Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla překvapila zákazníky. Na Model 3 nedává takové záruky, jako ostatní výrobci
3.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
První dodané kusy Tesly Model 3 zatím nepřesvědčují kvalitou, majitelé mají problémy s řadou drobností. A jak se nyní ukazuje, záruka útěchou nebude.
Pro Teslu nebylo a vlastně ještě stále není snadné dostat Model 3 do sériové výroby takovým způsobem, aby byla schopna pokrýt obří poptávku po něm. Je to přitom právě tento vůz, který má ukázat, zda sny Elona Muska mají reálný základ a kam se jeho společnost bude dále ubírat. První předprodejní série mířila pro vyvolené z okruhu zaměstnanců Tesly, nyní se objednané vozy konečně začínají dostávat ke koncovým zákazníkům. A současně s tím vyplouvají na povrch zajímavé informace.
Předevčírem jsme vám díky tomu mohli předestřít skutečnou spotřebu Modelu 3 a také její nebývalou závislost na venkovních teplotách. Ten samý člověk se ale ještě dříve podělil o možná důležitější informace - kolik problémů si s tímto vozem za prvních pár dnů vlastnictví užil. Šlo o všechno možné od softwarových nedostatků přes problematické zavírání víka zavazadelníku či krytu nabíjecího portu až po pazvuky ozývající se z různých částí vozu.
Že první Modely 3 nebudou při pověsti Tesly žádný kvalitativní zázrak, se dalo tak trochu čekat, majitelé ale mohli doufat, že zjištěné potíže automobilka opraví v rámci záruky. To může, ale... nemusí. Novinář Bozi Tatarevic si totiž dal tu práci a přečetl to, co jinak nikdo nečte - veškerou palubní dokumentaci k vozu včetně záručních podmínek. A vypíchl pozoruhodné věci.
V případě Tesly Model 3 například záruka nepokrývá projevy nekvalitní montáže, jako je skřípání a další podobný hluk v interiéru. Přesně řečeno - obecný výskyt hluku, vibrací, pískání brzd, klepání, vrzání a drnčení vlivem nekvalitního povrchu a povětrnostních podmínek je vyloučen ze záruky, píše manuál k vozu. Odvážné něco takového napsat, ale fanoušci i nad tím jistě mávnou rukou a ještě nám vyčiní, že se o tom zmiňujeme.
Tesla dále uvádí, že záruka bude zcela zrušena (!), pokud nebudou nainstalovány veškeré aktualizace softwaru poskytnuté výrobcem. Omezovat záruku na veškeré „fyzické” části vozu, pokud si nenecháme instalovat poslední aktualizace, je trochu drakonické. Aktualizace se vždy nepovede a proč si nechat měnit software, pokud vše funguje k naší spokojenosti? Tesla takovou možnost nedává - buď bude po jejím nebo záruka padá.
Takových tvrdých vyloučení je v záručních podmínkách více a některá další můžete vidět na obrázcích níže. V reakci na to se ozvali jiní, že záruční podmínky už takové bývají a nemluví se o tom jen proto, že je nikdo nečte. Není to ale tak úplně pravda. Níže můžete vidět také výtah z obdobných dokumentů Audi a Lexusu, dvou pro Teslu nepochybně konkurenčních značek. I ty záruku na pazvuky v interiéru také omezují, jenže jen v případě, že je interiér opotřebený časem či najetými kilometry. Tesla nic takového ani nenaznačuje a rovnou přiznává, že i nová auta mohou vrzat a nechce s tím nic mít.
Za jiných okolností by z toho nejspíše nebyla „aféra”, je ale poněkud nešťastné, pokud zrovna značka, která je známá potížemi s kvalitou montáže, předem říká, že nehodlá bezplatně opravovat vrzající interiéry. Nepřímo tak označuje za standardní stav, který by standardní být neměl. Však aerodynamický hluk, skřípání palubky a další divné zvuky z útrob auta jsou přitom jedním z nejvíce otravných věcí na automobilech. Auto musí alespoň jako nové bez mrknutí oka vydržet přejíždět nerovnosti, ne v záručních podmínkách před něčím takovým předem kapitulovat.
Tesla také doporučuje, aby veškeré opravy a údržba byly prováděny v servisních centrech, což dává smysl. Šikovné kutilů umí vyřešit kde co, ale na elektromobil prošitý elektronikou a vysokonapěťovým vedením pro ně ale může být příliš velké sousto. Opravy každé centrum provede jistě ochotně, ale jak ukazuje příručka, opravy záruční a tedy opravy zdarma to budou v případě Modelu 3 jen velmi zřídka...
![Tesla překvapila zákazníky. Na Model 3 nedává takové záruky, jako ostatní výrobci - 1 - Tesla Model 3 zaruky omezene 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tesla překvapila zákazníky. Na Model 3 nedává takové záruky, jako ostatní výrobci - 2 - Tesla Model 3 zaruky omezene 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tesla překvapila zákazníky. Na Model 3 nedává takové záruky, jako ostatní výrobci - 3 - Tesla Model 3 zaruky omezene 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tesla překvapila zákazníky. Na Model 3 nedává takové záruky, jako ostatní výrobci - 4 - Tesla Model 3 zaruky omezene 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Ze záruky je v podmínkách Tesly vyloučena u Model 3 spousta věcí, za které jiné automobilky berou odpovědnost
Podívat se také můžeme na jeden z prvních dodaných kusů, předaný 27. prosince 2017. Zákazník si pro něj byl přímo ve Fremontu a nakonec dostal „jiný kus ve stejné specifikaci”, protože u toho jeho byla před předáním zjištěna neopravitelná chyba. Ani to o kvalitě nesvědčí
Výtah ze záručních podnínek Audi a Lexusu v USA dosvědčující, že konkurenční značky jsou na témže trhu velkorysejší
Zdroje: Bozi Tatarevic@Twitter, Turo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc VDS Team: Filip Salač a Jake Dixon včera 17:11
- Portimão Moto3 - 2. den: V úterý skoro žádná akce kvůli dešťi včera 12:32
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade včera 11:54
- Portimão test Moto3 - 1. den 10.2.2025
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao 10.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
včeraTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
včeraCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včeraŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva