aut používají již existující vozy. Často jsou to i stroje konkurence pro srovnávání, jedním ze známějších případů z poslední doby je práce Hondy na nové NSX - automobilka otevřeně světu sdělila, že jedním z aut používaných při testech bylo Ferrari 458. Konkrétně šlo o dva kusy a ani jeden z nich neměl lehký život.

Dnes máme před sebou auto stižené podobným osudem. Je to Aston Martin V8 Vantage, který je na prodej u německé firmy v Neubergu, kousek od Frankfurtu nad Mohanem, jeho osud byl ale zpečetěn ve Velké Británii. Byl totiž k dispozici firmě Prodrive, která se zabývá vývojem komponentů pro silniční i závodní auta a mezi nimi i pro Aston Martin.

Tenhle Vantage tedy byl ve službách Prodrivu jako testovací vozidlo. Havarován nebyl, přesto je na několik kusů a na jeho smontování do původního stavu by zřejmě bylo potřeba praktik Artura Tussika. Očekáváme, že by byl spíš vhodnější na díly. Kompletní - byť po kouskách - ale prý je a je za opravdu nízkou cenu - přesně 17 750 Eur, tedy asi 406 tisíc korun.

Sporťák za cenu Octavie to tedy de facto je, ale ve skutečnosti bude potřebovat další hromadu peněz na uvedení do provozuschopného stavu. A z toho, jakým martyriem auta při vývoji dalších verzí většinou procházejí, si troufneme odhadnout, že podívat se po dražším kousku, ale takovým, se kterým můžete rovnou odjet, je víc než dobrý nápad.

Přesto je pozoruhodné něco takového vidět na vlastní oči, však se přesvědčte v galerii níže. Člověku je takového auta až trochu líto... Kdybyste si jej chtěli vzít domů, inzerát je zde.


Toto je nejlevnější Aston Martin Vantage, nebouraný, neshořelý. Důvod neuhodnete - 1 - aston martin v8 vantage prodej prodrive 01Toto je nejlevnější Aston Martin Vantage, nebouraný, neshořelý. Důvod neuhodnete - 2 - aston martin v8 vantage prodej prodrive 02Toto je nejlevnější Aston Martin Vantage, nebouraný, neshořelý. Důvod neuhodnete - 3 - aston martin v8 vantage prodej prodrive 04Toto je nejlevnější Aston Martin Vantage, nebouraný, neshořelý. Důvod neuhodnete - 4 - aston martin v8 vantage prodej prodrive 05Toto je nejlevnější Aston Martin Vantage, nebouraný, neshořelý. Důvod neuhodnete - 5 - aston martin v8 vantage prodej prodrive 06Toto je nejlevnější Aston Martin Vantage, nebouraný, neshořelý. Důvod neuhodnete - 6 - aston martin v8 vantage prodej prodrive 07Toto je nejlevnější Aston Martin Vantage, nebouraný, neshořelý. Důvod neuhodnete - 7 - aston martin v8 vantage prodej prodrive 08Toto je nejlevnější Aston Martin Vantage, nebouraný, neshořelý. Důvod neuhodnete - 8 - Aston Martin V8 Vantage prodej Prodrive dalsi 01
Tenhle Aston by se možná dal spravit, lepší ale asi je jeho použití na díly. A možná jej bude stačit vidět...

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.