Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model 3 nezvládla nejnáročnější okruh světa, Zelené peklo ji skoro upálilo
16.4.2019 | Mirek Mazal
Z hlediska krátkodobé dynamiky jsou Tesly na špičkové úrovni, ale co když ji žádáte déle, než během krátkého sprintu? To ukáže konfrontace Modelu 3 Performance se Severní smyčkou Nürburgringu.
Severní smyčka Nürburgringu je místem pravidelných setkání těch nejzarytějších automobilových fanoušků za volantem nejrůznějších automobilů. Parkoviště poskytuje útočiště rozličným značkám a typům aut z celé historie automobilového průmyslu a na jednom místě lze vedle sebe vidět ikony minulých let i nejnovější modely.
Pestrá kombinace přesto obvykle postrádá nejmodernější automobily, ty s elektrickým pohonem. Velká část z nich se tam nehodí z podstaty, ani velmi rychlé Tesly ale na Nordschleife moc nejezdí, A pokud se tak přece jen stane, obkrouží trať turistickým tempem, na druhé kolo už si netroufne.
Nepsané pravidlo se pokusil prolomit řidič Tesly Model 3 Performance, který si naplánoval dvě kola, nastavil palubní kameru a vydal se zdolat nejtěžší okruh světa o délce více jak 20 kilometrů. Vedle více či méně upravených aut se spalovacími motory bude mnohým připadat bzučící elektromobil nepatřičně, ale něco takového jednou muselo přijít.
První metry za vjezdem probíhaly bez nejmenších problémů, řidič se spolujezdcem si užívali krásy Nordschleife v solidním tempu, které má i nejmenší Tesla v krvi, ve verzi Performance s vyšším výkonem, pohonem všech kol a dalšími dynamickými úpravami rozhodně. Ani toto provedení ale není schopno na Ringu plně obstát a po pár minutách začalo kapitulovat.
Před polovinou trati Tesla začala hlásit příliš vysokou teplotu brzd a systém řidiče graficky vyzval, aby přizpůsobil tempo přehřátí celé pohonné soustavy. Tesla tedy vydržela vyšší nasazení jen půl kola a vzdala to ještě před koncem sjezdu do Adenau, který obvykle znamená pro brzdy aut největší výzvu. Než se tak stalo, se Model 3 Performance držel statečně, pozitivně prý překvapily jízdní vlastnosti, chytrý pohon všech kol, dobře rozložené nízké těžiště a pochvalu si odneslo i vedení stopy. Pozitivní dojmy ale pak poněkud zkazilo blikající oznámení o přehřátí.
Zelené peklo není pro každého a Tesla na něm neztrácí body poprvé - Model S se dříve přehřál podobným způsobem. I Model 3 málem upálilo, použité komponenty zjevně nemají výdrž potřebnou k překonání skoro 21kilometrové okreskové tratě ve vysokém tempu, konvenční vozy srovnatelné dynamiky takové problémy na Nordschleife nemívají.










Tesla Model 3 na Nordschleife vydržela jen půl kola. Před úsekem v obci Adenau se objevil varovný signál
Zdroj: JayinShanghai@Youtube
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 11 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins