Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla už ví, proč ve Francii shořel Model S. Důvod vás překvapí, chování Tesly též
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Tesle už skoro před měsícem shořel jeden z Modelů S při testovací jízdě. Nyní přišla požáru na kloub a její vysvětlení je docela svérázné.
Není pomalu dne, kdy bychom nezmínili značku Tesla. S ohledem na množství aut, které ve světě prodává, to působí až nepatřičně, nehledejte za tím ale ani náš nehynoucí obdiv, ani nekonečnou nevraživost. Automobilka je kvůli svému specifickému portfoliu spolu se svérázným vystupováním na veřejnosti a pozoruhodným modelem ekonomického fungování v kurzu jako hollywoodská celebrita, a proto pozornost médií přitahuje více než jiné.
Nezřídka jde přitom o rozličná nepříjemná zjištění, s nimiž se musí Tesla potýkat. Ani to by nutně nestálo za řeč, pokud by ovšem korespondovaly s tím, jak se Tesla v čele s Elonem Muskem tváří. A to obvykle nekoresponduje, ať už přijde řeč na fungování určitých věcí, naplňování stanovených termínů, převratnost té či oné novinky nebo snahu alibisticky vysvětlit něco, co se stalo a stát by se nemělo.
Do podobného ranku se nyní zařadil případ samovznícení Modelu S, k němuž došlo v polovině srpna poblíž francouzského Biarritzu. V té době totiž verze P90D vyrazila s párem zájemců a prodejcem značky na palubě na testovací jízdu. Řidič však krátce po startu zaznamenal podivný a hlučný zvuk, načež jej prodejce vyzval k zastavení. Všechny tři osoby pak bez nesnází z Modelu S vystoupily ještě předtím, než vůz během pěti minut plameny spálily na popel. Právě to přitom znesnadnilo vyšetřování, do něhož se automobilka promptně dala. Nyní ovšem věří, že konečně našla příčinu vznícení.
Mluvčí francouzského zastoupení Tesly totiž uvedl, že „požár byl způsoben uvolněným šroubovým spojem elektrického vedení, který byl nesprávně utažen“. To samo o sobě může překvapit, zajímavé je ale zejména vysvětlení Tesly, jak se něco takového může stát u auta, které by zrovna v tomto ohledu mělo být „neprůstřelné”, jak je to jen možné. „Tyto spoje mají obvykle na starosti stroje, v případě tohoto vozu je ale utahoval člověk,” řekl mluvčí bez dalšího komentáře.
Tesla skutečně mohla odhalit příčinu ve špatně upevněném vedení, to se může stát. Ani tak nám ale vysvětlení příliš věrohodné nepřijde. Není vůbec jasné, proč by zrovna tento exemplář měl být jedinou výjimkou v jinak automatizovaném výrobním procesu a pokud jí byl, tak jak moc lze věřit všem ostatním vozům. Automobilka nám tímto říká, že „se sem tam stane, že někdo něco špatně dotáhne rukou” a to vážné neuklidní.
Nechceme spekulovat, máme ale pocit, že takto to nebude a pokud ano, je to snad horší než jakákoli spekulace o snaze vytvářet v očích veřejnosti lepší dojem. Není to navíc jediný problematický aspekt jednání Tesly po tomto incidentu.
Své k tomu řekl také potenciální zákazník a tehdejší řidič vozu Nicolas Cano. Ten uvedl, že je „šokován” tím, že se jej Tesla po nehodě ani nepokusila kontaktovat s dotazem, zda je v pořádku. Přitom nyní jasně vyplynulo, že celý incident byl následkem jen a pouze její chyby při výrobě. Místo toho se mu před pár dny Tesla ozvala s tím, zda nemá zájem o další testovací jízdu, jako by se nic nestalo. Nejsme si jisti, jestli toto je ten správný způsob, jak se prosadit v tak konkurenčním oboru plném etablovaných firem. Tesle ale prošly i větší kontroverze, a tak předpokládáme, že i nad tímto případem bude mávnuto rukou...
Tesla zná příčinu požáru Modelu S. Její vysvětlení vás asi překvapí, podobně jako netečné chování automobilky po nehodě
Z auta toho moc nezbývalo už krátce po vypuknutí požáru a radost z něj neměly ani okolní stromy
Incendie de la #Tesla lundi 15 août 2016 à #Bayonne. Avant l'arrivée des pompiers. Voiture complètement détruite. pic.twitter.com/qT8h6ccFoP
— Cédric Faiche (@cedricfaiche) 15. srpna 2016
Zdroj: Fox News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva