Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear za sebou v Austrálii zanechal spoušť, zlikvidoval trojici sporťáků
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Bentley Conti GT, Nissan GT-R a BMW M6 Gran Coupe měly přežít vše. Pravda je však odlišná.
Britskému motoristickému pořadu Top Gear se poslední dobou věnujeme docela často. Souvislost to mělo zejména s natáčením pořadu v Argentině, které neskončilo dle představ štábu ani trojice moderátorů. Ve výsledku přitom Patagonský speciál příliš kontroverzní nebyl, i když možná jde jen o pohled Evropana, který není válkou o Falklandy zatížen tolik jako Jihoameričané. Rozruch ale vyvolalo i prohlášení Jeremyho Clarksona, který přirovnal aspekty argentinského incidentu k útoku na redakci titulu Charlie Hebdo a neopomněli jsme se věnovat ani ryze automobilovým záležitostem. Zejména když se v prvním letošním dílu po domovské trati Top Gearu v Dunsfoldu úchvatně prohnalo Lamborghini Huracán.
Druhý letošní díl se pak soustředil na srovnání moderních aut s moderními výrobky, jež podle Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye mají zhruba stejnou životnost jako černoch na Severním pólu. Automobily by naopak měly vydržet vše, což se trojice rozhodla demonstrovat v nehostinných končinách Austrálie, kam se vypravila s Bentley Continental GT V8 S, Nissanem GT-R a BMW M6 Gran Coupe.
Při čtyřdenním putování zažily automobily opravdu drsné zacházení, během kterého se musely vypořádat s kamenitým či písčitým povrchem a nemalými teplotami. Přesto zvládly přestát vše naprosto bez úhony, tedy alespoň podle tvrzení Jeremyho a spol. Jak se ovšem nyní ukazuje, pravda to tak úplně nebyla. Čtenář britského webu TheSupercarKids totiž pustil do světa fotky Bentley Cinti GT použitého právě při natáčení tohoto dílu, které má do perfektního stavu hodně daleko.
Podle informací se zejména australský červený písek podepsal na žlutém laku takovou měrou, že vůz musel být kompletně přestříkán. Drsný terén pak poničil podvozek, načež mělo britské kupé ztratit polovinu své hodnoty. Prý dopadlo nejlépe z celé trojice, a tak by nás docela zajímalo, jaký je asi stav japonské Godzilly a bavorského čtyřdveřového kupé.
Na druhou stranu je ale třeba říci, že ona zmiňovaná hodnota je pouze věcí subjektivní. Účetně budiž, je ale klidně možné, že by Bentley (a samozřejmě i ostatní zúčastněné značky) nemělo problém udat vůz za mnohem vyšší než prodejní cenu jen díky tomu, že za jeho volant usedl Hammond. Takové BMW, které řídil Clarkson, by pak mohlo být vyvažováno zlatem.
Dále zde máme ten fakt, že všechny tři automobilky díky oné epizodě dozajista navýší své prodeje, což se ostatně prokázalo již v minulosti, kdy kupříkladu po „testu“ Škody Yeti vzrostla poptávka po modelu mladoboleslavské automobilky na britských ostrovech o nějakých 60 procent. Firmy si zkrátka rády zaplatí za účast v Top Gearu klidně hodnotou několika aut, ne poloviny jednoho.
Závěrem tedy lze říci pouze tolik, že pokud jste danou epizodu viděli (a pokud ne, najdete níže alespoň upoutávku), pak určitě nevěřte tomu, co se před kamerami odehrávalo. Poněkolikáté musíme zopakovat, že Top Gear je zkrátka show, ne dokumentární pořad a i když vysloveně lhát nemá ve zvyku, rád nastaví pravdě zrcadlo schopné hlavně přitáhnout pozornost. O testování aut tu prostě v prvé řadě nejde a hlavním a realistickou recenzi snad nečekají ani automobilky. Očekávají zviditelnění, skoro za jakoukoli cenu. Pro milovníka čtyř kol je sice pohled na poničené auto vždy hořký, v celé záležitosti ale je asi tím jediným, komu zmíněné poškození aut bude trhat žíly...






Bentley Continental GT V8 S řízené Richardem Hammondem prý dopadlo z celé trojice nejlépe. Přesto je jeho hodnota nyní poloviční, i když asi jak pro koho
Zdroj: TheSupercarKids
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins