Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear za sebou v Austrálii zanechal spoušť, zlikvidoval trojici sporťáků
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Bentley Conti GT, Nissan GT-R a BMW M6 Gran Coupe měly přežít vše. Pravda je však odlišná.
Britskému motoristickému pořadu Top Gear se poslední dobou věnujeme docela často. Souvislost to mělo zejména s natáčením pořadu v Argentině, které neskončilo dle představ štábu ani trojice moderátorů. Ve výsledku přitom Patagonský speciál příliš kontroverzní nebyl, i když možná jde jen o pohled Evropana, který není válkou o Falklandy zatížen tolik jako Jihoameričané. Rozruch ale vyvolalo i prohlášení Jeremyho Clarksona, který přirovnal aspekty argentinského incidentu k útoku na redakci titulu Charlie Hebdo a neopomněli jsme se věnovat ani ryze automobilovým záležitostem. Zejména když se v prvním letošním dílu po domovské trati Top Gearu v Dunsfoldu úchvatně prohnalo Lamborghini Huracán.
Druhý letošní díl se pak soustředil na srovnání moderních aut s moderními výrobky, jež podle Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye mají zhruba stejnou životnost jako černoch na Severním pólu. Automobily by naopak měly vydržet vše, což se trojice rozhodla demonstrovat v nehostinných končinách Austrálie, kam se vypravila s Bentley Continental GT V8 S, Nissanem GT-R a BMW M6 Gran Coupe.
Při čtyřdenním putování zažily automobily opravdu drsné zacházení, během kterého se musely vypořádat s kamenitým či písčitým povrchem a nemalými teplotami. Přesto zvládly přestát vše naprosto bez úhony, tedy alespoň podle tvrzení Jeremyho a spol. Jak se ovšem nyní ukazuje, pravda to tak úplně nebyla. Čtenář britského webu TheSupercarKids totiž pustil do světa fotky Bentley Cinti GT použitého právě při natáčení tohoto dílu, které má do perfektního stavu hodně daleko.
Podle informací se zejména australský červený písek podepsal na žlutém laku takovou měrou, že vůz musel být kompletně přestříkán. Drsný terén pak poničil podvozek, načež mělo britské kupé ztratit polovinu své hodnoty. Prý dopadlo nejlépe z celé trojice, a tak by nás docela zajímalo, jaký je asi stav japonské Godzilly a bavorského čtyřdveřového kupé.
Na druhou stranu je ale třeba říci, že ona zmiňovaná hodnota je pouze věcí subjektivní. Účetně budiž, je ale klidně možné, že by Bentley (a samozřejmě i ostatní zúčastněné značky) nemělo problém udat vůz za mnohem vyšší než prodejní cenu jen díky tomu, že za jeho volant usedl Hammond. Takové BMW, které řídil Clarkson, by pak mohlo být vyvažováno zlatem.
Dále zde máme ten fakt, že všechny tři automobilky díky oné epizodě dozajista navýší své prodeje, což se ostatně prokázalo již v minulosti, kdy kupříkladu po „testu“ Škody Yeti vzrostla poptávka po modelu mladoboleslavské automobilky na britských ostrovech o nějakých 60 procent. Firmy si zkrátka rády zaplatí za účast v Top Gearu klidně hodnotou několika aut, ne poloviny jednoho.
Závěrem tedy lze říci pouze tolik, že pokud jste danou epizodu viděli (a pokud ne, najdete níže alespoň upoutávku), pak určitě nevěřte tomu, co se před kamerami odehrávalo. Poněkolikáté musíme zopakovat, že Top Gear je zkrátka show, ne dokumentární pořad a i když vysloveně lhát nemá ve zvyku, rád nastaví pravdě zrcadlo schopné hlavně přitáhnout pozornost. O testování aut tu prostě v prvé řadě nejde a hlavním a realistickou recenzi snad nečekají ani automobilky. Očekávají zviditelnění, skoro za jakoukoli cenu. Pro milovníka čtyř kol je sice pohled na poničené auto vždy hořký, v celé záležitosti ale je asi tím jediným, komu zmíněné poškození aut bude trhat žíly...
Bentley Continental GT V8 S řízené Richardem Hammondem prý dopadlo z celé trojice nejlépe. Přesto je jeho hodnota nyní poloviční, i když asi jak pro koho
Zdroj: TheSupercarKids
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva