Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear k roztržce v Argentině: před davem jsme se museli schovat pod postel
7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Štáb pořadu Top Gear zažili v Jižní Americe ještě žhavější chvilky, než se z prvotních zpráv zdálo.
Pokud jste náš web sledovali také o víkendu, pak vám jistě neunikl článek pojednávající o nuceném odchodu moderátorů a členů štábu britského motoristického pořadu Top Gear z Argentiny. Důvod byl docela triviální - některé z horkokrevných Jihoameričanů rozběsnila registrační značka Porsche 928. Její znění „H982 FKL“ totiž místním připomnělo Válku o Falklandy (kterým v zemi nikdo neřekne jinak než Malvíny), jíž vedla Argentina právě s Velkou Británií. O vítězství ostrovního království se přitom ani nemusíme zmiňovat, opak by místní asi jen těžko zvedla ze židlí.
Než se ovšem dostaneme k současnému dění, jen v rychlosti shrneme, co se v roce 1982 odehrálo. Situace totiž v mnohém připomíná stávající konflikt na Ukrajině. Tak tedy, o Falklandy se vedly boje již od 17. století, v roce 1833 však ostrovy nepřetržitě ovládala Anglie. Argentinci je ovšem i nadále považovali za vlastní území, přičemž Britům ve 30. a 40. letech minulého století nabízeli možné odkoupení, ke kterému nikdy nedošlo.
Napětí se postupem času stupňovalo a 1. dubna 1982 argentinská armáda zahájila invazi, v jejímž důsledku již za pouhý den bez většího odporu dobyla falklandské hlavní město Port Stanley. Třetího dubna tento krok odsoudila Rada bezpečnosti OSN a na Argentinu byly uvaleny ekonomické sankce. Britové navíc začali formovat námořní flotilu, která by se vypravila získat ztracené území zpět.
Již 25. dubna zaznamenala Anglie první vítězství, na konečnou kapitulaci Argentiny si však ostrovní království muselo počkat až do 14. června téhož roku. Nastalo počítání ztrát, které bylo po stránce materiální i lidské větší na straně jihoamerického státu. Ten se navíc musel vyrovnat s oslabením vojenského režimu, což vedlo ke změně vlády, zatímco v Británii se díky vítězství těšila velké podpoře Margaret Thatcherová.
Tím ale historii můžeme nechat být a přesuneme se do současnosti, respektive do minulého týdne, kdy se zatrpklí Argentinci očividně rozhodli, že si alespoň po letech trochu „zchladí žáhu“. První skupina se přitom držela jen pokřikování, zároveň však varovala před druhou, do které spadají členové místních odborů. Ti by prý již mohli být agresivnější, což se ve výsledku stalo.
Jeremy Clarksonovi, Richardu Hammondovi, Jamesi Mayovi a dalším proto bylo navrženo, aby zanechali filmování a odebrali se do pronajatého hotelu, což dotyční okamžitě učinili. Přesto však nakonec byli konfrontováni s rozvášněným davem, ve kterém prý nechyběli ani veteráni zmiňované války - to ale Clarkson nepovažuje za příliš pravděpodobné, neboť se jednalo o dvacetileté až třicetileté útočníky.
Ti se přitom nespokojili pouze s „kamenováním“ vozového parku Top Gearu (kromě Porsche to odnesl i Ford Mustang a Lotus Esprit), ale zaútočili rovněž na štáb i samotné moderátory. Ti se proto podle Clarksona museli ukrýt pod postelí, než jim následně argentinská vláda doporučila a zajistila okamžitý odjezd ze země. A to prý kvůli jejich vlastní bezpečnosti.
Kontroverzní moderátor přitom poukazuje na fakt, že od samotné vlády dostal Top Gear povolení k natáčení naprosto bez problémů. Sporná značka pak na Porsche 928 byla umístěna již při jeho zakoupení, nikoliv ve snaze o vyprovokování místního obyvatelstva. Nebyl by to ovšem Clarkson, kdyby nepřilil oleje do ohně - podle něj prý daný krok nakonec povede k ještě pikantnějšímu konci Vánočního speciálu, než bylo původně plánováno.
Daného dílu, a vlastně i celé nové série, se proto nemůžeme dočkat. Otázkou samozřejmě je, jak asi budou reagovat po jeho zhlédnutí Argentinci. Dá se totiž předpokládat, že ačkoliv Clarkson byl vedením televize BBC za svou prostořekost několikráte varován, tentokráte zřejmě bude moci mluvit „na plný plyn“. A v Británii mu to těžko někdo bude mít za zlé...
Štáb motoristického pořadu Top Gear zažil v Argentině opravdu horké chvilky. A to kvůli značce, která připomínala více než tři desítky let starý válečný konflikt
Zdroj: The Sunday Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch