Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Teslám Model 3 za jízdy padají nárazníky, důvody mohou být zřejmě jen dva
14.8.2018 | Mirek Mazal
Není obvyklé, aby ze zbrusu nových aut cokoli za jízdy padalo, přesně s tím jsou ale nyní konfrontováni čerství majitelé Tesly Model 3. Děje se to jen v dešti, který v domově Tesly není vůbec běžný.
Tesla se dlouhodobě potýká s kvalitou svých aut a nový Model 3 není výjimkou. Špatná úroveň se týká celkového zpracování i jednotlivých dílů. Podle odborníka jménem Sandy Munro by Američanům prospěla pomoc ostatních firem z automobilového průmyslu, protože krom kvality montáže jejich auta svou konstrukcí umí i ohromit.
Něco takového ale zjevně není na pořadu dne. Tesla se nyní snaží především naplnit výrobní kvóty, a tak není schopna pružně reagovat na potíže existujících aut. Teď se na nich objevil další - minimálně dva majitelé „trojky” přijeli domů bez zadního nárazníku.
To není vtip, ale zhmotnělá noční můra čerstvých vlastníků možná přelomového elektromobilu. Američan Rithesh Nair zveřejnil fotografii zbrusu nového červeného Modelu 3 bez zadního nárazníku. Pod obrázek skalpovaného auta připsal, že stačilo půl hodiny jízdy v prudkém dešti. Na to zareagoval další poškozený velmi podobným snímkem šedého vozu s vysvětlením, že stačilo projet kaluží po silné průtrži mračen a kus auta odpadl na zem.
V komunitě „teslistů” se pochopitelně hned začalo řešit, co by mohlo za problémem stát. Záběry konstrukce spodní části vozu naznačují, že chyba souvisí s měkkým krytem podvozku, který usměrňuje vodu a ostatní nečistoty. Špatně zvolený ochranný materiál ze skleněných vláken se může protrhnout a tekutina se dostane do krytu nárazníku, kde vytvoří umělou nádrž. Napumpovaný těžký zásobník je pravděpodobně příliš těžký pro jeho držáky a ten upadne. To je jedna možnost. Druhou je samotný silný účinek proudu vody na okolí nárazníku, které není dostatečně chráněno nekvalitním krytem podvozku.
Že na něco takového Tesla nepřišla sama, může být způsobeno už tím, kde sídlí a převážně testuje svá auta - v Kalifornii. Například v Los Angeles zaznamenávají ročně v průměru jen 36 dnů s měřitelnými srážkami a ani ty nejsou velké. Automobilka jistě testuje i jinde a jinak, ale její prototypy nejsou obvykle vídány na jiných místech než v Kalifornii a tam chování aut v hustém dešti skoro není možné vyzkoušet.
Oficiální vyjádření Tesly je zatím jen obecné a nenaznačuje, kde technici firmy udělali chybu. „U Modelu 3 nastavujeme extrémně vysokou laťku a to, co se stalo, není způsob, jakým vyrábíme naše auta. Problém zkoumáme, abychom pochopili, co jej způsobilo. Budeme kontaktovat naše zákazníky, abychom to vyřešili a zajistili jejich spokojenost,“ stojí v prohlášení. Ať je to jak chce, větší množství vody Modelu 3 rozhodně nesvědčí a jízdu v dešti do vyřešení problému není možné doporučit.
Majitelé Tesly Model 3 by se zjevně měli vyhýbat většímu dešti, aby auto přivezli domů v jednom celku
Zdroje: rithesh@Twitter, Ben@Twitter
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva