Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je jediné auto, které v Šanghaji ohromilo i šéfy Porsche
21.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lidé od Porsche nemají ve zvyku ohromeně zírat na jiné vozy, obvykle dělají to nejlepší v rámci svých tříd. Zotye SR9 ale umí vzít dech i jim.
Občas se může zdát, že se celý automobilový svět točí kolem Stuttgartu. Právě v tomto městě sídlí automobilky Porsche i Mercedes-Benz a často jsou to ony, které přichází do tohoto oboru s něčím převratným či jednoduše nejlepším. Zvlášť Porsche sebevědomím jen hýří, a tak není zvykem vídat jeho manažery na autosalonech ohromeně zírat na cokoli, neboť obvykle dělají něco lepšího, nebo to nedělají vůbec. V Šanghaji je ale zkrátka všechno trochu jinak.
Byli jsme svědky toho, jak se lidé od Porsche v houfech chodili dívat na vůz, který si můžete do detailu prohlédnout níže. A výraz v jejich tvářích nelze nazvat jinak než úžasem. Obdivovali tedy své vlastní auto? Ani omylem, byli spíše zděšeni z toho, co je dnes v Číně možné. Však se podívejte se pořádně, toto není Porsche Macan, to je jeho čínský klon od Zotye. A od svého zrodu v loňském roce ušel pořádný kus cesty.
Tehdy jsme se - a Porsche jistě s námi - mohli ještě pousmát nad tím, jak marně se někdo pokouší Macan kopírovat. Z výsledku čišela nekvalita a neschopnost reálně napodobit to, co dělá pravé Porsche. Tím Zotye SR9 jistě není ani dnes, slovo „nekvalita” je ale to poslední, co vás při jeho zkoumání napadne. Vypadá dobře, vypadá propracovaně, nezapáchá, je to legitimně vyhlížející, konkurenceschopné auto. A zřejmě to jsou okolnosti, které lidem od Porsche dělají vrásky na hlavě. Že Zotye SR9 existuje, museli vědět. Že vypadá takhle dobře, nemohli ani tušit.
Můžete si stokrát říci, že takový vůz není pro automobilku problémem, však kdo chce Porsche, koupí si Porsche, nejde se ani podívat na Vietnamskou tržnici. Jenže není to tak jednoduché, ze Zotye se dá Porsche udělat a rozdíl v ceně je tak ohromný, že při čínské nátuře nebudou mít někteří lidé problém si pořídit raději levnější „alternativu”.
Zájmy Porsche to tedy poškozuje zcela nepochybně, neřekne ale ani popel. A když se na to zástupců automobilky zeptáte, jen pokrčí rameny. Stěžovat si by totiž nejspíše nebylo k ničemu a automobilku by to stavělo do špatného světla před tamními úřady, které vládnou všemu. A to si dnes netroufne riskovat téměř nikdo. Podobně jako v případě evropské závislosti prestižních automobilek na naftě je tu pro většinu výrobců ještě jiná krutá diagnóza: závislost na Číně. Pro Škodu je dnes největším odbytištěm Čína. Pro celý VW je dnes největším odbytištěm Čína. Pro Mercedes je dnes největším odbytištěm Čína. A pro Porsche je dnes největším odbytištěm... Uhádli jste správně, Čína - loni tam tam prodalo přes 65 tisíc aut, skoro třetinu své produkce.
Přijít o byť jen část nejdůležitějšího trhu nechce nikdo, a tak i lidé od Porsche jen zírají. A mlčí. Nad čím, se podívejte sami - není to dokonalý Macan, zkopírování některých detailu je ale přesto ohromující, stejně jako stále lepšící se kvalita jejich provedení...
Zotye SR9 2017 na autosalonu v Šanghaji 2017




































Kvalita provedení tohoto klonu je skutečně pozoruhodná...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Troufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před hodinouDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva