Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento moderní ostrý kombík schopný vozit rodinu až 300 km/h je tak přehlížený, že sotva použitý stojí míň než Škoda Octavia RS
1.10.2024 | Petr Miler
Jestli tohle není lákavá koupě, pak už opravdu nevíme, co by jí mělo být. Tento vůz má všechno - styl, rychlost, praktičnost, komfort i luxus. Je to 550koňový kombík schopný uhánět třístovkou, přesto jen s 81 tisíci najetými km stojí tak málo.
Je to jen pár měsíců, kdy jsme vzpomínali na zapomenutého drtiče německých supersedanů, který si dnes v bazarech jde koupit za docela mrzké peníze i ve stavu 1A. Šlo o Jaguar S-Type R, jehož specifické kvality si nenecháme vymluvit, nemáme ale problém pochopit, že každý nezatouží po snadno 20 let starém voze s designem barokního kostela. Britská značka se ale snah jít po krku autům jako BMW M5 nebo Mercedes E63 AMG tímto modelem nevzdala a znovu proti nim vytáhla teprve v minulé dekádě.
S ohledem na to, že dnes na svou historii oficiálně „zapomíná” a do zapomnění míří dost možná úplně, to může znít neuvěřitelně, ale ještě po roce 2010 Jaguar stvořil modely XFR a XFR-S, o kterých se nemluví zdaleka tak často jako o jejich německých socích. Nešlo přitom o horší auta, ani omylem - co se dynamiky týče, dokážou tyto historické vrcholy nabídky britské značky snadno držet krok s německou konkurencí. A maximální rychlostí je klidně předčít. Jaguar byl totiž svého času velkorysejší v případě nastavování omezovače rychlosti a kde se Němci drželi obligátních 250 km/h, dovolovali Britové jeho nastavení nejen na 250, ale i na 280 a dokonce až 300 km/h. Přičemž stovku XFR zvládá za 4,9 sekundy, XFR-S za 4,6 s.
Tahle auta můžete mít i dnes a pohled na ně docela chytá u srdce. Pod kapotou mají motor 5,0 V8 s kompresorem, který dává až 550 koní (u XFR 510 koní) výkonu a 680 Nm (XFR 625 Nm) točivého momentu. Taková monstra už v současných rychlých sedanech nenajdete obecně, natož pak u Jaguaru. Ten s podobnými auty skončil a chvíli nebude vyrábět a podávat vůbec nic.
Tak či onak ostrá iks-efka nikdy neplatila za velké prodejní hity. A i když zatoužíte po dražším a vzácnějším XFR-S, můžete pomýšlet na skutečně mimořádnou hodnotu za peníze, zvlášť když sáhnete po vzácnějším kombíku. Vůz na fotkách níže je k mání u prodejce v Německu, který nabízí kombi Sportbrake z 2014 se zanedbatelnými 81 tisíci km na tachometru. Je to od pohledu stále zánovní auto a i technicky je prý bezvadné.
Tohle je původně auto za 3 až 4 miliony jako nic, přesto dnes přijde jen na 39 885 euro, skoro přesně na 1 milion Kč. Nebudeme říkat, že jsou to drobné, ale ruku na srdce, za takové peníze dnes nekoupíte ani obyčejnou Škodu Octavia RS v základní výbavě, natož pak jako kombík, ten startuje o dalších 100 tisíc výš. A při vší úctě k českému eReSu je vedle něj tento Jaguar něco jako raketa vedle tříkolky. Tady máte nejen techniku z říše snů, ale třeba i kožené sportovní sedačky, audio Meridian nebo vyhřívaná a ventilovaná sedadla. Je to nejen rychlé, ale i luxusní auto. Při stavu dnešního trhu s ojetinami je to skutečně pozoruhodná nabídka stále jen 10 let starého auta, které se ani nestihlo pořádně okoukat.
Levnější cesty k tak výkonnému, rychlému a přitom pořád normálně použitelnému autu budete hledat jen stěží. Jinou otázkou je, jak na tom vůz bude se spolehlivostí, kterou Jaguary zrovna neprosluly, ale víte, jak to je - kdo nehraje, nevyhraje... Potenciální odměna je tu velmi příjemná - auto schopné převážet celou rodinu v až 300 km/h přičemž stovka se v případě kombíku mihne už za 4,8 s. Nenecháte si říct?
Jaguar XFR-S Sportbrake dokáže i dnes zapůsobit svou technikou, výkonem a dynamikou, přesto v takto dobrém a málo jetém stavu nepřijde ani na tolik jako obyčejná Škoda Octavia RS, ta je dnes ještě dražší. Foto: Global Cars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Global Cars e.K.@Mobile.de
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Sexy prvotina luxusní značky Seatu jako ojetá maže jediný zásadní neduh tohoto vozu, vysokou cenu
včera - Majitel Tesly až po dvou letech pochopil, jak moc drahé ježdění s ní je, auto za tu dobu ztratilo na hodnotě 2,3 milionu Kč
včera - To aby zastřela, jak nevzhledná je? Kia hned po premiéře své poslední novinky odhalila i její rozsáhlé příslušenství
včera - Už i Číňani zjistili, že v Evropě se podnikat nedá, zastavili výstavbu hned dvou továren na baterie
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva