Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV
16.12.2019 | Petr Prokopec
Vzbudil velký povyk, automobilového experta TÜV ale nechává chladným. Je podle něj absolutně nemožné, aby pick-up Tesly v podobě jakkoli blízké té stávající získal schválení pro provoz v EU.
Kolem pick-upu Tesly je neustále živo, jakkoliv od premiéry uplynulo již více než 14 dnů. A do zahájení výroby pro změnu zbývá několik let. Elon Musk přitom pravidelně informuje o navyšujícím se počtu předobjednávek, nicméně ty jsou nezávazné a s ohledem na pouze vratné 100dolarové zálohy i vcelku nevýznamné. Za to nakonec podle automobilového experta Stefana Tellera ze společnosti SGS-TÜV Saar mohou být rádi hlavně Evropané, protože šance, že se Cybertruck vůbec dostane na starý kontinent, se podle něj limitně blíží nule.
Teller poukazuje na skutečnost, že elektrický pick-up by ve své současné formě byl na evropských silnicích nelegální. Dáno je to rozdílnosti mezi americkým a místním přístupem, neboť v zámoří nejsou podmínky pro homologaci nových aut pro povoz tak přísné. V Evropě je výslovně definovaná podoba desítek detailů, které Cybertruck nemá šanci splnit. Tesla by je tak musela zásadně předělat, poté by ale stěží byla tím, čím je dnes.
V tomto ohledu je nutné dodat, že novinka Tesly není titulována jako koncept, ale jako předprodukční auto. Cestou do sériové výroby se beztak ještě změní. stěží ale půjde o něco zásadního. Zejména si nedovedeme představit, že by se vůz zbavil své silné karoserie schopné odolat ranám kladivem a mimo jiné kvůli tomu bude v Evropě nehomologovatelný.
Aby mohlo dojít na evropské schválení pro provoz, musely by dle Tellera být učiněny „výrazné modifikace základní struktury“. Týká se to zejména čelní části, která musí být na starém kontinentu koncipována tak, aby pohltila energii při nárazu. Jak jsme však již zmínili, Cybertruck byl osazen velmi tuhými panely karoserie, které nepohltí naprosto nic, ale naopak veškerou energii přesunou směrem do kabiny. Vyrovnat se s ní tedy bude muset posádka, což by mohlo vést k fatálním obětem.
Totéž lze zmínit v souvislosti s ochranou chodců, kterou americké předpisy vůbec neřeší, ty evropské ale už léta ovlivňují podobu celých přídí aut. V případě kolize totiž Cybertruck nedisponuje panely, které by zvládly zmírnit následky případných zranění. „Předek aut nesmí být tuhý. Nárazník a kapota musí zvládnout absorbovat energii, aby ochránily chodce,“ dodává Teller. Pokud tedy Tesla chce nabídnout svou novinku také na kontinentu, který klade na elektrifikaci enormní důraz, bude muset vyvinout prakticky nový vůz. A na to při místní „popularitě” pick-upů pochybujeme, že kdy dojde.






V této formě Tesla Cybertruck na evropské silnice nemůže v žádném případě, problémem je mimo jiné příliš tuhá karoserie
Zdroj: AutomobilWoche
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva