Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025 | Petr Miler
Jde o vůz ze zlatých časů bavorské automobilky, navíc se jedná o derivát zřejmě nejrespektovanějšího modelu té doby. Je prakticky nový a levný, takže by měl být žádoucí, tuto verzi ale obliba minula obloukem. A v takové specifikaci jde skoro o vůz za trest.
Pokud píšeme o zajímavých ojetinách na prodej, většinou jde o vzácné vozy nebo nějakým jiným způsobem žádoucí stroje. Může jít o sběratelský artikl nebo o cestu k zajímavějšímu svezení nabízející kupříkladu objemný motor za cenu obyčejné škodovky. Dnes tu máme vůz, který nepředstavuje nic z výše uvedeného, ani jedno, přesto je to svým způsobem fascinující nabídka.
Je to BMW 316ti E46 Compact z roku 2002. Tenhle Compact platí za ošklivý, mezi nejošklivější auta všech dob jej zařadili dokonce i sami Němci. Se 116 koňmi není rychlý a není ani až tak vzácný, třebaže ho každý den na silnici určitě nepotkáte. Je to na poměry BMW vlastně obyčejné auto, nebojme se říci městské přibližovadlo, které plnilo roli jakéhosi mnichovského Golfu do doby, než na trh přišla řada 1.
Ze všech zmíněných důvodů to byl vždy poněkud přehlížený model. Pravda, když potkáte na začátku klikaté okresky hezký kus s řadovým šestiválcem (325ti s paketem M měla vždy něco do sebe), není to ani dnes stroj hodný posměchu a kdyby BMW z kompaktů nedělalo eMkové jen koncepty, mohla být image modelů s písmenem „t” ve jméně trochu jinde. Jenže nic z toho se nestalo, a tak Compact zůstane už navždy tím, čím byl. Přesto je vůz, který vám ukážeme dnes, něčím jedinečný a zajímavý.
Jeho pozoruhodnou vlastností je, že měl od roku 2002 jen jednoho jediného majitele, který ním do dnešního dne najezdil pouhých 36 tisíc km. Většinu času tak stál v garáži a do dnešního dne přežil jako úžasný stroj času. Jakékoli podstatné opotřebení byste tu hledali marně - interiér vypadá skoro nepoužitě, světla nejsou vysleplá, karoserie ani slunečním svitem pořádně načatá... Je to skutečně dodnes skoro nové auto.
Podobně zachovalé vozy, i méně zvučných značek, se kolikrát prodávají nesmyslně draho, tento je ale k mání 9 900 Eur, v přepočtu ani ne 250 tisíc korun. A to nezní jako špatná cena za skoro nové BMW. Problém je v tom, že i fanoušci Compactu řady 3 E46 (i takoví existují, věřte nám...) budou nad koupí tohoto auta váhat. Protože i když je tu technika možná nejlepší trojky všech dob se svým zadním pohonem, je tu také nejen podměrečný motor, ale dokonce i automatická převodovka. A podívejte se na tu barvu - „šampaňské odstíny” jsou vždy podivné, tahle barva zvaná Pistaziengrün, Pistáciová zeleň, je ale podle mnohých tou nejhorší, jakou šlo na řadu 3 E46 mít.
Výbava tu navíc není skoro žádná, i když zadní parkovací senzor a automatická klimatizace jsou pořád víc než nic. Dynamika je bídná, se stovkou za 11,9 sekundy a maximální rychlostí 196 km/h jde o nejpomalejší BMW své doby (i verze bez automatu byla citelně rychlejší), ale třeba teď na sněhu nedostatek výkonu pociťovat nebudete... A nová Fabia 1,0 holobyt lépe nepojede. Natož aby přitahovala jakoukoli pozornost, ať už v dobrém či zlém. Na tohle auto budou koukat nejen holky, ale i kluci, takový bizár se totiž nevídal ani před 20 let, natož pak dnes.
Tohle BMW je jako stroj času. Možná ne hezký, možná ne rychlý, možná ne vybavený, ale co už. Jediný majitel s ním za 23 let existence nenajel skoro nic, nabídka je to přinejmenším pozoruhodná. Foto: Autohaus Nord Cars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autohaus Nord Cars@Mobile.de
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 6 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejčtenější články
- Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva