Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla musí odškodnit zákazníky za klamavé číslo výkonu Model S, 146 tisíci Kč
30.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla musí zákazníky v Norsku odškodnit kvůli mylně uváděnému výkonu. Model S P85D nemá 700 koní jako prostý součet výkonů motorů, nýbrž jen 564.
Tesla Model S P85D byla původně inzerována jako vůz s výkonem 700 koní. Je to obrovské číslo, která překonává hlavní konkurenty, mezi které se řadí např. Audi RS6 nebo Mercedes E 63 AMG. Automobilka k němu došla tak, že prostě sečetla výkony motorů na přední a zadní nápravě. Není to nesmyslný přístup, jeden motor má svůj výkon a druhý má svůj.
Ve skutečnosti ovšem zákazníci na brzdě naměřili maximálně 564 koní. To je pořád hodně, ale je to o dost méně, než Tesla původně proklamovala. V Norsku kvůli tomu byla podána žaloba pro klamání zákazníků. Tesla tvrdila, že vždy uváděla výkon motorů, ne automobilu jako celku, což zní přinejmenším podivně, ovšem v první instanci se úřady přiklonily na její stranu.
V druhé instanci, u norské Komise spotřebitelských neshod, ovšem bylo dáno za pravdu majitelům a Tesla nyní musí každého odškodnit 50 tisíci norskými korunami, tedy asi 146 tisíci Kč. Stěžovatelů bylo původně 150, ale majitelů Modelu S P85D je v Norsku údajně asi 600, což by znamenalo výrazně větší náklady. Tesla má ještě několik týdnů na odvolání, než verdikt nabude platnosti a majitelé budou muset dostat odškodnění. Jak bude postupovat, zatím nevíme.
Že však nespokojený majitel odškodnění dostal, je pravděpodobné v jiném případě. Kaliforňan Barrett Lyon dostal jako věrný zákazník nový Model X mezi prvními. Auta z počátku výroby běžně trpí dětskými nemocemi, jenže u Modelu X jich bylo tolik, že se Lyon rozhodl po automobilce soudně požadovat vrácení peněz. Jednou ze stížností bylo, že automatické přední dveře při otvírání narážejí do překážek, včetně ostatních aut nebo lidí.
Víme, že tento spor byl urovnán mimosoudně a že Tesla vzala auto zpátky. Dá se tedy předpokládat, že Lyon dostal alespoň drtivou většinu z požadovaných 161 970 dolarů (cca 3 914 500 Kč), které za vůz zaplatil. Věc odmítl komentovat a ani Tesla není sdílná. Uvádí ale, že nespokojenost s vozem je obecně velmi vzácný případ.
Tesla Model S P85D (ilustrační foto)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 6 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 8 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 9 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 11 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva