Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla šetří, kde může. Nekupuje ani toaletní papír, část Superchargerů nenabíjí naplno
28.5.2019 | Petr Prokopec
Kalifornské automobilce teče do bot a snaží se zefektivnit své fungování na všech úrovních. Omezení na některých Supercharegerech i omezení na toaletách s tím mají mnoho společného.
Tesla prodělala za svou existenci přes 130 miliard korun a dokud se nedostane stabilně do černých čísel, bude na problémy související s jejími ekonomickými výsledky narážet čím dál častěji. S každým dalším ztrátovým kvartálem bude těžší a těžší dostat se k penězům, které by mnohamiliardové díry zalátaly a letošek bude zjevně jedním ze zlomových momentů.
Připouští to sám Elon Musk, který mezi zaměstnanci rozšířil zprávu o tom, že firma teď musí obracet každou korunu, jinak do 10 měsíců přijde na mizinu. Osobně tak ve spolupráci s finančním ředitelem firmy chce schvalovat úplně každý výdaj, který firma učiní. A když řekl každý, měl na mysli opravdu každý.
Jak uvádí Electrek s odvoláním na zdroje z řad zaměstnanců, následkem nového přístupu je, že firma nekupuje ani papír na toalety a zaměstnanci si tak musí nosit z domova vlastní. Musk to sice odmítá jako nesmysl a vcelku nepochybujeme o tom, že nikdo z manažerů skutečně nenařídil šetřit zrovna na tomto. Nová strategie má takové následky nepřímo - lidé, kteří za nákup čehokoli odpovídají, se zdráhají žádat o schválení jakéhokoli výdaje, popř. se chtějí vedení zavděčit. Najednou tak může dojít i taková věc, jako je papír na toaletě a je otázkou, co všechno následkem ještě být může.
Co se jím nepochybně už nyní stalo, je omezení fungování částí rychlých nabíječek Supercharger. V interním bulletinu, který se ven dostal opět díky Electreku, se objevila informace, že dobíjení u některých Superchargerů právě bude končit na 80 procentech baterií. Celkově se má jednat o 17 procent všech stojanů, přičemž u 8 procent bude omezení stálé, u zbytku pak má platit o prázdninách či v závislosti na míře využití.
Důvodem pro tuto úpravu je, že rychlodobíjecí stanice fungují opravdu rychle jen do chvíle, než jsou akumulátory dobité na méně než oněch 80 procent. Proč tomu tak je, jsme si vysvětlovali dříve, za následek má tato situace každopádně to, že dobíjecí stanice nejsou využívány efektivně a jsou okupovány příliš dlouho. Do firemní kasy pak nepřináší tolik, kolik by si Tesla přála, a to si teď nemůže dovolit.
Automobilka uvádí, že omezení dobíjecí kapacity nakonec přinese růst efektivity vybraných stojanů až o 34 procent, pokud zároveň majitelé využijí i funkce předehřívání baterií. A dá se předpokládat, že někteří za do budou rádi, protože se snáze dostanou „k lizu”. Jiným ale může totéž pít krev, neboť snížení dojezdu mezi nabitími o 20 procent není nezanedbatelné, zvlášť když jej elektromobily nikdy nemají na rozdávání.
Uvidíme, kam kroky Tesly povedou, snahy o úspory a zefektivnění všeho podstatného by ale mohly přinést ovoce. Jen čas prozradí, jak realistický pohled na věc to je.





Tesla u některých stojanů omezí dobíjení pouze na 80 procent kapacity baterií. Zvýší tak efektivitu jejich fungování, ale dojezd majitelům ale poklesne o jednu pětinu
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 6 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Víc jak 2 milionům Hond selhává start-stop, nesmyslný systém dává majitelům po letech týraní další ránu
před 2 hodinamiNová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
před 3 hodinamiMiliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 5 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 6 hodinamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 14:04 - Brus
- Cyklistické vlákno 04.22. 11:06 - pavproch
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321