Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI

O přetahované Tesly a Porsche ještě chvíli uslyšíme, podle nejnovějších informací ale tahají za delší konec provazu Američané. Ovšem s autem, které si ještě rok nikdo nekoupí, pokud vůbec někdy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI

18.9.2019 | Petr Prokopec

Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O přetahované Tesly a Porsche ještě chvíli uslyšíme, podle nejnovějších informací ale tahají za delší konec provazu Američané. Ovšem s autem, které si ještě rok nikdo nekoupí, pokud vůbec někdy.

Pokud jste posledních pár dní netrávili mimo civilizaci, pak nejspíše víte, že se nám rozhořel boj o nejrychlejší elektrické čtyřdvířko na Nürburgringu. Aktuálně rekord s časem 7 minut a 42 sekund drží Porsche Taycan, nicméně Elon Musk krátce po představení konkurence z Zuffenhausenu oznámil, že do pohoří Eifel míří i Tesla Model S. Jak jsme pak mohli zjistit, nejde o sériový vůz, jaký byste si mohli koupit. Jedná se o prototyp s poupraveným bodykitu a pohonným ústrojím, kterému Tesla říká Plaid.

Jak se ji daří? Nic v tuto chvíli není oficiální, nicméně podle kolegů z německého magazínu Auto Motor und Sport, který u Nordschleife postával se stopkami v ruce, dokázal Model S s Thomasem Mutschem za volantem obkroužit jedno kolo za čas přibližně 7 minut a 23 sekund. To je by byl působivý čas, jakkoli vlastně nevíme, čím byl dosažen.

Může tedy Tesla začít dávat chladit šampaňské? To je otázka hned z několika důvodů. V prvé řadě tu totiž zatím máme pouze neoficiální čas, který byl dosažen pouze v tréninku za příhodného počasí. Tytéž podmínky nemusí panovat během půlhodiny, kterou si Tesla na pokus o rekord vyhradila na sobotu 21. září, neboť počasí v pohoří Eifel je skutečně nevyzpytatelné. Snadno se tak může stát, že jedna část okruhu bude pod deštěm a z pokusu nebude nic.

Kromě toho, i kdyby Tesla dokázala překonat Porsche, její čas nebude srovnatelný. Němci totiž sice rekordu dosáhli s předsériovým vozem, nicméně ten byl osazen produkčním ústrojím a s autem, které si můžete koupit - navíc v něm byla jen ochranná klec. Model S ve verzi P100D+ však nemá společného nic s tím, co dnes můžete od Tesly mít. Je výrazně odlehčená, má rozšířené podběhy, pod které se nastěhovala odlehčená kola s pneumatikami blízkými slickům, jsou tu karbon-keramické brzdy nebo zadní spoiler, nic z toho se nedá pořídit za sebevětší příplatek.

Největší změny se ovšem skrývají pod kapotou. Tesla totiž vozu dodala i upravený podvozek, který doplňuje ono ústrojí Plaid. To sice kalifornská automobilka do prodeje dostat hodlá, nicméně dle Muska se tak stane až příští rok. Nedá se tedy tvrdit tak jako v případě Porsche, že jde o předsériové provedení, ale spíše o na míru postavený prototyp. A dokud se provedení P100D+ nedostane v „Ringové podobě“ do showroomů, jinak tomu nebude.

Ke všemu je tu ještě jedno „ale“, které pro Teslu může být problémem ještě dříve. Jak totiž zjistil magazín Car and Driver, německá automobilka nezajela rekord s vrcholným provedením Taycan Turbo S, nýbrž s méně výkonnou variantou Turbo. Značka z Zuffenhausenu si tedy možná chytře nechala otevřená zadní vrátka právě pro případ, že by ji někdo překonal. Němci tak možná jen Američany nechávají vyhazovat peníze z okna a poté, co dosáhnou lepšího času, je opět překonají už vyvinutým a prodávaným modelem. To by byl skutečně pozoruhodný zvrat.

Jsme tedy skutečně zvědavi, jak se vše vyvrbí. Za nás musíme dodat, že dané posunování možností elektromobilů na nejnáročnějším okruhu světa je opravdu zábavné a naznačuje, že budoucnost nemusí být až tak špatná. Jen se musíme přiznat, že trochu nechápeme strategii Tesly. Pokud totiž Model S se třemi elektromotory hodlá pustit do prodeje až příští rok a přitom dosáhne rekordu, poptávku po současných dvoumotorových vozech to jistě nezvýší a může se stát, že Porsche bude nakonec ještě lepší. Vypadá to jen jako snaha být lepší za každou cenu, co nejdříve.

Na závěr dodejme ještě jeden úsměvný postřeh. Ačkoli se Tesla ráda vymezuje proti konvenčním autům a po skandálu VW si ráda rýpla i do motorů TDI, je to právě SUV od VW s motorem TDI (konkrétně současný Touareg), kterým na okruh vozí prototypy Modelu S. Přitom má vlastní Model X se slušnou tažnou kapacitou. Že by pak byl problém bez mnoha zdržujících dobíjení něco tak těžkého odvézt přes půl Německa?


Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI - 1 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring novy videoscreen 01Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI - 2 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring novy videoscreen 02Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI - 3 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring novy videoscreen 03Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI - 4 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring novy videoscreen 04Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI - 5 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring novy videoscreen 05Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI - 6 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring novy videoscreen 06Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI - 7 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring novy videoscreen 07Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI - 8 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring novy videoscreen 08
Tesla přivezla na Ring hned dva exempláře Modelu S P100D+. Který z nich zajede rekord, a zda vůbec, zjistíme již tuto sobotu

Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI - 9 - Tesla Model S P100D Plus Plaid 2019 Ring dalsi 01Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI - 10 - Tesla Model S P100D Plus Plaid 2019 Ring dalsi 02
Je docela úsměvné, že k převozu prototypů používá automobilka SUV Volkswagenu s motorem TDI

Zdroje: Auto Motor und Sport, Car&Driver, autoevolution@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.