Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla vyhodila Klause Grohmanna po střetu s Elonem Muskem. Proč?
28.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Grohmann Engineering byla jeho firma, loni ji ale převzala Tesla. Teď si říká Tesla Advanced Automation a její někdejší majitel už v ní nefiguruje.
Před necelými dvěma týdny jsme zmínili, že příchod Tesly Model 3 na trh může do značné míry ohrozit stávka dělníků v Německu. To zní zvláštně, však firma Elona Muska je americká, jenže již nějaký ten pátek byla zákazníkem společnosti Grohmann Engineering sídlící v Prümu, jen pár kilometrů od hranic Německa a Lucemburska. A byla to právě tato společnost, která pro Teslu navrhla její automatizované továrny.
Se stále větším tlakem na navýšení produkce a také s blížícím se datem zahájení výroby Tesly Model 3, se ovšem Elon Musk rozhodl, že firmu Grohmann Engineering odkoupí. K akvizici došlo loni v listopadu, přičemž americká automobilka hodlala ponechat na své výplatní listině i Klause Grohmanna, zakladatele a šéfa původní společnosti. Dává to smysl, Grohmann byl strůjce jejího úspěchu, přesto nakonec minulý měsíc své „dítko“ opustil.
Tento krok vzbudil rozruch, dosud ale nebylo jasné, co za ním stálo. Mělo se za to, že Grohmann jako už postarší muž odešel do zaslouženého odpočinku dobrovolně, jenže není to pravda. Grohmann Engineering, ještě před svým přejmenováním na Tesla Advanced Automation, totiž poskytoval své služby také dalším společnostem, třeba výrobci autodílů Bosch, počítačovému gigantu Intel nebo farmaceutickým firmám Abbott Laboratories a Roche. Mezi zákazníky patřilo i BMW či Daimler.
Všechny tyto společnosti ale nová divize na Muskův příkaz hodila přes palubu, neboť pro Teslu je nyní nejdůležitější Model 3. Daný krok se ovšem nelíbil Grohmannovi, který se postavil samotnému Elonu Muskovi. Po hádce s ním to byl ale pochopitelně on, kdo musel firmu opustit - Muskovi patří z velké části samotná Tesla, celá Grohmannova firma je pak v její moci. Že tomu tak bylo, Grohmann nepřímo přiznal během telefonického hovoru, když uvedl: „Neodešel jsem proto, že bych nechtěl dále pracovat.“ Bizarní je, že Tesla se nadále tváří, že všechno bylo jinak.
„Částí rozhodnutí pana Grohmanna o spolupráci s Teslou byla příprava jeho odchodu a ponechání společnosti ve schopných rukou pro budoucnost. S ohledem na změnu, která počítá se zaměřením na projekty Tesly, jsme společně dospěli k závěru, že je příhodný čas, aby se vedení ujala nová generace managementu,“ uvedl mluvčí značky s tím, že Grohmann vybudoval „neuvěřitelnou společnost“.
Faktem ale je, že Grohmann chtěl pro svou „neuvěřitelnou společnost“ pracovat dále, nechtěl ale ukázat záda klientům, které roky obstarával. Musk byl jiného názoru a střet s Grohmannem skončil odchodem bývalého majitele. Tím je tedy jeho odchod vysvětlen, Teslu ale stále čeká vyjednávání s dosavadní klientelou firmy, kterak kompenzovat předčasně ukončené projekty. Kromě toho musí automobilka vyřešit také hrozbu oné stávky - zaměstnancům čerstvě nabídla více peněz, ti ale trvají na ještě větším navýšení. 1 000 Eur jednorázové platby a 10 000 Eur v akciích během dalších čtyř let nestačí...
Elon Musk a Klaus Grohmann se střetli v otázce dalšího směřování někdejší Grohmannovy firmy. Neshodli se a Grohmann musel odejít
Tesla se minulý měsíc zbavila člověka, který jí výrazně pomohl s automatizací výroby. Dle automobilky šlo přitom o oboustrannou dohodu, realita je jiná
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
před hodinou - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
před 2 hodinami - Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
před 4 hodinami - Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
včera - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 12.31. 19:11 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.31. 18:30 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.31. 16:43 - VS*
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.31. 10:01 - řidičBOB
- WAZE 12.30. 19:23 - mlunovozík
- Fiat a vše kolem nich 12.30. 18:44 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 12.30. 12:46 - abgx1
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry