Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model 3 má za sebou první pořádný crash test, byť neoficiální. Jak dopadla?
25.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Žádné laboratorní podmínky, někdo z prvních majitelů to s novinkou Tesly napálil přímo do sloupu. A výsledek si můžeme prohlédnout všichni.
Produkce Tesly Model 3 sice nejede na plné obrátky, nicméně řada exemplářů se již konečně k majitelům dostala. Někteří z nich ale očividně byli převzetím vozu natolik rozhozeni, že se již nezvládli soustředit na jeho řízení. První incidenty se odehrály již v prosinci, kdy jeden z řidičů nezvládl zadokolku na sněhu, zatímco ten druhý se srazil s jelenem. V obou případech však šlo o drobné karamboly.
Letošní nehody už jsou závažnější. Minulý týden majitel jednoho exempláře nejprve z Tesly Model 3 udělal letadlo a posléze i plavidlo. Ze zatím nezjištěných důvodů totiž vylétl z vozovky a přistál v blízké říčce. Jak přitom posléze uvedl, snažil se vyhnout jelenovi. Tomu ale policie evidentně nevěřila, neboť jej zatkla s podezřením na jízdu v opilosti.
Na počátku tohoto týdne pak došlo v kalifornském Redondo Beach na další nehodu, která má nejblíže k těm, které vídáme v crash testech. Skončila nárazem elektrického sedanu do sloupu se semaforem, díky čemuž zde tak vlastně máme první neoficiální nárazovou zkoušku. Organizace jako IIHS, NHTSA či Euro NCAP totiž ještě neměly příležitost poslat Model 3 do zdi, v rámci bezpečnosti tu tedy zatím bylo jen prohlášení Tesly.
Automobilka již v únoru minulého roku ubezpečovala investory, že vůz prošel všemi vnitřními nárazovými testy a výsledky byly jen pozitivní. To ve výsledku není až tak překvapivé, ať již kvůli reputaci Tesly, nebo s ohledem na skutečnost, že elektromobily jsou ze své podstaty bezpečnější než auta se spalovacími motory. Jejich čelní partie lze totiž lépe využít jako deformační zóny.
Jak je přitom patrné z několika sekund videa, které se havárii věnují (raději si rovnou přeskočte na čas 7:15 nebo se podívejte na obrázky, zbytek sledujte jen na vlastní nebezpečí), Model 3 v tomto ohledu obstál na výbornou. Rychlost vozu před nárazem sice neznáme, nicméně malá jistě nebyla - onen sloup totiž zajel až do přední nápravy a poškodil i kapotu. Ani ke kabině už to nebylo daleko, ta se však zdá být nedotčená.
Pro Teslu se tak jedná o dobrou vizitku, pročež by bylo více než záhodné, kdyby se k incidentu vyjádřila a oznámila rychlost vozu i následky srážky. Nejspíše se tak ale nestane, počkat si tedy budeme muset až na výsledky oficiálních crash testů třetích stran. První s nimi přitom logicky vyrukuje IIHS, na příchod vozu do Evropy - a tedy do zázemí Euro NCAP - je totiž ještě brzo.
![Tesla Model 3 má za sebou první pořádný crash test, byť neoficiální. Jak dopadla? - 1 - Tesla Model 3 crash 2018 videoscreen 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tesla Model 3 má za sebou první pořádný crash test, byť neoficiální. Jak dopadla? - 2 - Tesla Model 3 crash 2018 videoscreen 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tesla Model 3 má za sebou první pořádný crash test, byť neoficiální. Jak dopadla? - 3 - Tesla Model 3 crash 2018 videoscreen 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tesla Model 3 má za sebou první pořádný crash test, byť neoficiální. Jak dopadla? - 4 - Tesla Model 3 crash 2018 videoscreen 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tesla Model 3 má za sebou první pořádný crash test, byť neoficiální. Jak dopadla? - 5 - Tesla Model 3 crash 2018 videoscreen 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tesla Model 3 má za sebou první pořádný crash test, byť neoficiální. Jak dopadla? - 6 - Tesla Model 3 crash 2018 videoscreen 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Tento týden se Tesla Model 3 střetla se sloupem semaforu...
...zatímco minulý týden si po jízdě na silnici zalétala a zaplavala
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
dnesNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
před 5 hodinamiTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
před 6 hodinamiŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
před 8 hodinamiCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
před 9 hodinamiŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.11. 20:41 - řidičBOB
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 02.11. 18:15 - Snowman000
- Detektory policejních radarů 02.10. 18:24 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 02.10. 10:45 - M.Z.
- Politický koutek 02.10. 00:02 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.09. 21:49 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch