Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model X vs. Bentley Bentayga: které z nových superSUV je lepší?
28.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tahle auta jsou obě drahá, i když každé jinak, obě jsou velmi rychlá a obě jsou luxusní SUV. Odhlédneme-li od pohonu, které z nich je lepší?
Pokud se zrovna rozhodujete, jestli chcete své peníze utratit za Bentley Bentayga nebo Teslu Model X, může přijít vhod video MotorTrendu, které tato dvě auta srovnává. Moderátoři po nich nelezou s metrem v ruce, nebo alespoň ne do příliš velké míry; opravdu se nedozvídáme, které z nich má větší kufr a které větší brodivost. Ovšem to, co Jason Cammisa a Jonny Lieberman říkají, člověka možná jen tak nenapadne.
Tahle auta možná nejsou přímými konkurenty, protože Bentayga stojí dvakrát víc než Model X. Když ale chcete špičkové luxusní SUV a nemáte nic proti elektřině, budete se zajímat o oba vozy. Jsou v nich nicméně ohromné rozdíly, Bentayga je luxus ze starého světa, je to Bentley s kůží, dřevem a tak, zatímco Model X je moderní až za hrob. Umí sám vyjet z parkovacího místa a automaticky otvírá dveře, když k němu přijdete.
Podle recenzentů však Bentayga na 21" kolech není dokonale pohodlná, protože pneumatiky mají příliš nízkou bočnici. A je na ní velmi silně vidět Audi Q7, se kterým sdílí základní architekturu. Unikátní je u něj úplně nový šestilitr W12, který má tak hladký chod, jak se na dvanáctiválec patří, turba twin-scroll téměř zcela eliminují prodlevu oproti původnímu W12 a odpojení jedné půlky motoru znamená lepší spotřebu paliva.
Jenže to podle nich pořád není skutečný Bentley. Tím je Mulsanne, s motorem V8 o 6 3/4 litru objemu - ne 6,75, na motoru je napsáno šest a tři čtvrtě - a se zadním náhonem. Bentayga je „německá karikatura toho, čím by mohlo být britské luxusní auto, kdyby se prodávalo Číňanům”. Podle autorů je na něm prostě příliš znát vliv Německa.
Jak říkají, ani jedno z těchto aut není hezké, ale osobně mají blíž k designu Bentley, protože má lepší proporce. Tesle se naopak povedly detaily, ale proporce jsou úplně špatně - recenzenti je přirovnávají k „nejošklivějšímu BMW všech dob” - řadě 5 GT. S tím lze poměrně snadno souhlasit. A navíc podle nich kvůli gigantickému sklu místo střechy zvenčí vypadá, jako by začínala plešatět.
Její Autopilot je ale vynikající, i když to není autopilot, ale udržování se v jízdním pruhu. To umí víc aut, ale Tesla je prý nejlepší. Ukazuje např. na displeji, co vidí, takže vzbuzuje důvěru ve funkci autopilota. Jak moc, je vidět na tom, co řidič za volantem dělá. „Právě tohle je na ní tak luxusní,” dozvídáme se ve videu, „že člověk může na chvíli přestat myslet na řízení” a přečíst si třeba SMS.
Jenže kdyby se Tesla nezabývala šílenými a extrémně složitými dveřmi, které vypadají jako inovace jen proto, aby byla nějaká inovace, tohle auto by bylo na trhu o rok a půl dřív a slib příchodu Modelu 3 v roce 2017 by byl mnohem reálnější. Také stínítka proti slunci tu musí být mnohem složitější než u běžného auta a když jedete pouští, sedět ve skleníku není úplně příjemné.
Zrovna v úvodu zmíněná brodivost by mohla být zajímavým artiklem. Ne že bychom chtěli bez rozmyslu poslat Model X do vody, ale trochu jízdy mimo asfalt by této epizodě Head2Head prospělo. Můžeme se ptát, kolik lidí se svou Bentaygou, příp. Modelem X skutečně pojede mimo zpevněné vozovky, ale když to tahle auta mají umět, byla by škoda to nevyzkoušet. Které auto tohle srovnání vyhrálo? Pro některé možná překvapivě Bentley. Proč? Pusťte si video, stojí to za to.
Je lepší ošklivý Bentley, nebo ošklivá Tesla? Motor Trend nachází celkem jasnou odpověď
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva