Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla překvapila zákazníky. Na Model 3 nedává takové záruky, jako ostatní výrobci
3.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
První dodané kusy Tesly Model 3 zatím nepřesvědčují kvalitou, majitelé mají problémy s řadou drobností. A jak se nyní ukazuje, záruka útěchou nebude.
Pro Teslu nebylo a vlastně ještě stále není snadné dostat Model 3 do sériové výroby takovým způsobem, aby byla schopna pokrýt obří poptávku po něm. Je to přitom právě tento vůz, který má ukázat, zda sny Elona Muska mají reálný základ a kam se jeho společnost bude dále ubírat. První předprodejní série mířila pro vyvolené z okruhu zaměstnanců Tesly, nyní se objednané vozy konečně začínají dostávat ke koncovým zákazníkům. A současně s tím vyplouvají na povrch zajímavé informace.
Předevčírem jsme vám díky tomu mohli předestřít skutečnou spotřebu Modelu 3 a také její nebývalou závislost na venkovních teplotách. Ten samý člověk se ale ještě dříve podělil o možná důležitější informace - kolik problémů si s tímto vozem za prvních pár dnů vlastnictví užil. Šlo o všechno možné od softwarových nedostatků přes problematické zavírání víka zavazadelníku či krytu nabíjecího portu až po pazvuky ozývající se z různých částí vozu.
Že první Modely 3 nebudou při pověsti Tesly žádný kvalitativní zázrak, se dalo tak trochu čekat, majitelé ale mohli doufat, že zjištěné potíže automobilka opraví v rámci záruky. To může, ale... nemusí. Novinář Bozi Tatarevic si totiž dal tu práci a přečetl to, co jinak nikdo nečte - veškerou palubní dokumentaci k vozu včetně záručních podmínek. A vypíchl pozoruhodné věci.
V případě Tesly Model 3 například záruka nepokrývá projevy nekvalitní montáže, jako je skřípání a další podobný hluk v interiéru. Přesně řečeno - obecný výskyt hluku, vibrací, pískání brzd, klepání, vrzání a drnčení vlivem nekvalitního povrchu a povětrnostních podmínek je vyloučen ze záruky, píše manuál k vozu. Odvážné něco takového napsat, ale fanoušci i nad tím jistě mávnou rukou a ještě nám vyčiní, že se o tom zmiňujeme.
Tesla dále uvádí, že záruka bude zcela zrušena (!), pokud nebudou nainstalovány veškeré aktualizace softwaru poskytnuté výrobcem. Omezovat záruku na veškeré „fyzické” části vozu, pokud si nenecháme instalovat poslední aktualizace, je trochu drakonické. Aktualizace se vždy nepovede a proč si nechat měnit software, pokud vše funguje k naší spokojenosti? Tesla takovou možnost nedává - buď bude po jejím nebo záruka padá.
Takových tvrdých vyloučení je v záručních podmínkách více a některá další můžete vidět na obrázcích níže. V reakci na to se ozvali jiní, že záruční podmínky už takové bývají a nemluví se o tom jen proto, že je nikdo nečte. Není to ale tak úplně pravda. Níže můžete vidět také výtah z obdobných dokumentů Audi a Lexusu, dvou pro Teslu nepochybně konkurenčních značek. I ty záruku na pazvuky v interiéru také omezují, jenže jen v případě, že je interiér opotřebený časem či najetými kilometry. Tesla nic takového ani nenaznačuje a rovnou přiznává, že i nová auta mohou vrzat a nechce s tím nic mít.
Za jiných okolností by z toho nejspíše nebyla „aféra”, je ale poněkud nešťastné, pokud zrovna značka, která je známá potížemi s kvalitou montáže, předem říká, že nehodlá bezplatně opravovat vrzající interiéry. Nepřímo tak označuje za standardní stav, který by standardní být neměl. Však aerodynamický hluk, skřípání palubky a další divné zvuky z útrob auta jsou přitom jedním z nejvíce otravných věcí na automobilech. Auto musí alespoň jako nové bez mrknutí oka vydržet přejíždět nerovnosti, ne v záručních podmínkách před něčím takovým předem kapitulovat.
Tesla také doporučuje, aby veškeré opravy a údržba byly prováděny v servisních centrech, což dává smysl. Šikovné kutilů umí vyřešit kde co, ale na elektromobil prošitý elektronikou a vysokonapěťovým vedením pro ně ale může být příliš velké sousto. Opravy každé centrum provede jistě ochotně, ale jak ukazuje příručka, opravy záruční a tedy opravy zdarma to budou v případě Modelu 3 jen velmi zřídka...




Ze záruky je v podmínkách Tesly vyloučena u Model 3 spousta věcí, za které jiné automobilky berou odpovědnost
Podívat se také můžeme na jeden z prvních dodaných kusů, předaný 27. prosince 2017. Zákazník si pro něj byl přímo ve Fremontu a nakonec dostal „jiný kus ve stejné specifikaci”, protože u toho jeho byla před předáním zjištěna neopravitelná chyba. Ani to o kvalitě nesvědčí
Výtah ze záručních podnínek Audi a Lexusu v USA dosvědčující, že konkurenční značky jsou na témže trhu velkorysejší
Zdroje: Bozi Tatarevic@Twitter, Turo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 10 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
před hodinouFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
před 3 hodinamiNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
před 4 hodinamiAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
před 6 hodinamiŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.18. 16:16 - řidičBOB
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB