Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model 3 už teď vyčerpala dělníky i šéfy. Musk ale neubírá, slibuje jen peklo
3.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zástupce dělníků zdvihá varovný prst a firmu jen letos opustilo devět lidí z nejužšího vedení. Musk ale chce jediné - stihnout šibeniční termíny stůj co stůj.
Produkční Tesla Model 3 je konečně na světě, přičemž první recenze zmiňují vesměs jen pozitiva. Na definitivní závěry je ještě brzy, minimálně z hlediska dodržení avizovaného termínu zahájení výroby ale můžeme říci, že Elon Musk to dokázal, navíc za pomoci inovativních postupů, jenž v současném automobilovém světě nemají obdoby. Jenže nic není zadarmo. Tesla zjevně při své horečnaté snaze totálně vyšťavila všechny zúčastněné. Ostatně i šéf firmy nedávno přiznal, že častokrát přespával v kanceláři na podlaze, jen aby dodržel slíbené datum zahájení sériové výroby.
Stranou teď nechme fakt, že ony zákaznické vozy nejsou zas až tak úplně zákaznickými, neboť předány byly zaměstnancům či lidem jinak napojeným na automobilku. A ještě několik měsíců tomu nebude jinak. Neřešme ani to, že vyrobit za skoro měsíc pár desítek aut není zrovna počin, za který bychom jiné značky pochválili. Místo toho si posvítíme na dvě slůvka, která Musk během minulého pátku zmínil a jenž naznačují, nač se zaměstnanci mají do budoucna těšit. Řada z nich si totiž už nyní stěžuje na to, že pracovní nasazení v Tesle je neúnosné.
Oněmi slůvky je „produkční peklo“. Přesně to čeká podle Muska na zaměstnance v příštích měsících, přičemž většinu lidí v Tesle nejspíše při jejich zaslechnutí přejel mráz po zádech. Ostatně i proto byl v pondělí vedení značky poslán dopis, ve kterém pracovníci požadují odpovědi na téma transparentnosti mezd a bezpečnosti. „Jsme unaveni tím, že se tu odehrává jedno zbytečné zranění za druhým,“ uvedl Michael Catura, který má v Tesle na starosti zprostředkování kontaktu mezi výrobním personálem a vedením.
Nejde přitom o jediný krok naznačující, že zaměstnanci Tesly jsou už teď přetažení. Již na počátku tohoto měsíce totiž začala napříč továrnou Tesly kolovat petice, na jejímž základě chtějí lidé vědět, jakým způsobem bude nepříliš vysoká bezpečnost práce vyřešena a jakým způsobem jsou rozdělovány firemní finance. Podle všeho se pod listinu mělo podepsat minimálně 400 zaměstnanců, odpověď od vedení však nedorazila. To dle Catury jen zhoršuje pracovní morálku.
Nejde však jen o nespokojenost dělníků, pracovní tempo zjevně trápí i lidi z vedení. Od počátku roku totiž Teslu opustilo devět manažerů, přičemž tím posledním je Kurt Kelty. Pro automobilku šlo o jednoho z klíčových pracovníků, který měl na starosti technologii baterií. Kelty pro Teslu pracoval od roku 2006, předtím strávil téměř patnáct let jako šéf akumulátorové divize Panasonicu.
Svého bývalého zaměstnavatele přitom propojil s tím dosavadním v rámci výstavby obří továrny v Renu v americké Nevadě. Nyní se dle tiskového prohlášení značky rozhodl „zkoumat další možnosti“. Sám se ovšem k odchodu nevyjádřil, což vede ke spekulacím, jenž mohou mít spojitost nejen s ohromným tlakem, kterému musí lidé v Tesle čelit, ale i s dalšími odchody.
Značku totiž již letos opustil viceprezident oddělení pro lidské zdroje Mark Lipscomb, šéf hardwarového inženýringu Satish Jeychandran či třeba šéf SolarCity Lyndon Rive. Ani v jejich případě nebyl zmíněn konkrétní důvod k odchodu, nicméně víme, že třeba Jeychandran opustil značku ve prospěch firmy Waymo, která se stejně jako Muskova firma zabývá autonomním řízením.
Je přitom více než jisté, že zrovna tito zaměstnanci neměli problém s výplatou, na jejíž výši si stěžují dělníci. Ti totiž uvedli, že již léta je jim slibována vyšší mzda, zatím však bohužel zůstává jen u těch slibů. I proto se zaměstnanci snaží založit odbory, podle všeho jsou však ti největší „revolucionáři“ upláceni, aby k něčemu takovému nedošlo.
Musk pak dodává, že založení odborů nepřinese žádný užitek, a proto k němu nejspíše nedojde. K čemu ale dojde, to je ono „produkční peklo. A to bude trvat přinejmenším šest měsíců, možná i déle.“ Jsme tedy vskutku zvědavi, jak se vše vyvrbí - jakýkoli výpadek pracovní sil, ať už kvůli zraněním, stávce nebo odchodu dalších důležitých persón je teď to poslední, co Tesla potřebuje...
Teslu letos opustilo hned devět klíčových manažerů, přičemž jedním z nich byl i Klaus Grohmann, který se dostal do střetu s Elonem Muskem kvůli firemní politice...
...a novému sedanu Model 3, kdy včasnému zahájení sériové výroby bylo evidentně podřízeno naprosto vše, včetně bezpečnosti zaměstnanců
Zdroj: Jalopnik, Business Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před hodinou - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 3 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 4 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 6 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 12:27 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien