Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear postavil Teslu Model S proti Porsche Taycan, Tesla opět nestačila
31.10.2019 | Petr Prokopec
Ačkoli papírové parametry naznačují, že by v případě dynamiky měla být léta stará Tesla lepší než nové Porsche, už druhé přímé srovnání potvrzuje opak. Život s autem ale není jen věcí dynamiky.
Porsche Taycan je již od počátku označováno jako první skutečný rival Tesly. Ostatně německá automobilka při vývoji použila Model S jako jednu z nastavených latěk, již se navíc rozhodla překonat. Bylo tak vlastně jen otázkou času, kdy se oba tyto elektromobily střetnou kolo na kolo. Jeden takový souboj už máme za sebou a pro Teslu vyzněl překvapivě špatně. Druhý zorganizoval britský Top Gear.
Nejprve přichází řeč na jízdní dynamiku, jistě nejsledovanější aspekt obou aut. Tady bychom měli být svědky dominance Tesly, ostatně lepší akcelerací i maximálkou se chlubil Elon Musk už hned po slavnostním odhalení Porsche. Nicméně realita je taková, že Taycan Turbo S zvládá sprint na stovku o chlup rychleji než Model S Performance. A je rychlejší také ve zrychlení na 160 km/h, stejně jako kalifornskému soupeři ukazuje záda ve sprintu na čtvrtmíli, již navíc zvládá dokončit v daleko vyšším tempu.
Vítězství Porsche je tedy v tomto případě jasné a vyniká o to více, že papírově bylo slabším soupeřem. Praxe je úplně jiná, což ostatně platí také v rámci nejvyšší rychlosti. Porsche by mělo skončit na 261 km/h, zvládá však 268 km/h oproti 250 km/h Tesly. Navíc Taycan je téměř neúnavný, zpomalí jej až malé množství energie v akumulátorech, Model S delší vysokou zátěž notoricky nezvládá.
Německá dominance tím nekončí, Porsche dokázalo prakticky nemožné. Ve chvíli, kdy tedy Autobahn opustíte a sjedete na okresku, zjistíte, že Taycan zůstává věrný kořenům značky. Sedíte nízko, váš výhled nic nenarušuje a dokonce můžete použít přední blatníky jako ukazatele stáčení vozu. Z čeho však zůstává rozum stát, to je odezva brzd. I když Porsche stejně jako Tesla užívá elektrického systému kvůli regeneraci, nikdy nebudete mít pocit, že jde o brzdy „falešné“.
Snad aby vše nevyznělo tak jednostranně, Top Gear poukazuje na silné stránky Tesly v jiných ohledech. Kalifornský elektromobil exceluje hlavně v oblastech každodenní použitelnosti. Potřebujete větší komfort a více prostoru pro posádku i její zavazadla? Pak je Model S vozem, který vaše požadavky uspokojí lépe než Taycan. Na stranu Tesly se navíc přidávají mnohé další elektronické finesy, na které je Porsche přeci jen poněkud konzervativní - což platí i o rozvržení palubky.
Tesla tedy dynamicky na Porsche nestačí, v případě Tesly ale můžete při sklopených zadních sedadlech odvézt pomalu totéž, co Mercedesu E Kombi. Nakonec tak jako vždy záleží na tom, co je pro koho důležitější - na Teslu to chce minimálně tři miliony korun, na Porsche ještě o dobrou polovinu více.
Porsche Taycan nabízí lepší jízdní dynamiku, Tesla Model S pro změnu exceluje v praktičnosti. Volba je tedy na vás
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před hodinou - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva