Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear má další potíž. LeBlanc má dost Evanse, BBC říká: „Buď on nebo já.”
27.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Znovuzrozená show nemá na krku jen nízkou sledovanost, ale prý i další zákulisní pře. Ty mohou pořad znovu zásadně změnit.
Je pomalu již pravidlem začínat nový týden hodnocením poslední epizody nového Top Gearu. Nejinak je tomu i nyní, kdy se podíváme na pátý díl. Jeho sledovanost sice zatím ještě nebyla zveřejněna, nicméně rekordní nebude ani náhodou. Tedy pokud stejně jako ta předchozí nespadne na nejnižší mez v celé historii pořadu. To pro BBC není zrovna dobrá vizitka, nicméně ani největší komplikace. Tou další mají být události, které se prý daly do pohybu v zákulisí.
S novinkami se vytasil britský tisk s odvoláním na konkrétně nejmenované zdroje a je tedy otázkou, zda novým tvrzením můžeme věřit či nikoliv. Nicméně zas až tak nereálně neznějí. Jejich podstatou má být hrozba Matta LeBlanca odchodem z pořadu, pokud v něm i nadále zůstane Chris Evans.
Že se ti dva nemají zrovna v lásce, se mluvilo již dříve, LeBlanc ale vždy tyto zvěsti popíral. Kde je pravda, je otázkou, z dosud odvysílaných epizod je ale evidentní, že veškeré vztahy mezi nimi jsou strojené pro kameru a nejde o dvojici jako jsou třeba Rory Reid a Chris Harris. Těm snadno uvěříte, že po skončení natáčení spolu „jdou na jedno“ a klábosí o autech i o životě až do aleluja.
Evans se však prý od zbytku týmu distancuje, a to jak během natáčení, tak i po jeho skončení. Na plac tedy vnáší spíše frustraci než pohodu. „Atmosféra mezi moderátory je na bodu mrazu. Matt proto již naznačil, že nebude součástí žádné další série, pokud jí bude uvádět Chris. A není jediný, kdo má ke spokojenosti daleko,“ říká onen zdroj.
„Chris nepovzbuzuje ostatní, když natáčí své repliky. Při jedné příležitosti tento měsíc dokonce předstíral, že bouchá hlavou do zdi, aby vyjádřil svou frustraci, když Eddie Jordan odváděl svůj part. Také velmi žárlí na pozornost a odezvu, jíž se dostalo Rory Reidovi a Chrisi Harrisovi. Se svými zkušenostmi by přitom měl nováčkům pomáhat,“ dodal dále.
Bude tedy zajímavé, jak se bude situace dále vyvíjet. Nová série se měla začít natáčet již od září, nicméně producenti s nožem na krku mají nově zvažovat odklad. Souběžně s tím se přemýšlí o tom, kdo zůstane a kdo půjde přes palubu. Není to přitom vůbec snadné, neboť LeBlanc má smlouvu na dva roky, Evans dokonce na tři.
Na někdejšího Joeyho ze seriálu Přátelé navíc padá největší pochvala, zatímco britský moderátor je spojen u diváků s kritikou. I proto byl ostatně ve čtvrté epizodě podle plánu trochu upozaděn, což i přes rekordně nízkou sledovanost odborná a laická veřejnost blahořečily. Chvíli se totiž zdálo, že duch původního Top Gearu je zpátky.
Na poslední, tedy pátou epizodu, však již taková chvála nemíří. Místo toho zde máme řadu výtek, jenž míří i na hlavu Reida. Ten se vydal z Coventry do Ženevy s novým Jaguarem F-Type SVR, aby zopakoval legendární cestu Normana Dewise, který kdysi přivezl E-Type na švýcarskou motor show přes noc po vlastní ose.
Od Reida přitom slyšíme hlavně hlášky o únavě, tedy nic, co by nás až tak přikovalo do židle. Či co by naznačovalo třeba bezpečnou jízdu. Trefou do černého pak nebyla ani LeBlancova hláška, že nový Rolls-Royce Dawn je natolik tichý, že „slyšíte krtka prdět“. Snad jen k Harrisově testu BMW M2 Coupe nelze říct nic špatného.
Samozřejmě, každý vše může cítit jinak. Nicméně pravdou zůstává, že každý nový díl Top Gearu víceméně nedrží pohromadě. Místo toho tu máme pár nesouvisejících filmečků, jejichž technikou kvalitu sice nelze zpochybnit, ovšem samotný obsah tak zajímavý nebývá a živé a možná i poněkud násilné vstupy ze studia je poněkud shazují.
Uvidíme tedy v příštích týdnech, jak celá záležitost nabere na spádu. Momentálně tak již jen přihodíme ukázku na poslední epizodu a přidáme také link na tu minulou s českými titulky, včetně Extra Gearu. Souběžně s tím se pak ještě krátce přesuneme do druhého tábora, tedy k show The Grand Tour Clarksona, Hammonda a Maye.
Samotný pořad zde ovšem probírat nebudeme, místo toho se nově ve svém obvyklém stylu nechal slyšet její nejznámější protagonista. Ten nepatří mezi zastánce Brexitu, což potvrdil propagačním spotem s Jamesem Mayem ještě před hlasování, po odhlasování vystoupení Velké Británie z EU ale na věc reaguje konstruktivně, tedy svým vlastním stylu. Na Twitteru totiž uvedl: „Dobře. Teď bychom si měli odbýt 24 hodin zoufání a sténání, ale pak si budeme muset vyhrnout rukávy a rozpohybovat tu sprchu s*aček.“ Jak moc s ním souhlasíte, to necháme jen čistě na vás...
Obrázky z páté epizody letošního Top Gearu

















Nová epizoda Top Gearu, ve které Evans nosí to samé oblečení jako v předchozích, nebyla hodnocena zrovna kladně
Videoupoutávka na 5. epizodu letošního Top Gearu
Komentář Jeremyho Clarksona k Brexitu, který rozhodně nepodporoval
Kompletní čtvrtý díl Top Gearu s českými titulky a třetí díl Extra Gearu
Zdroj: Evening Standard, Jeremy Clarkson@Twitter
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB