Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV
16.12.2019 | Petr Prokopec
Vzbudil velký povyk, automobilového experta TÜV ale nechává chladným. Je podle něj absolutně nemožné, aby pick-up Tesly v podobě jakkoli blízké té stávající získal schválení pro provoz v EU.
Kolem pick-upu Tesly je neustále živo, jakkoliv od premiéry uplynulo již více než 14 dnů. A do zahájení výroby pro změnu zbývá několik let. Elon Musk přitom pravidelně informuje o navyšujícím se počtu předobjednávek, nicméně ty jsou nezávazné a s ohledem na pouze vratné 100dolarové zálohy i vcelku nevýznamné. Za to nakonec podle automobilového experta Stefana Tellera ze společnosti SGS-TÜV Saar mohou být rádi hlavně Evropané, protože šance, že se Cybertruck vůbec dostane na starý kontinent, se podle něj limitně blíží nule.
Teller poukazuje na skutečnost, že elektrický pick-up by ve své současné formě byl na evropských silnicích nelegální. Dáno je to rozdílnosti mezi americkým a místním přístupem, neboť v zámoří nejsou podmínky pro homologaci nových aut pro povoz tak přísné. V Evropě je výslovně definovaná podoba desítek detailů, které Cybertruck nemá šanci splnit. Tesla by je tak musela zásadně předělat, poté by ale stěží byla tím, čím je dnes.
V tomto ohledu je nutné dodat, že novinka Tesly není titulována jako koncept, ale jako předprodukční auto. Cestou do sériové výroby se beztak ještě změní. stěží ale půjde o něco zásadního. Zejména si nedovedeme představit, že by se vůz zbavil své silné karoserie schopné odolat ranám kladivem a mimo jiné kvůli tomu bude v Evropě nehomologovatelný.
Aby mohlo dojít na evropské schválení pro provoz, musely by dle Tellera být učiněny „výrazné modifikace základní struktury“. Týká se to zejména čelní části, která musí být na starém kontinentu koncipována tak, aby pohltila energii při nárazu. Jak jsme však již zmínili, Cybertruck byl osazen velmi tuhými panely karoserie, které nepohltí naprosto nic, ale naopak veškerou energii přesunou směrem do kabiny. Vyrovnat se s ní tedy bude muset posádka, což by mohlo vést k fatálním obětem.
Totéž lze zmínit v souvislosti s ochranou chodců, kterou americké předpisy vůbec neřeší, ty evropské ale už léta ovlivňují podobu celých přídí aut. V případě kolize totiž Cybertruck nedisponuje panely, které by zvládly zmírnit následky případných zranění. „Předek aut nesmí být tuhý. Nárazník a kapota musí zvládnout absorbovat energii, aby ochránily chodce,“ dodává Teller. Pokud tedy Tesla chce nabídnout svou novinku také na kontinentu, který klade na elektrifikaci enormní důraz, bude muset vyvinout prakticky nový vůz. A na to při místní „popularitě” pick-upů pochybujeme, že kdy dojde.
V této formě Tesla Cybertruck na evropské silnice nemůže v žádném případě, problémem je mimo jiné příliš tuhá karoserie
Zdroj: AutomobilWoche
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva