Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla už ví, proč ve Francii shořel Model S. Důvod vás překvapí, chování Tesly též
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Tesle už skoro před měsícem shořel jeden z Modelů S při testovací jízdě. Nyní přišla požáru na kloub a její vysvětlení je docela svérázné.
Není pomalu dne, kdy bychom nezmínili značku Tesla. S ohledem na množství aut, které ve světě prodává, to působí až nepatřičně, nehledejte za tím ale ani náš nehynoucí obdiv, ani nekonečnou nevraživost. Automobilka je kvůli svému specifickému portfoliu spolu se svérázným vystupováním na veřejnosti a pozoruhodným modelem ekonomického fungování v kurzu jako hollywoodská celebrita, a proto pozornost médií přitahuje více než jiné.
Nezřídka jde přitom o rozličná nepříjemná zjištění, s nimiž se musí Tesla potýkat. Ani to by nutně nestálo za řeč, pokud by ovšem korespondovaly s tím, jak se Tesla v čele s Elonem Muskem tváří. A to obvykle nekoresponduje, ať už přijde řeč na fungování určitých věcí, naplňování stanovených termínů, převratnost té či oné novinky nebo snahu alibisticky vysvětlit něco, co se stalo a stát by se nemělo.
Do podobného ranku se nyní zařadil případ samovznícení Modelu S, k němuž došlo v polovině srpna poblíž francouzského Biarritzu. V té době totiž verze P90D vyrazila s párem zájemců a prodejcem značky na palubě na testovací jízdu. Řidič však krátce po startu zaznamenal podivný a hlučný zvuk, načež jej prodejce vyzval k zastavení. Všechny tři osoby pak bez nesnází z Modelu S vystoupily ještě předtím, než vůz během pěti minut plameny spálily na popel. Právě to přitom znesnadnilo vyšetřování, do něhož se automobilka promptně dala. Nyní ovšem věří, že konečně našla příčinu vznícení.
Mluvčí francouzského zastoupení Tesly totiž uvedl, že „požár byl způsoben uvolněným šroubovým spojem elektrického vedení, který byl nesprávně utažen“. To samo o sobě může překvapit, zajímavé je ale zejména vysvětlení Tesly, jak se něco takového může stát u auta, které by zrovna v tomto ohledu mělo být „neprůstřelné”, jak je to jen možné. „Tyto spoje mají obvykle na starosti stroje, v případě tohoto vozu je ale utahoval člověk,” řekl mluvčí bez dalšího komentáře.
Tesla skutečně mohla odhalit příčinu ve špatně upevněném vedení, to se může stát. Ani tak nám ale vysvětlení příliš věrohodné nepřijde. Není vůbec jasné, proč by zrovna tento exemplář měl být jedinou výjimkou v jinak automatizovaném výrobním procesu a pokud jí byl, tak jak moc lze věřit všem ostatním vozům. Automobilka nám tímto říká, že „se sem tam stane, že někdo něco špatně dotáhne rukou” a to vážné neuklidní.
Nechceme spekulovat, máme ale pocit, že takto to nebude a pokud ano, je to snad horší než jakákoli spekulace o snaze vytvářet v očích veřejnosti lepší dojem. Není to navíc jediný problematický aspekt jednání Tesly po tomto incidentu.
Své k tomu řekl také potenciální zákazník a tehdejší řidič vozu Nicolas Cano. Ten uvedl, že je „šokován” tím, že se jej Tesla po nehodě ani nepokusila kontaktovat s dotazem, zda je v pořádku. Přitom nyní jasně vyplynulo, že celý incident byl následkem jen a pouze její chyby při výrobě. Místo toho se mu před pár dny Tesla ozvala s tím, zda nemá zájem o další testovací jízdu, jako by se nic nestalo. Nejsme si jisti, jestli toto je ten správný způsob, jak se prosadit v tak konkurenčním oboru plném etablovaných firem. Tesle ale prošly i větší kontroverze, a tak předpokládáme, že i nad tímto případem bude mávnuto rukou...


Tesla zná příčinu požáru Modelu S. Její vysvětlení vás asi překvapí, podobně jako netečné chování automobilky po nehodě
Z auta toho moc nezbývalo už krátce po vypuknutí požáru a radost z něj neměly ani okolní stromy
Incendie de la #Tesla lundi 15 août 2016 à #Bayonne. Avant l'arrivée des pompiers. Voiture complètement détruite. pic.twitter.com/qT8h6ccFoP
— Cédric Faiche (@cedricfaiche) 15. srpna 2016
Zdroj: Fox News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včeraŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 03.18. 19:56 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.18. 16:16 - řidičBOB
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB