Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Test dieselů reálném v provozu ukázal, jak nesmyslné je německé tažení proti nim
21.2.2019 | Petr Prokopec
Kroky Němců naznačují, že by diesely nejraději odstranili z povrchu Země, a to i ty nové. Důvodem mají být emise NOx, jenže mnohým ve skutečnosti z výfuků nelítá prakticky nic.
V posledních měsících se dokola probírá dieselové téma. Dříve byla Evropa baštou těchto pohonných jednotek, teď se k nim obrací zády. Nejvíce leží v žaludku Němcům, kteří sice na jejich výrobě po dlouhá léta bohatli, nyní je však označují za největší strůjce znečištění ovzduší. Organizace Deutsche Umwelthilfe z toho důvodu začala podávat jednu žalobu za druhou, jež ústily v zákaz vjezdu postarších dieselů do center měst.
Toto opatření se dosud týkalo maximálně vozů plnících normu Euro 5, nicméně organizace DUH uvedla, že pokud nedojde na zlepšení ovzduší, bude třeba zákaz rozšířit i na auta novější plnící normu Euro 6. Kvůli tomu se mezi lidmi začala šířit značná nejistota, kvůli které o oblibu přišly nejen postarší diesely, ale i ty úplně nové.
Nový test autoklubu ADAC ale všem příznivcům dieselů vlévá novou krev do žil. A organizaci DUH hází takový klacek pod nohy, že jeho překročení bude stěží reálné. Němecý autoklub totiž vyzkoušel šestadvacet aut homologovaných dle procedury WLTP, jejichž emise navíc neměřil v laboratořích, ale rovnou na silnici. Předpokládalo se proto, že u většiny vozů dojde k překročení stanovených limitů, jež u dieselových motorů činí v reálném prostředí v rámci přechodného období (trvajícího od roku 2017 do letoška) 168 mg NOx na kilometr.
Této výše však nedosáhl ani jeden vůz, ba co více, ani jeden se nedostal přes limit 114 mg/km, jenž bude platit od letoška. A snad ještě působivější je skutečnost, že pouze Honda Civic 1,6 i-DTEC přesáhla metu 80 miligramů, jež platí v laboratorním prostředí. Stále se však pohybuje v legálních mezích, ani nad tímto vozem tedy nelze pozdvihnout obočí. Panenky se vám ale zcela jistě rozšíří při pohledu na výsledky BMW 520d, Mercedesu C220d a Opelu Astra 1,6 D.
Jak vozu z Mnichova, tak i tomu z Rüsselsheimu byl naměřen pouze jediný miligram emisí NOx na kilometr, třícípá hvězda pak dokonce dosáhla pouhé nuly. Rázem je z ní tak absolutní vítěz testu, který dokonce překonal i benzinové vozy. Hyundai i20 1,0 T-GDI, Suzuki Ignis 1,2 či Volkswagen Golf 1,5 TSI nepřesáhly svou produkcí 4 mg/km, dieselový Mercedes je přesto lepší.
Kompletní výsledky všech 13 dieselových a 13 benzinových vozů najdete níže v přiložené tabulce, včetně limitů pro benzínové motory. Pro DUH tyhle výsledky představují útes posílající ke dnu její snahy o zákaz i nejnovějších dieselů a ukazuje, jak nesmyslné je současné německé tažení proti nim. Pokud bylo prokázáno, že nové diesely neprodukují již žádné emise, pak je jisté, že ke zlepšení ovzduší nedojde jejich zákazem. Místo toho musí přijít smysluplnější kroky.
Německý autoklub ADAC otestoval moderní benziny a diesely
Přitom zjistil, kterak jsou diesely neskutečně čisté, takový Mercedes C220d totiž neprodukuje žádné emise NOx, a to nikoliv v laboratořích, ale dokonce přímo na silnicích
Zdroj: ADAC
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus