Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla nemá budoucnost, Powerwall je nesmysl, říká Bob Lutz
10.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Záložní baterie tu jsou už léta a lithium-ionová technologie pro ně není nejlepší, říká manažerský veterán. A Tesle prý nepomůže ani gigatovárna.
Automobilka Tesla je malá a šance na to, aby někdy byla v zisku, jsou dost malé. Říká to Bob Lutz, významný manažer mnoha automobilových firem včetně General Motors, kde se například podílel na vývoje Chevroletu Volt, u nás známého jako Opel Ampera. V rozhovoru pro americkou televizi CNBC se také opřel do baterií Tesla Powerwall, novinky Elona Muska.
Powerwall jsou akumulátory pro domácnosti, které nabijete solárními panely či nočním proudem a pak budete levnější elektřinu z nich používat. A které také jsou záložním zdrojem pro chvíle, kdy vypadne proud ze sítě. Podle Lutze to nicméně není nic převratného: „Baterie jako záložní zdroj energie jsou tu už stovky let,” uvedl na adresu této novinky.
Lithium-ionové baterie také nejsou úplně ideálním řešením, protože jsou drahé. Klasické akumulátory na bázi olova a kyseliny jsou pro tohle použití podle Lutze mnohem lepší, protože nevadí, že jsou těžké. Nevozíte je totiž na palubě automobilu, ale můžete je mít ve sklepě. „Nerozumím fascinaci tímhle Muskovým nápadem,” dodal Lutz.
Pochyboval také o životaschopnosti automobilky Tesla. V globálním měřítku je tento výrobce stále malinký a ztrácí peníze ohromným tempem. „Výhledy na skutečné vydělávání peněz na automobilech jsou dost bídné,” říká manažerský veterán. Ani plánovaná gigatovárna na baterie nepomůže, protože výrobní procesy jsou téměř zcela automatizované, takže je jedno, jestli baterie kompletujete v USA nebo v Číně a jestli máte pět nebo dvacet výrobních linek. Nejdražší jsou suroviny.
Bob Lutz má v oblibě auta se silnými konvenčními motory, ale elektromobily kompletně neodsuzuje. Jak říká na videu níže, Elona Muska obdivuje, ale je očividně k jeho aktivitám kritický - což většině světa včetně akcionářů chybí, zdá se. „Kdybych byl akcionář, nynější stav bych považoval za vrchol, na jaký se akcie Tesly kdy dostanou,” říká Lutz.
Bob Lutz je k Tesle kritický (ilustrační foto)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva