Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla bude dále žít z přerozdělování, Kalifornie ji nadělí dalších 700 milionů
20.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Do pohádky o pejsku a elektrické kočičce vstupuje ještě větší subjekt. Stát Kalifornia hodlá s vidinou čistšího ovzduší Tesle ulevit stamiliony na daních.
Výrobce elektrických vozů Tesla Motors čeká rozšiřování výrobní kapacity, které jistě urychlí pod vidinou daňových úlev od státu Kalifornie. Značka se sídlem v Palo Alto by měla dostat konkrétně 34,7 milionu amerických dolarů (700 milioňů Kč) formou úlev výměnou za nová pracovní místa, tudíž i větší výrobní kapacitu, a tedy více bezemisních vozů v provozu.
Podle posledních zpráv půjde 415 milionů dolarů na lepší zařízení továrny ve Fremontu, kde v současné době údajně vzniká 21,5 tisíce vozů ročně. Jak známe příživnickou Teslu, v tomhle čísle bude určitě nějaká „levá“. Subjektu, který ústy svých představitelů lhal už skoro o všem, o čem mohl, se ani tohle číslo věřit nedá.
Ať už tak či onak, plánované rozšíření by mělo v konečném důsledku zdvojnásobit kapacitu na 56 500 jednotek pomocí 112 nových pracovních míst. Hlavní pokladník státu Kalifornia - Bill Lockyer k tomu dodává: „Jsem rád, že jsme mohli touto akcí na podporu Tesla rozšířit výrobu elektrických vozidel v Kalifornii. Tesla bude jistě vytvářet zelená pracovní místa a zlepšovat kvalitu našeho ovzduší.” Americký stát zároveň doufá, a to se mu upřímně nedivíme, že další pracovní místa zajistí lepší odbyt těchto elektromobilů, a tudíž by měl na vybraných daních zmíněnou úlevu dostat minimálně zpět.
Naše nedůvěřivost vůči Tesle pramení z celé řady tiskových zpráv a sdělení, která se dříve nebo později ukázala být poněkud zkreslenými. My se na svět čtyř kol snažíme dívat bez pomyslných růžových brýlí a servírovat čtenářům věci takové, jaké opravdu jsou. Nejde jen o prohlášení šéfa automobilky, že dokáže ujet s Modelem S po devíti hodinách dobíjení 5 150 kilometrů, ani že tento sedan získal vyšší než nejvyšší možné hodnocení crash testů americké organizace NHTSA. Sňůra všemožných polopravd sahá o hodně dále do minulosti, však i příchod samotného Modelu S byl protkán nereálnými sliby. A pochopitelně nám nevoní, že vlastně jediný zisk firmy pramení z prodeje „emisních povolenek", což je zase jen jiná forma dotace z peněz těch druhých.
Neměli bychom zapomínat ani to, že za přežitím firmy stojí i dávná neúročená půjčka od amerického ministerstva energetiky z roku 2009 ve výši 465 milionů dolarů (cca 9,3 miliardy Kč) a podpora federálními a lokálními dotacemi v USA na prodej jednoho každého vozu (minimálně 7 500 dolarů, asi 150 tisíc Kč). Že se podnik nedokáže dobrat kladného provozního hospodaření je nepochybné a staví stále hlavně na obluzování pozoruhodně důvěřivých akcionářů s pomocí elektrických a neustále odkládaných vizích a budování vzdušných zámků.
Další a další dotace, granty, daňové úlevy nebo jiné „zelené pobídky” image společnosti v očích kohokoli rozumného zlepší jen stěží, přesto po této cestě kráčí dále. Je však otázkou, jestli si vůbec může dovolit z ní někdy sejít...
Existence Tesly podle nás už dávno připomíná katastrofu, další novinky situaci zrovna nemění
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 56 minutami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus