Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Technik srovnal nový Golf s tím starším a názorně ukázal, na čem všem VW šetřil
29.5.2020 | Petr Prokopec
Že na novém Golfu není všechno tak, jako dřív, bylo jasné hned po premiéře. Detailní průzkum ukazuje, kde všude se šetřilo - moderní motory a digitální techniku provází zjednodušená řešení.
Osmá generace Volkswagenu Golf nebyla přijata s takovým nadšením, jaké doprovázelo většinu jejích předchůdců. To může být pro mnohé překvapivé, neboť Němci se jistě snažili, aby novinkou překonali vše, co tu již bylo. I proto se pod kapotu nastěhovaly moderní jednotky, jež ve většině případů nespoléhají pouze na pohonné hmoty, ale sází taktéž na elektrifikaci. Za volantem pak nenaleznete nic jiného než digitální přístrojový štít, zatímco středová konzole působí díky absenci tlačítek neskutečně čistě. Proč tedy ony pochybnosti? Protože není všechno zlato, co se na první pohled třpytí.
Postupem času se stává stále jasnějším, že Volkswagen přistoupil k řadě kroků redukujících náklady. Ty jsou patrné zejména ve srovnání se sedmou generací, která se v tuto chvíli jeví jako dosavadní vrchol v historii Golfu. A dost možná tomu tak bude navěky, neboť již loni se začalo spekulovat o tom, že Němci by tento kultovní model mohli poslat do důchodu. Pro VW je totiž stěžejní elektrifikace a s ní spojené vyhovění přísnějším emisním normám. Automobilka proto spíše než na Golf sází na ID.3, jakkoliv jej kvůli problémům se softwarem ještě ani nezačala prodávat.
Vysoké investice do rodiny dopravních prostředků s alternativním pohonem se také negativně podepsaly na vývoji osmé generace Golfu, jak názorně ukázal technik firmy MT Line, která se jinak zabývá hlavně softwarovými modifikacemi „koncernových” aut. Volkswagen tak v případě „osmičky” osekal vše, co bylo možné - kapota motoru přišla o plynovou vzpěru, zatímco kliky dveří již nezdobí plastové kryty. Místo toho je vidět zdířka na klíč. Jde sice o drobnosti, jež navíc ani nemusí znepříjemnit život. Nicméně přispívají k tomu, že z novinky čiší pocity spojené s lácí. A to pro VW opravdu není dobré.
Dané téma pokračuje uvnitř, kde například již nalevo od volantu nedostanete malou odkládací schránku. Místo ní zde najdete pouze tvrdé plasty, z nichž je navíc vyrobena i schránka před spolujezdcem. Očekávat lze tak lomoz drobných předmětů, pokud je do ní umístíte, zatímco předchozí generace vše řešila vypolstrováním. Rachot se pak mimo to bude ozývat i ze středového tunelu, pokud drobnosti dáte do držáku na nápoje. Ten přišel o natahovací kryt, pod kterým dříve šlo mnoho ukrýt.
Otázkou pak je, jak se budete dívat na nahrazení bezrámového zpětného zrcátka rámovým či na příchod lesklých černých plastů v okolí digitálního palubního displeje. V tomto ohledu přeci jen převládají individuální pocity. Nicméně můžeme předpokládat, že absence tlačítek, zvláště pak těch na ovládání klimatizace, bude dříve nebo později vadit všem. Abyste ji mohli nastavit, musíte do palubního menu, a přestože je před obrazovkou i fyzická lišta, systém vás nutí, abyste sundali oči z vozovky.
I k tomuto kroku Volkswagen samozřejmě sklouzl v touze po redukci nákladů, neboť integrovat veškeré funkce do jednoho softwaru a jedné obrazovky je levnější než výroba a instalace samostatných tlačítek. Němci takto ale upřednostnili finanční stránku před mnohými jinými aspekty, které dříve preferovali.
Je tedy také možné, že Němcům nejde pouze o redukci nákladů, ale také o jisté potlačení image nejprodávanějšího modelu. Byla by to riskantní strategie, jakkoliv ale střelba do vlastních řad na první pohled nedává smysl, je to jedna z cest, jak dostat ID.3 do popředí. Pro VW je elektrický hatchback extrémně důležitý, neboť jen s benzinovými či dieselovými auty Volkswagen nové limity CO2 stanovené EU nikdy nesplní. Tím se ale jen potvrzuje, jak moc je sázka na jedinou kartu riskantní - dnes je typická pro většinu z nich.
Volkswagen na novém Golfu šetřil, kde se dalo, přičemž nejjasněji to ukazuje porovnání s předchůdcem
Zdroj: MtlCarGarage@Youtube
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu včera 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Tohle auto je prý budoucí spása VW. I když se už teď přes rok bez větších úspěchů prodává pod jinou značkou
před hodinou - Test dojezdu elektrických aut v „zimě” teprve ukázal, co je to tragédie, už předpisová rychlost a teploty nad nulou stačí na propad o polovinu
před 3 hodinami - Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
včera - K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
včera - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva