Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear i Grand Tour lákají na nové epizody, nadšení ale budí jen jedna show
27.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Již příští rok se na obrazovky vrátí Matt LeBlanc, Chris Harris a Rory Reid. Nás ovšem více zajímá a láká, co budou o víkendu dělat Jezza a spol.
Letošní znovuzrození Top Gearu rozhodně nedopadlo dobře. Spíše bychom návrat slavného motoristického pořadu mohli označit za katastrofální, přičemž důvodů je hned několik - ten nejpodstatnější však spočívá v odchodu hlavních aktérů. Nová show The Grand Tour jasně ukázala, že faktory jako rozpočet, výprava, kamera, zvuk či auta jsou jen vedlejší. Úspěch hlavně závisí na lidech, tedy v tomto případě na Jeremy Clarksonovi, Richardu Hammondovi a Jamesi Mayovi.
Jisté, ne všichni s tímto tvrzením budou souhlasit. Zvláště při zmínce o Jezzovi, který kolem sebe šíří možná až příliš mnoho kontroverze. Nicméně ta je velmi pravděpodobně součástí jeho kouzla a strategie - a to se pro změnu přenáší na samotný pořad. Zcela zřetelně je to vidět na vůbec první oficiální upoutávce na nadcházející sezónu Top Gearu, ve které se již představí pouze Matt LeBlanc, Chris Harris a Rory Reid.
Právě tato trojice byla letos chválena nejvíce a nepřekvapilo, že to s nimi BBC zkouší znovu a bylo by velmi rádo, kdyby tento návrat již klapl. Zatím si tím ale nejsme příliš jisti, upoutávka působí značně uměle. Máme zde přitom přesně ten styl, s jakým by vyrukoval Jezza a spol. A dá se předpokládat, že v jeho případě by následoval bouřlivý aplaus. Zde se jej ale nejspíš nedočkáme.
LeBlanc, Harris a Reid se totiž rozjedou ve třech různorodých taxících bez držení volantu směrem k horizontu. Jelikož na startu stojí hned vedle sebe, je logické, že ihned začnou skřípět plechy, což trojice moderátorů doprovází smíchem. Jak jsme ale zmínili výše, vše působí vyumělkovaně.
Na druhou stranu, všechna zmíněná či naznačená negativa by nakonec mohla být novému Top Gearu ku prospěchu. Na rozdíl od letošního návratu totiž již na bedrech show neleží takový tlak. LeBlanc, Harris a Reid tak mohou příjemně překvapit. Ale i pokračovat v pádu z výšin, což by nejspíše již show zlámalo vaz definitivně.
Jak vše dopadne, to zjistíme za pár měsíců. Během té doby lze očekávat přísun dalších upoutávek, které nám jistě napoví více - aktuálně tu máme jen 20 sekund záběrů, které toho mnoho neodhalí. Nicméně pocit jisté pachutě v ústech, která zůstala po hořké mandarince, je nezpochybnitelný. Snad nám tedy napříště Top Gear naservíruje lepší chod.
Oproti tomu v případě upoutávky na další epizodu The Grand Tour příliš důvodů ke stížnostem nemáme. Už jen proto, že nepůjde o jeden díl, ale hned o dva. Clarkson, Hammond a May totiž na road trip do Namibie, což bude mapovat nejen klasická páteční epizoda, ale také na ni navazující sobotní. Ani jednou u toho přitom nebude zelený stan.
Nelze si odpustit rýpnutí, proč vlastně The Grand Tour potřebuje speciál, když speciálem je tak trochu každá epizoda. Nicméně to je nejspíše jediný zádrhel, na který bude u obrazovek okamžitě zapomenuto. Ve zbytku se budeme opájet krajinou, jíž trojice moderátorů brázdí v plážových bugginách. A samozřejmě se u toho královsky baví a navzájem špičkuje.
Přijde vám, že nejsme objektivní? Možná máte i pravdu. Není to však o tom, že bychom vůči Top Gearu byli zaujati a především Clarksonovi odpouštěli naprosto vše. Jde zkrátka jen o to, že pokud vám někdo dá na výběr dvě mince - jednu naleštěnou a druhou špinavou - logicky sáhnete po té blýskavější. Nevěříte? Podívejte se na trailery a pochopíte.
Z dalšícho návratu Top Gearu jsme zatím rozpačití, i když první upoutávka toho mnoho neukázala
Trailer na první speciál The Grand Tour je sdílnější, navíc u Clarksona, Hammonda a Maye show nepůsobí tak vyumělkovaně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před hodinou - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 16 minutami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před hodinou - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 3 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva