Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle to vypadalo na večírku VW v Paříži, neukázalo se tam vůbec nic
29.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bývaly to ohromující akce, autosalony samy pro sebe, rozšíření novinářských dnů o jeden další, německo-česko-španělsko-italský. Nezbylo z toho nic.
„Nějak se vytrácíš, má lásko,” zapěl by dnes Petr Janda (žádné spojení s naším šéfredaktorem), kdyby miloval akce koncernu Volkswagen konané na sklonku posledního dne před začátkem nejvýznamnějších autosalonů. Oficiálně si říkají „Volkswagen Group Media Night”, neoficiálně lecjak od „VW Night” až po „koncernový večer”, bez ohledu na jejich označení byla ale jejich podstata po léta stejná - opanovat média ještě předtím, než to začne. Než se ze samotného autosalonu začnou na novináře hrnout desítky novinek, které zaplaví stránky jejich médií takovým způsobem, že bude pro normálního smrtelníka problém je všechny přečíst.
Nápad to byl geniální. V oné záplavě premiér je vážně těžké se zorientovat a VW moc dobře věděl, že při své velikosti, významu a šíři zásahu to bude on, za kým všichni půjdou, pokud si udělá „vlastní autosalon” o kus vedle. Také že ano - večery před začátkem Ženevy, Paříže, Frankfurtu, ale třeba i Pekingu patřily Volkswagenu, a to i poté, co se pokusili totéž dublovat rovněž mocné koncerny GM nebo Daimler. Když někde vytáhnete nový VW, Audi, Škodu, Seat, Lamborghini, Bentley a někdy i Bugatti, nemůže tomu premiéra nového Opelu či Mercedesu konkurovat. Ani omylem.
Na VW Night chtěl každý být, každý odtud chtěl přinést vyčerpávající zpravodajství i ve chvílích, kdy si „koncern” schoval pár premiér na samotnou show. Byl to nultý den autosalonu. Byl, už není.
Šokem v pravém slova smyslu se stala tato akce letos v Ženevě. Z večera byl večírek, z velkolepé show komorní koncert. Manažeři VW přednesli své projevy a tak nějak mimochodem najela před hrstku novinářů některá očekávaná i neočekávaná auta. Bylo tam toho poskrovnu, ale mohli jsme vidět VW Phideon nebo Škodu Vision S poprvé naživo. Bylo to zklamání, ale bylo to aspoň něco.
Postdieselgatové schizma, řekli jsme si. Na VW všichni hleděli přísně a ten musel být alespoň na oko skromný - nemůže na palubě konat velkolepé akce za desítky milionů, když se záď jeho dieselové bárky žene ke dnu. Tohle je ale dnes do značné míry pryč. Ne snad, že by celá dieselová aféra byla minulostí, její dopady bude koncern pociťovat ještě léta, ale fakta jsou jasná - diesely VW jsou dnes čisté, řešení má i americká část skandálu, probíhají soudy, svolávací akce. Asi není ten správný čas rozjíždět další velké party, ale zamířit opět směrem k dominanci ano - konec konců, po prodejní stránce o ní VW nepřišel ani v nejmenším.
Jenže nic takového se neděje.
Byli jsme s kolegy, tak jako po léta, připraveni večer představit vám alespoň podstatnou část novinek VW pro letošní pařížský autosalon a VW Night se zdála být znovu vhodnou příležitostí. Jenže nepředstavili jsme vám nic, ani ň, ani písmeno, ani ťuk. Lenost? Ne, to jen sám VW na svém večírku zase hlavně mluvil, tentokrát vlastně jen to.
Ano, tou dobou šel ven jeho údajně revoluční elektromobil, to ale se večerní selankou nemělo nic společného, tento vůz se tam neobjevil, šlo o ryze virtuální odhalení. Nastoupili znovu šéfové firmy a mluvili o budoucnosti, která - alespoň podle nás - nikoho zase tak moc nezajímá. Strategie firmy jsou pěkná věc, ale když o tomto někdo mluví, z publika zní: „Tak už to spusťte, na co ještě čekáte?” Jenže proslovy trvaly snad 40 minut a pak nepřišlo nic.
VW ukázal pouze auta, která jsme dávno viděli. Volkswagen ani jeden, pak tu byla Škoda Kodiaq, Seat Ateca X-Perience, Lamborghini Centenario Roadster, Audi S5 Sportback, Porsche Panamera 4 E-Hybrid a Bugatti Chiron. To všechno jsme viděli, Centenario Roadster dokonce i na silnici. Bentley na autosalonu bude chybět zcela, a tak nebylo ani zde, Lamborghini mělo chybět s ním, ale když už se věci dělají tak, že je nikdo nechápe, najelo aspoň na koncernový večer.
K čemu je taková akce? Netušíme, máme pocit, že její smysl je tak trochu na vodě stejně jako Bugatti Chiron, které mimo jiné uvidíte v přiložené galerii. V té stojí za pozornost nejvíce hezké červené Audi Sport Quattro a staré Porsche 911, to byla překvapení. A vlastně i ono Centenario Roadster, to jsme si dosud takto pěkně prohlédnout nemohli, popř. i lehce upravená Ateca. Dál? Bída s nouzí. Snad to je pořád jen póza a ne skutečné nové směřování VW - po této cestě se nekráčí na vrchol, ale rovnou do pekla.
A mimochodem, toho Petra Jandu by si ve Wolfsburgu mohli pustit: „Ztrácím kus sebe, ztrácím tebe,” tady platí dokonale. Kus sebe tím VW nepochybně ztratil. A o pozitivní pozornost médií se tímto způsobem skutečně bojovat nedá...
Galerie fotografií z VW Group Media Night v Paříži 2016
Atmosféra na akci
Novinky Audi
Novinky Lamborghini
Novinky Porsche
Novinky Seatu
Novinky Škody
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva