Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu
3.9.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Z pohledu na rozlámaný Dodge Viper ACR se člověku chce až brečet. Celý pokus ale neskončil fiaskem a je fascinující tečkou za jednou érou.
Před pár dny definitivně skončila výroba Dodge Viper. Není to poprvé, co se něco takového stalo, takže pochopitelně nemůžeme vyloučit, že se Zmije v budoucnu do výroby zase vrátí, v tuto chvíli ale nic nenasvědčuje tomu, že by se tak mohlo stát v jakkoli brzké době. Tento výjimečný vůz tak opouští řady produkčních strojů a jako tu nejlepší možnou rozlučku se jeho fandové rozhodli, že ho nechají dát ještě poslední velkou ránu - že s ním pokoří rekord Severní smyčky Nürburgringu.
Jestli jste se právě začali smát, přestaňte s tím, než se ztrapníte. Sáhli po verzi ACR, která na mnoha okruzích poráží celou „Svatou trojici” hyperaut. Jedno z nich, Porsche 918, drželo donedávna rekord Ringu s časem 6:57 a právě tento výkon byl primárním cílem Viperu. A kdyby „dostal” i ještě o něco rychlejší Lamborghini Huracán Performante, tím lépe.
Pochopitelně, taková věc se nestane zadarmo, takže fandové uspořádali veřejnou sbírku, aby vše mohli uskutečnit. K tomu sehnali i sponzory, mimo jiné výrobce pneumatik Kumho, aby to šlo snáz. A vyrazili do akce.
Zprvu to nešlo úplně špatně, už při tréninkových jízdách se Viper rekordu Porsche 918 přiblížil jako nic, jenže pak přišly problémy. Nejprve s počasím, kdy v každý zvolený termín, kdy měl tým okruh jen pro sebe, nebyl okruh dokonale suchý. A za takových okolností o absolutním rekordu uvažovat nelze, pochopitelně. Později vůz dosáhl času 7:01,30 s, jen kousek za bájnou hranicí sedmi minut a skutečně na dostřel absolutní smetánce. Jenže ten den zase bylo příliš horko a pneumatiky Kumho už nebyly s to pracovat optimálně. Pilot jednoho z vozů, Lance Arnold, to komentoval slovy, že auto má i při tomto času rezervy ještě ve spoustě zatáček, stačí „jen” natrefit na dokonalé podmínky... Jenže k tomu nedošlo.
Čas 7:01,30 tak už pokořen nebyl, naopak pokořeny byly pneumatiky Kumho. Tato značka tak trochu doplatila na svou velkorysost a místo věčné slávy z účasti na pokusu o rekordní čas ji stihla spíše ostuda. Vozu, který vidíte na hlavní fotce, při posledních pokusech o co nejlepší čas při jízdě rychlostí okolo 258 km/h praskla bočnice pneumatiky a po pinballu mezi svodidly na něm budete složitě hledat zcela „zdravý” kus karoserie krom střechy. Druhému autu se navíc ještě dříve, naštěstí bez takových následků, stalo něco podobného na cílové rovince. A tím pokusy o rekordní čas bez jakékoli podpory automobilky skončily.
Fiasko? Nemáme ten pocit. Jednak je třeba si říci, že čas 7:01,30 je mimořádně dobrý, je nejlepší mezi silničními vozy s manuální převodovkou či atmosféricky plněným motorem v kombinaci s pohonem jedné osy. Viper ACR je kouzelně jednoduché auto - nemá rychlý automat, turbo, čtyřkolku, nic takového. Je samozřejmě smutné, že měl na víc a nedosáhl toho, ale nelitujme. Jak komentuje fotku nabouraného stroje Dale Lomas z Bridge To Gantry: „Nedívejte se na tento Viper jako na poničené auto, ale jako na hrdinu se šrámy z bitvy. Jako na padlého šampiona, který se pral za tisíce fandů z celého světa. Nestál za ním bezedný rozpočet automobilky, automat s pádly, pochybné pneumatiky nebo poladěná turba,” říká Dale a správně připomíná, že tenhle pokus byl „čestný” jako žádný jiný - pořádně ani jiný být nemohl, už kvůli technice a omezenému rozpočtu.
Je to smutná, ale s časem 7:01,30 za zády i fascinující tečka za jednou érou. Budeš nám chybět, Dodgi Vipere. Jiné auto s motorem 8,3 V10, manuální převodovkou a pohonem zadních kol asi hned tak nevznikne, pokud vůbec někdy...

Konec Viperu ACR na Ringu není pěkný...
...ve šťastnějších chvílích ale dosáhl času 7:01,30, záznam jízdy můžete vidět níže
Zdroj: Bridge To Gantry@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 7 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 9 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 10 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins