Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
To je sebevědomí: nová Škoda Octavia RS je i v Německu dražší než Golf GTI
17.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čekáte na české ceny třetí generace Octavie RS? Menší cifry než u Golfu GTI zřejmě není na místě očekávat, i v Německu míří nejnovější škodovka výše.
Do mozaiky informací o novém eReSu se nám už přibývají poslední střípky. Po prvotním představení, pozdějším zásadním upřesnění technických údajů a včerejším detailním rozboru hmotností a možností dostupných převodovek se můžeme znovu vrátit k cenám, které už jsme jednou rozebírali v druhém odkazovaném článku. Tehdy šlo o cifry pro slovinský trh, z nichž jsme sice nedělali žádné velké závěry, usuzovali jsme z nich ale jedno - boleslavské RS by u také nás mohlo být dražší než nový Golf VII GTI.
Na jednu stranu to vlastně není nic podivného, Octavie je podstatně větší kus auta a technika bude krom finálního naladění v podstatě totožná. Jenže tahle racionalita na trhu vždy neplatí, platí se i za značku a Golf GTI je pojem, legenda. Octavia RS je navzdory předpokládaným kvalitám jen cirka dekádu vyráběný model značky Škoda a takový zvuk u zákazníků z podstaty mít nemůže. Mladoboleslavští ale už mnohokrát řekli, že nechtějí být levní a svým posledním krokem to znovu dokazují.
Také Německo, pro vůz typu Octavia RS zřejmě klíčový trh, totiž zná podobu ceníku nové generace tohoto modelu. A při pohledu do něj se potvrzuje „slovinské tušení”. Česká novinka totiž u našich západních sousedů cenově začíná na částce 29 390 Eur (cca 755 000 Kč) za benzinový liftback s manuální převodovkou, naftová verze přijde nejméně na 29 890 Eur (cca 769 000 Kč) znovu s manuálem. Kombík startuje „v benzinu” na 30 400 Eur (cca 782 000 Kč), dieselová verze přijde nejméně na 30 540 Eur (cca 785 000 Kč). Za automat DSG se ve všech případech připlácí 1 800 Eur (cca 46 000 Kč).
V případě všech variant se pak jedná o vyšší ceny než u Golfů GT. Benzinové GTI začíná v Německu na 28 675 Eur (cca 737 000 Kč), dieselová verze pak na cifře 29 700 Eur (cca 764 000 Kč). U benzinového provedení je tedy cena Octavie RS nejen vyšší, je podstatně vyšší, skoro 1 000 Eur je i v těchto sférách citelný rozdíl. Tak moc si nové eReSo v Německu věří, i proti domácí ikoně.
Zmíněné přepočtené cifry moc vážně neberte, O3 RS u nás bude tutově levnější. Konec konců, i cena Golfu GTI a provedení GTD je u nás podstatně nižší. Jde tu o relativitu, která svědčí jednak o sebevědomí Škody a pak si z ní lze představit i českou cenu Octavie RS. Pokud by domácí automobilka postupovala podle stejného klíče u nás, činila by zdejší základní cena benzinového RS s manuálem tak na 630 000 Kč, základní GTI přijde na 613 900 Kč.
Berte to hlavně jako zajímavost, pro nadšené zájemce o nové RS ale máme ještě jednu zprávu. Na německém webu Škody je už k dispozici i online-konfigurátor Octavie RS (opravdu jen jako kombíku, bůh ví proč...), kde si můžete nejen složit preferované provedení, ale podívat se i na některé nové informace. Vizualizace auta tedy nefunguje, nicméně třeba nabídka dostupných prvků výbavy či barev je jasná - nové RS budete moci mít v odstínech bílá Candy, červená Corrida, žlutá Sprint, ocelově šedá, černá Magic, stříbrná Brillant, modrá Race nebo zelená Rallye. Více vám ale poví samotný konfigurátor.
České ceny vozu nebo další podrobnosti tohoto typu budete zatím na webu české škodovky hledat marně. Na jejich zveřejnění ale snad už nebudeme muset čekat dlouho...
V případě fotek vám nemůžeme ukázat nového zhola nic...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch