Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento muž najel s Teslou Model S 400 tisíc km za tři roky. Co všechno se pokazilo?
29.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na elektrické auto je bezprecedentní nájezd. A tak je na místě se ptát, jak je na tom tento vůz se spolehlivostí. A co akumulátory?
Drtivá většina taxíků v Evropě má dieselové motory. Ve městech emitují hromady oxidů dusíku, za což jim příliš vděčni být nemůžeme, ale pro provozovatele je to s porcemi kilometrů, které taxíky ročně najíždějí, jediná rozumná volba. Elektromobily by asi byly na palivo levnější, tedy alespoň dokud nebude elektřina stejnou měrou zdaněna, ale na jedno nabití ujedou příliš málo a nabíjení trvá dlouho. A také jsou drahé na pořízení.
Přesto dnes před sebou máme elektrický taxík. Není to VW e-Golf, pochopitelně, protože ten byste museli nabíjet po každé cestě na letiště a zpátky. Je to Tesla Model S a jezdí ve Finsku s Arim Nyyssönenem za volantem. Za tři roky ujela přes 400 tisíc kilometrů - a už jen to je pozoruhodné, i kdyby nedělala drožku.
Přesný proběh je podle fotek 403 494 km. V minulosti jsme tu měli zprávy o tom, že Modely S zejména ze startu výroby, tedy z let 2012 a 2013, mívají problémy se spolehlivostí a ni tomuto kousku z roku 2014 se potíže nevyhnuly. Jednou musel být vyměněn motor, jednou se porouchal posilovač řízení a jednou byla závada na managementu baterie - vůz ukazoval při zcela vybité baterii ještě 60 km dojezdu.
To všechno musel opravit servis, na takový nájezd to ale není zrovna dlouhý výčet závad. Pochopitelně nečítá běžnou údržbu, ta ale u Tesly není příliš náročná - motor je prakticky bezúdržbový, stejně jako převodovka. Brzdy se mění jako u běžných aut, podobně jako provozní kapaliny. Zajímavější je situace okolo akumulátorů.
Baterie tohoto konkrétního vozu mají kapacitu 85 kWh a podle dostupných informací byl Nyyssönen schopný ujet 400 km na jedno nabití, když byl vůz nový. Nyní prý běžně najíždí okolo 370 km. Sice to je pokles, konkrétně o 7,5 %, ale za 400 tisíc kilometrů to není nic, z čeho by se měl zbořit svět. Je ale třeba dodat, že Nyyssönen jezdí v Helsinkách, kde není žádný Supercharger (ve Finsku je zatím pět Superchargerů, ale Helsinkám nejbližší je od nich vzdálen 140 km a dle Tesly není ve finském hlavním městě vidět ani žádný rozestavěný) a vůz nabíjí většinou pomalu doma přes noc. A to je nepochybně stav, který výdrži akumulátorů nahrává.
Pochopitelně, jde o jeden exemplář z desetitisíců vyrobených, takže z jeho spolehlivosti či výdrže akumulátorů nelze činit obecné závěry. I tak je pozoruhodné vidět, že používat Model S jako taxi lze, i když musí jezdit přes 130 tisíci km každý rok...
Tahle bílá Tesla s Arim Nyyssönenem za volantem najezdila přes 400 tisíc km jako taxík, během tří let. A nedá se říci, že by se při tom rozpadala...
V Helsinkách se dle webu Tesly žádný Supercharger ani nestaví
Zdroje: Helsingin Sanomat, mtv.fi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nejnovější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
před 3 hodinami - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
před 4 hodinami - Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
před 6 hodinami - Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
včera - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva