Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle vypadá Porsche 911 Turbo za cenu Octavie. Ujelo skoro 1 milion km
15.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Většina majitelů s vozy Porsche najede sotva sto tisíc kilometrů. Tento kousek je na prodej s 950 tisíci km a je to daleko nejlevnější exemplář na světě.
Za 460 tisíc korun si můžete koupit Fabii nacpanou výbavou anebo jednu ze levnějších verzí Octavie. Nebo čtyři hezká ojetá auta. Anebo tohle Porsche 911 996 Turbo. Neděláme si legraci; tedy, ne že byste ho za takové peníze dovezli i do České republiky, aktuálně stojí v USA, ale je na prodej za 17 995 dolarů, tedy dnešním kurzem 460 600 korun.
To je opravdu extrémně nízká cena. Pomineme-li bourané či nepojízdné kusy a nebo ten s poznámkou „auto stálo 5 let na zahradě”, pak v Evropě neexistuje Porsche 911 Turbo generace 996, které by bylo možné koupit za méně než 1 milion Kč. Menší než poloviční cena ale má svůj důvod, pochopitelně. Jeho kilometrový proběh je 590 tisíc mil, tedy necelých 950 tisíc kilometrů. Čtete správně, skoro milion kilometrů v Porsche 911 z roku 2002, to je něco nevídaného až neuvěřitelného.
Vedle toho se i nedávno probíraná ojetá Carrera jeví jako sotva zajetá novinka, o reálnosti udávané kilometráže ale není nutné mít pochybnosti. Jednak je zachycená na fotografii a jednak můžeme posloužit náhledem článku z magazínu Porsche Club of America, který asi před rokem a půl právě tohle auto zkoumal - tehdy měl najeto „jen” asi 896 tisíc km.
Je opravdu obtížné pochopit, proč si někdo nechal zrovna takové auto tak dlouho, ale stalo se to. Zdokumentovaná je příkladná péče - servis probíhal v autorizovaném servisu - a kondice vozu je prý vynikající. Na fotkách vypadá docela dobře, snad až na trochu víc opotřebované sedadlo řidiče, ale co byste také chtěli po skoro milionu kilometrů. Fotky nicméně nejsou příliš kvalitní, takže dělat z nich nějaké definitivní závěry o vizuálním stavu není možné.
Auto patří bohatému člověku, pochopitelně, však i kdyby s ním ujel jeden kilometr za „nízké desetikoruny”, stála ho tahle 15letá legrace desítky milionů Kč. Za to si mohl koupit Veyron a sušit ho v garáži. Ale on chtěl jezdit, a tak jezdil, kam se mu zlíbilo - podle článku z magazínu Porsche Club of America jej majitel užíval jako auto pro cokoli a jedním z typických využití prý byl výlet jen tak na jídlo s manželkou z Minneapolis do Chicaga a zpět - to je asi 658 km, jedním směrem. To pak kilometry naskakují snadno...
Pozoruhodné je, že vůz má nejen původní, ale dokonce ne stoprocentně sériový motor - jeho turba mají frézované kompresorové lopatky s větším průtokem vzduchu. Maximální tlak turbodmychadel je 1,4 baru, což znamená větší výkon, konkrétně 525 koní a 739 Nm. Díky nižší hmotnosti má motor také menší prodlevu turba. Kdy byla ale tahle úprava přesně provedena, nevíme.
Nepíšeme o tomhle autě proto, že byste si ho měli koupit. Spíš jde o ukázku, že i s vozem jako je Porsche 911 996 Turbo je možné najet obrovskou porci kilometrů. I když ani koupě to nemusí být úplně marná - 950 tisíc km je sice extrémní číslo, ale je celkem jasné, že na tomto voze musela být většina věcí vyměněna a pravděpodobně ne jen jednou, takže za ty peníze... Docela se divíme, že někdo takové auto prodává. Aspoň ten milion km nebo 600 tisíc mil bychom dotáhli a nabídli ho muzeu, než ho prodávat za „pár šupů”. Těch pár večeří v Chicagu stálo majitele i s cestou pravděpodobně více než 460 tisíc Kč, za které teď auto prodává...
Tohle Porsche najelo skoro milion kilometrů...
...a je tak mimořádné, že si vysloužilo i článek v magazínu Porsche Club of America
Zdroj: Craigslist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva