Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla má další problém s dveřmi Model X, samy se prý otevřely se před náklaďákem
26.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bizarní incident se odehrál v Austrálii a Tesla jakoukoliv odpovědnost popírá. Majitel elektrického crossoveru ale trvá na svém a šel s celou kauzou ven.
Pokrok si žádá radikální činy. Pochopitelně, ne vždy je dosaženo kýženého výsledku, historie je plná podobných pokusů, které vedly do slepé uličky. V poslední době se zdá, že tímto směrem míří některé nápady Tesly, která se neustále snaží být maximálně inovativní. Třeba včera probírané ovládání prakticky všech funkcí auta skrze 15palcový dotykový displej Model 3 prostě není zrovna dobrý nápad. A podobně se jeví i řešení dveří staršího Model X.
Dnes přitom nebude řeč o těch, které se komplikovaně vyklápí směrem vzhůru, potíže umí přidělat i ty přední zdánlivě standardně řešené. Že tak úplně standardně nefungují, nyní světu přibližuje australský veterinář Sam Kovac, který si elektrický crossover koupil v květnu letošního roku. Následně jej pak pravidelně parkoval na silnici Princes Highway v městečku St. Peters a nejinak tomu bylo i 26. července. „Tak jako každý jiný den jsem přijel do práce a začal prohlížet zvířata vyžadující mou péči,“ začíná s vyprávěním veterinář.
„Zhruba o půl třetí odpoledne, zatímco jsem se bavil s vystresovaným majitelem nemocného zvířete, mi sestra poklepala na rameno a řekla, že se stalo něco strašného mé pýše a radosti. Vyšel jsem ven na ulici a zjistil, že přední dveře mého Model X na straně řidiče jsou kompletně utržené a kůže i plasty jsou rozházené po vozovce do vzdálenosti až 50 metrů,“ popisuje nešťastný incident doktor Kovac.
Tesle Model X se totiž automaticky otevřely oboje přední dveře, a to zrovna ve chvíli, kdy kolem projížděl náklaďák. Jeho majitel byl po nehodě v šoku, neboť si myslel, že zabil řidiče (v Austrálii se jezdí vlevo, takže proč by se jinak zničeho nic otevíraly dveře u stojícího auta, kdyby z něj nikdo nevystupoval...). To se naštěstí nestalo, nicméně veterinář logicky pozbyl ve vůz důvěry. Uvádí, že kolem mohl jet třeba cyklista nebo mohl uvnitř někdo sedět, a daleko větší neštěstí by bylo na světě.
Doktor Kovac ihned po incidentu, který nahrály průmyslové kamery, kontaktoval místní zastoupení Tesly. Klíč od vozu totiž ležel ve veterinářově ordinaci vzdálené více než 25 metrů. Dle majitele tedy nebyl jediný důvod, proč by k automatickému otevření dveří mělo dojít. Samotná Tesla však přišla po osmidenním zkoumání dat vozu s vysvětlením, ve kterém se nepřekvapivě zbavuje odpovědnosti.
„Model X může být vybaven příplatkovým prvkem, v jehož případě dvojí kliknutí na klíček automaticky odemkne a otevře dveře na straně řidiče. Následné dvojí kliknutí pak otevře dveře i u spolujezdce,“ osvětluje technologii vozu marketingový manažer Tesly Heath Walker. A dodává, že tento způsob otevírání dveří je třeba nastavit v palubním menu, přímo z výroby je vypnuto.
„Naše záznamy dokazují, že zákazník měl systém aktivován v době nehody a že oboje přední dveře byly odemknuty a otevřeny skrze dvojité kliknutí na klíček od vozu, tedy skrze čtvero kliknutí, v operační vzdálenosti od vozu,“ popisuje dále stav Walker. S tím ovšem doktor Kovac nesouhlasí, on sám totiž tuto funkci neaktivoval a ani v ten den nezmáčkl klíček vozu.
Ve výsledku tak není jisté, zda šlo o chybu majitele či vozu, nicméně vůči Tesle si jednu výtku odpustit nelze - jak je patrné ze záznamu kamery, dveře vozu se automaticky otevřely ve chvíli, kdy již nákladní vůz projížděl kolem. U těchto systémů nebývá neobvyklé, že jsou dveře osazeny senzory, které podobným nehodám zabrání. Nakonec i Model X jich u oněch druhých, „sokolích” dveří má spoustu. Pokud jsou i tady, moc efektivní nejsou...
Dveře Tesly Model X se automaticky otevřely do projíždějícího kamionu...
...majitel vozu měl být ale dle značky s jejich funkcí plně seznámen. Sám ovšem říká, že tuto možnost neaktivoval ani v menu, ani klíčkem
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- V polovině 3. dne Miller s Yamahou 09:05
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
Nejčtenější články
- Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
4.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva