Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla se překonává. Ženě dodala nové auto bez brzdové desky, „nejlepší” je ale reakce techniků
17.1.2022 | Petr Prokopec
Tesla neproslula zrovna kvalitou dodávaných aut, dokud ale jde o špatně spasované části karoserie nebo palubky, nemusí to leckomu vadit. Ovšem nový vůz s nekompletními brzdami? Jehož nepřeslechnutelný hluk označí technici za normální? To je vážně nový vrchol.
Pokud jsou lidé přesvědčeni o své pravdě, nehne s nimi nic. Tedy až do chvíle, kdy dojde na lámání chleba, které povětšinou nedopadne tak úplně v jejich prospěch. Vztáhnout by to šlo v dnešní době na kde co, my si ale v této souvislosti posvítíme na Teslu. O nekvalitě jejích vozů padly již tisíce zmínek, ovšem i tak prodeje značky soustavně rostou a dále a dále jsou udivováni, co je schopna jim americká automobilka dodat.
Jednou z těch, kteří se o bolestivé realitě museli přesvědčit na vlastní kůži, je Američanka, která si na internetu říká April G. Ta si loni 19. prosince převzala Model 3 Performance, který jí vyšel minimálně na 58 990 USD (cca 1 268 000 Kč), což pochopitelně není málo. Nicméně prakticky ihned při cestě domů si nemohla nevšimnout intenzivního hluku, který vycházel od zadnćh kol. Ten následně nahrála a zaslala do servisního centra značky, které jen potvrdilo veškeré dosavadní zkazky o nekompetentnosti a snad až neochotě lidí starajících se o poprodejní péči.
Technici totiž April G oznámili, že něco takového je u Tesel „normální“. Důvodem neakceptovatelné hlučnosti dle jejich názoru měly být větší brzdové destičky, kterými je verze Performance oproti méně výkonným verzím osazena. S tímto tvrzením se ovšem April nehodlala spokojit a vůz s pouhými 112 najetými mílemi (180 km) nechala odtáhnout do nezávislého servisu. Když přitom tamní mechanik sundal zadní kolo na straně řidiče, zjistil, že na zadním kole jedna z brzdových desek zcela chybí. Kvůli tomu pochopitelně došlo i na poškození rotoru a brzdového kotouče.
Vůz pak sice zamířil do oficiálního servisního centra Tesly, ovšem tím patálie neskončily. April totiž musela celý týden čekat na náhradní vůz. A jak uvedla před víkendem, její auto je nadále u techniků, kde „čeká na díly“. Kdy se jich ovšem dočká, to je ve hvězdách. Tesla totiž má soustavně měnit termín dodání dílů a realizace opravy. Za uplynulý měsíc, který od převzetí vozu uplynul, si tak April užila Model 3 jen po zhruba čtyři dny. Zbytek času však elektromobil sloužil jen jako lapač prachu v servisu, který je v komunikaci stejně „dobrý” jako kvalita převzatého vozu.
Lze dodat, že dokonalá jistě není žádná automobilka. Nicméně zavedení výrobci přeci jen chybují méně často. A pokud se tak stane, mají daleko lepší servisní síť než Tesla. Ta ovšem selhává nejen při výrobě, ale i během následné péče o zákazníka. Právě servisní centra se ukazují být tím nejslabším článkem v daném řetězci, neboť často při odstraňování jedné chyby z továrny napáchají desítky dalších. Pokud tedy Musk chce, aby jeho slova o kvalitě byla brána vážně, měl by zjednat nápravu.
V tomto ohledu bychom si ale neměli dělat velké naděje. Z nastalé situace si ostatně už lidé utahují na internetu s tím, že šéf Tesly možná vše omluví tím, že regenerativní brzdění je dostačující, a proto auto bez brzdových desek vlastně není problém. A víte, co je nejhorší? Že kdyby to náhodou, třeba jen v žertu řekl, spousta lidí to bude brát vážně a začne se za takovou absurdní proklamaci bít. I to je svět Tesly.
Z hluku, který je patrný na videu, jenž April G pořídila, lze snadno usoudit, že s Modelem 3 je rozhodně něco v nepořádku. Servisní technici jej ovšem shledali normálním, i když mu chyběla jedna zadní brzdová deska. Ale možná i to u Tesel skutečně „normální”... Ilustrační foto: Tesla
Watched as wheel was removed and learned there was NO INSIDE BRAKE PAD installed on the wheel. Called Tesla roadside and had car towed directly to Tesla Service Center. pic.twitter.com/haKGGOSYxr
— April G (@aprildawn78) January 13, 2022
Zdroj: April G@Twitter
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus