Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle to vypadalo na večírku VW v Paříži, neukázalo se tam vůbec nic
29.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bývaly to ohromující akce, autosalony samy pro sebe, rozšíření novinářských dnů o jeden další, německo-česko-španělsko-italský. Nezbylo z toho nic.
„Nějak se vytrácíš, má lásko,” zapěl by dnes Petr Janda (žádné spojení s naším šéfredaktorem), kdyby miloval akce koncernu Volkswagen konané na sklonku posledního dne před začátkem nejvýznamnějších autosalonů. Oficiálně si říkají „Volkswagen Group Media Night”, neoficiálně lecjak od „VW Night” až po „koncernový večer”, bez ohledu na jejich označení byla ale jejich podstata po léta stejná - opanovat média ještě předtím, než to začne. Než se ze samotného autosalonu začnou na novináře hrnout desítky novinek, které zaplaví stránky jejich médií takovým způsobem, že bude pro normálního smrtelníka problém je všechny přečíst.
Nápad to byl geniální. V oné záplavě premiér je vážně těžké se zorientovat a VW moc dobře věděl, že při své velikosti, významu a šíři zásahu to bude on, za kým všichni půjdou, pokud si udělá „vlastní autosalon” o kus vedle. Také že ano - večery před začátkem Ženevy, Paříže, Frankfurtu, ale třeba i Pekingu patřily Volkswagenu, a to i poté, co se pokusili totéž dublovat rovněž mocné koncerny GM nebo Daimler. Když někde vytáhnete nový VW, Audi, Škodu, Seat, Lamborghini, Bentley a někdy i Bugatti, nemůže tomu premiéra nového Opelu či Mercedesu konkurovat. Ani omylem.
Na VW Night chtěl každý být, každý odtud chtěl přinést vyčerpávající zpravodajství i ve chvílích, kdy si „koncern” schoval pár premiér na samotnou show. Byl to nultý den autosalonu. Byl, už není.
Šokem v pravém slova smyslu se stala tato akce letos v Ženevě. Z večera byl večírek, z velkolepé show komorní koncert. Manažeři VW přednesli své projevy a tak nějak mimochodem najela před hrstku novinářů některá očekávaná i neočekávaná auta. Bylo tam toho poskrovnu, ale mohli jsme vidět VW Phideon nebo Škodu Vision S poprvé naživo. Bylo to zklamání, ale bylo to aspoň něco.
Postdieselgatové schizma, řekli jsme si. Na VW všichni hleděli přísně a ten musel být alespoň na oko skromný - nemůže na palubě konat velkolepé akce za desítky milionů, když se záď jeho dieselové bárky žene ke dnu. Tohle je ale dnes do značné míry pryč. Ne snad, že by celá dieselová aféra byla minulostí, její dopady bude koncern pociťovat ještě léta, ale fakta jsou jasná - diesely VW jsou dnes čisté, řešení má i americká část skandálu, probíhají soudy, svolávací akce. Asi není ten správný čas rozjíždět další velké party, ale zamířit opět směrem k dominanci ano - konec konců, po prodejní stránce o ní VW nepřišel ani v nejmenším.
Jenže nic takového se neděje.
Byli jsme s kolegy, tak jako po léta, připraveni večer představit vám alespoň podstatnou část novinek VW pro letošní pařížský autosalon a VW Night se zdála být znovu vhodnou příležitostí. Jenže nepředstavili jsme vám nic, ani ň, ani písmeno, ani ťuk. Lenost? Ne, to jen sám VW na svém večírku zase hlavně mluvil, tentokrát vlastně jen to.
Ano, tou dobou šel ven jeho údajně revoluční elektromobil, to ale se večerní selankou nemělo nic společného, tento vůz se tam neobjevil, šlo o ryze virtuální odhalení. Nastoupili znovu šéfové firmy a mluvili o budoucnosti, která - alespoň podle nás - nikoho zase tak moc nezajímá. Strategie firmy jsou pěkná věc, ale když o tomto někdo mluví, z publika zní: „Tak už to spusťte, na co ještě čekáte?” Jenže proslovy trvaly snad 40 minut a pak nepřišlo nic.
VW ukázal pouze auta, která jsme dávno viděli. Volkswagen ani jeden, pak tu byla Škoda Kodiaq, Seat Ateca X-Perience, Lamborghini Centenario Roadster, Audi S5 Sportback, Porsche Panamera 4 E-Hybrid a Bugatti Chiron. To všechno jsme viděli, Centenario Roadster dokonce i na silnici. Bentley na autosalonu bude chybět zcela, a tak nebylo ani zde, Lamborghini mělo chybět s ním, ale když už se věci dělají tak, že je nikdo nechápe, najelo aspoň na koncernový večer.
K čemu je taková akce? Netušíme, máme pocit, že její smysl je tak trochu na vodě stejně jako Bugatti Chiron, které mimo jiné uvidíte v přiložené galerii. V té stojí za pozornost nejvíce hezké červené Audi Sport Quattro a staré Porsche 911, to byla překvapení. A vlastně i ono Centenario Roadster, to jsme si dosud takto pěkně prohlédnout nemohli, popř. i lehce upravená Ateca. Dál? Bída s nouzí. Snad to je pořád jen póza a ne skutečné nové směřování VW - po této cestě se nekráčí na vrchol, ale rovnou do pekla.
A mimochodem, toho Petra Jandu by si ve Wolfsburgu mohli pustit: „Ztrácím kus sebe, ztrácím tebe,” tady platí dokonale. Kus sebe tím VW nepochybně ztratil. A o pozitivní pozornost médií se tímto způsobem skutečně bojovat nedá...
Galerie fotografií z VW Group Media Night v Paříži 2016
Atmosféra na akci





















Novinky Audi
Novinky Lamborghini
Novinky Porsche
Novinky Seatu
Novinky Škody
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom