Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento Maybach 62S najezdil přes milion km a stále slouží
10.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
A pak že špičková auta nemohou sloužit jako denní pracanti. Maybach 62S Josefa Weikingera najezdil od roku 2004 hodně přes milion km.
Přestože značka Maybach jako taková před nějakou dobou ukončila činnost, její výrobky po světě ještě jezdí. Některé z nich téměř doslova „po světě”, jako například tento kousek, tedy model 62S z roku 2004. Jeho první majitel, Josef Weikinger, je lichtenštejnský byznysmen a vůz si koupil jako nový právě před deseti lety za 450 tisíc Eur, tehdejším kurzem za téměř 14,7 milionu korun. Používal jej na cestách po celé Evropě. Mohl by samozřejmě létat, ale nechtěl využívat linek a kvůli zdravotnímu stavu měl problémy s vlastní pilotní licencí.
V září 2009 ukazoval tachometr jeho stroje 999 999 najetých kilometrů. Vzhledem k tomu, že víc míst displej nenabízí, čísla naskakovat přestala, i když Weikinger jezdil dále. V současnosti je tedy skutečné číslo ještě o pár set tisíc vyšší. Velkou část z najetých kilometrů také podle vlastních slov Weikinger odřídil sám, i když někdy usedl dozadu, natáhl si nohy a odpočíval. Nebylo prý výjimkou, že ujel dva tisíce kilometrů najednou. Nevyměnil jej, protože neviděl žádnou lepší alternativu - vyhovoval mu prostor, pocit z jízdy i kvalita materiálů.
Vůz samozřejmě vyžadoval údržbu a zhruba okolo šesti set tisíc najetých kilometrů bylo nutné vyměnit šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, který na zadní kola posílal 620 koní a 1 005 Nm. Nedlouho poté dostal vůz novou převodovku a přední tlumiče. Přesnou servisní historii samozřejmě neznáme, ale troufáme si tvrdit, že se na údržbu dbalo.
Tento lichtenštejnský Maybach v srpnu roku 2013 změnil majitele, ten nový s ním jezdí dál. Josef Weikinger jej nahradil novým BMW 760Li. Zda bude i to mít tak dlouhý život, je zatím ve hvězdách.













Josef Weikinger se svým Maybachem 62S najezdil hodně přes milion kilometrů, vůz slouží dál novému majiteli
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 10 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.