Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla bude dále žít z přerozdělování, Kalifornie ji nadělí dalších 700 milionů
20.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Do pohádky o pejsku a elektrické kočičce vstupuje ještě větší subjekt. Stát Kalifornia hodlá s vidinou čistšího ovzduší Tesle ulevit stamiliony na daních.
Výrobce elektrických vozů Tesla Motors čeká rozšiřování výrobní kapacity, které jistě urychlí pod vidinou daňových úlev od státu Kalifornie. Značka se sídlem v Palo Alto by měla dostat konkrétně 34,7 milionu amerických dolarů (700 milioňů Kč) formou úlev výměnou za nová pracovní místa, tudíž i větší výrobní kapacitu, a tedy více bezemisních vozů v provozu.
Podle posledních zpráv půjde 415 milionů dolarů na lepší zařízení továrny ve Fremontu, kde v současné době údajně vzniká 21,5 tisíce vozů ročně. Jak známe příživnickou Teslu, v tomhle čísle bude určitě nějaká „levá“. Subjektu, který ústy svých představitelů lhal už skoro o všem, o čem mohl, se ani tohle číslo věřit nedá.
Ať už tak či onak, plánované rozšíření by mělo v konečném důsledku zdvojnásobit kapacitu na 56 500 jednotek pomocí 112 nových pracovních míst. Hlavní pokladník státu Kalifornia - Bill Lockyer k tomu dodává: „Jsem rád, že jsme mohli touto akcí na podporu Tesla rozšířit výrobu elektrických vozidel v Kalifornii. Tesla bude jistě vytvářet zelená pracovní místa a zlepšovat kvalitu našeho ovzduší.” Americký stát zároveň doufá, a to se mu upřímně nedivíme, že další pracovní místa zajistí lepší odbyt těchto elektromobilů, a tudíž by měl na vybraných daních zmíněnou úlevu dostat minimálně zpět.
Naše nedůvěřivost vůči Tesle pramení z celé řady tiskových zpráv a sdělení, která se dříve nebo později ukázala být poněkud zkreslenými. My se na svět čtyř kol snažíme dívat bez pomyslných růžových brýlí a servírovat čtenářům věci takové, jaké opravdu jsou. Nejde jen o prohlášení šéfa automobilky, že dokáže ujet s Modelem S po devíti hodinách dobíjení 5 150 kilometrů, ani že tento sedan získal vyšší než nejvyšší možné hodnocení crash testů americké organizace NHTSA. Sňůra všemožných polopravd sahá o hodně dále do minulosti, však i příchod samotného Modelu S byl protkán nereálnými sliby. A pochopitelně nám nevoní, že vlastně jediný zisk firmy pramení z prodeje „emisních povolenek", což je zase jen jiná forma dotace z peněz těch druhých.
Neměli bychom zapomínat ani to, že za přežitím firmy stojí i dávná neúročená půjčka od amerického ministerstva energetiky z roku 2009 ve výši 465 milionů dolarů (cca 9,3 miliardy Kč) a podpora federálními a lokálními dotacemi v USA na prodej jednoho každého vozu (minimálně 7 500 dolarů, asi 150 tisíc Kč). Že se podnik nedokáže dobrat kladného provozního hospodaření je nepochybné a staví stále hlavně na obluzování pozoruhodně důvěřivých akcionářů s pomocí elektrických a neustále odkládaných vizích a budování vzdušných zámků.
Další a další dotace, granty, daňové úlevy nebo jiné „zelené pobídky” image společnosti v očích kohokoli rozumného zlepší jen stěží, přesto po této cestě kráčí dále. Je však otázkou, jestli si vůbec může dovolit z ní někdy sejít...











Existence Tesly podle nás už dávno připomíná katastrofu, další novinky situaci zrovna nemění
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 11 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.