Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear postavil Teslu Model S proti Porsche Taycan, Tesla opět nestačila
31.10.2019 | Petr Prokopec
Ačkoli papírové parametry naznačují, že by v případě dynamiky měla být léta stará Tesla lepší než nové Porsche, už druhé přímé srovnání potvrzuje opak. Život s autem ale není jen věcí dynamiky.
Porsche Taycan je již od počátku označováno jako první skutečný rival Tesly. Ostatně německá automobilka při vývoji použila Model S jako jednu z nastavených latěk, již se navíc rozhodla překonat. Bylo tak vlastně jen otázkou času, kdy se oba tyto elektromobily střetnou kolo na kolo. Jeden takový souboj už máme za sebou a pro Teslu vyzněl překvapivě špatně. Druhý zorganizoval britský Top Gear.
Nejprve přichází řeč na jízdní dynamiku, jistě nejsledovanější aspekt obou aut. Tady bychom měli být svědky dominance Tesly, ostatně lepší akcelerací i maximálkou se chlubil Elon Musk už hned po slavnostním odhalení Porsche. Nicméně realita je taková, že Taycan Turbo S zvládá sprint na stovku o chlup rychleji než Model S Performance. A je rychlejší také ve zrychlení na 160 km/h, stejně jako kalifornskému soupeři ukazuje záda ve sprintu na čtvrtmíli, již navíc zvládá dokončit v daleko vyšším tempu.
Vítězství Porsche je tedy v tomto případě jasné a vyniká o to více, že papírově bylo slabším soupeřem. Praxe je úplně jiná, což ostatně platí také v rámci nejvyšší rychlosti. Porsche by mělo skončit na 261 km/h, zvládá však 268 km/h oproti 250 km/h Tesly. Navíc Taycan je téměř neúnavný, zpomalí jej až malé množství energie v akumulátorech, Model S delší vysokou zátěž notoricky nezvládá.
Německá dominance tím nekončí, Porsche dokázalo prakticky nemožné. Ve chvíli, kdy tedy Autobahn opustíte a sjedete na okresku, zjistíte, že Taycan zůstává věrný kořenům značky. Sedíte nízko, váš výhled nic nenarušuje a dokonce můžete použít přední blatníky jako ukazatele stáčení vozu. Z čeho však zůstává rozum stát, to je odezva brzd. I když Porsche stejně jako Tesla užívá elektrického systému kvůli regeneraci, nikdy nebudete mít pocit, že jde o brzdy „falešné“.
Snad aby vše nevyznělo tak jednostranně, Top Gear poukazuje na silné stránky Tesly v jiných ohledech. Kalifornský elektromobil exceluje hlavně v oblastech každodenní použitelnosti. Potřebujete větší komfort a více prostoru pro posádku i její zavazadla? Pak je Model S vozem, který vaše požadavky uspokojí lépe než Taycan. Na stranu Tesly se navíc přidávají mnohé další elektronické finesy, na které je Porsche přeci jen poněkud konzervativní - což platí i o rozvržení palubky.
Tesla tedy dynamicky na Porsche nestačí, v případě Tesly ale můžete při sklopených zadních sedadlech odvézt pomalu totéž, co Mercedesu E Kombi. Nakonec tak jako vždy záleží na tom, co je pro koho důležitější - na Teslu to chce minimálně tři miliony korun, na Porsche ještě o dobrou polovinu více.






Porsche Taycan nabízí lepší jízdní dynamiku, Tesla Model S pro změnu exceluje v praktičnosti. Volba je tedy na vás
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva