Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear za sebou v Austrálii zanechal spoušť, zlikvidoval trojici sporťáků
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Bentley Conti GT, Nissan GT-R a BMW M6 Gran Coupe měly přežít vše. Pravda je však odlišná.
Britskému motoristickému pořadu Top Gear se poslední dobou věnujeme docela často. Souvislost to mělo zejména s natáčením pořadu v Argentině, které neskončilo dle představ štábu ani trojice moderátorů. Ve výsledku přitom Patagonský speciál příliš kontroverzní nebyl, i když možná jde jen o pohled Evropana, který není válkou o Falklandy zatížen tolik jako Jihoameričané. Rozruch ale vyvolalo i prohlášení Jeremyho Clarksona, který přirovnal aspekty argentinského incidentu k útoku na redakci titulu Charlie Hebdo a neopomněli jsme se věnovat ani ryze automobilovým záležitostem. Zejména když se v prvním letošním dílu po domovské trati Top Gearu v Dunsfoldu úchvatně prohnalo Lamborghini Huracán.
Druhý letošní díl se pak soustředil na srovnání moderních aut s moderními výrobky, jež podle Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye mají zhruba stejnou životnost jako černoch na Severním pólu. Automobily by naopak měly vydržet vše, což se trojice rozhodla demonstrovat v nehostinných končinách Austrálie, kam se vypravila s Bentley Continental GT V8 S, Nissanem GT-R a BMW M6 Gran Coupe.
Při čtyřdenním putování zažily automobily opravdu drsné zacházení, během kterého se musely vypořádat s kamenitým či písčitým povrchem a nemalými teplotami. Přesto zvládly přestát vše naprosto bez úhony, tedy alespoň podle tvrzení Jeremyho a spol. Jak se ovšem nyní ukazuje, pravda to tak úplně nebyla. Čtenář britského webu TheSupercarKids totiž pustil do světa fotky Bentley Cinti GT použitého právě při natáčení tohoto dílu, které má do perfektního stavu hodně daleko.
Podle informací se zejména australský červený písek podepsal na žlutém laku takovou měrou, že vůz musel být kompletně přestříkán. Drsný terén pak poničil podvozek, načež mělo britské kupé ztratit polovinu své hodnoty. Prý dopadlo nejlépe z celé trojice, a tak by nás docela zajímalo, jaký je asi stav japonské Godzilly a bavorského čtyřdveřového kupé.
Na druhou stranu je ale třeba říci, že ona zmiňovaná hodnota je pouze věcí subjektivní. Účetně budiž, je ale klidně možné, že by Bentley (a samozřejmě i ostatní zúčastněné značky) nemělo problém udat vůz za mnohem vyšší než prodejní cenu jen díky tomu, že za jeho volant usedl Hammond. Takové BMW, které řídil Clarkson, by pak mohlo být vyvažováno zlatem.
Dále zde máme ten fakt, že všechny tři automobilky díky oné epizodě dozajista navýší své prodeje, což se ostatně prokázalo již v minulosti, kdy kupříkladu po „testu“ Škody Yeti vzrostla poptávka po modelu mladoboleslavské automobilky na britských ostrovech o nějakých 60 procent. Firmy si zkrátka rády zaplatí za účast v Top Gearu klidně hodnotou několika aut, ne poloviny jednoho.
Závěrem tedy lze říci pouze tolik, že pokud jste danou epizodu viděli (a pokud ne, najdete níže alespoň upoutávku), pak určitě nevěřte tomu, co se před kamerami odehrávalo. Poněkolikáté musíme zopakovat, že Top Gear je zkrátka show, ne dokumentární pořad a i když vysloveně lhát nemá ve zvyku, rád nastaví pravdě zrcadlo schopné hlavně přitáhnout pozornost. O testování aut tu prostě v prvé řadě nejde a hlavním a realistickou recenzi snad nečekají ani automobilky. Očekávají zviditelnění, skoro za jakoukoli cenu. Pro milovníka čtyř kol je sice pohled na poničené auto vždy hořký, v celé záležitosti ale je asi tím jediným, komu zmíněné poškození aut bude trhat žíly...
Bentley Continental GT V8 S řízené Richardem Hammondem prý dopadlo z celé trojice nejlépe. Přesto je jeho hodnota nyní poloviční, i když asi jak pro koho
Zdroj: TheSupercarKids
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 31 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 2 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 5 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus