Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle málo se nový Mercedes C Coupe liší od kupé třídy S
15.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes třídy S Coupe je krásné auto a Céčko jím nejspíš bude též. Jen si říkáme, jestli oba vozy musí být pomalu k nerozeznání.
Nedávno jsme vám na příkladu Renaultu Talisman s logem VW a mnoha dalších ilustracích ukázali, jak nespecifický je dnes design nových aut. Čest výjimkám, ve většině případů ale máme pocit, jako by se všichni designéři snažili o totéž a cestou k jedinému cíli zapomněli, že vzhled vozů jimi obstarávané značky činilo jedinečným také něco jiného než ledvinka, kosočtverec nebo jeden historický záhyb tam či onde. Bývalo toho více a už zkrátka není.
Jenže i když můžeme design aut za nespecifický, stále je ve svém důsledku jedinečný. Pomineme-li čínské klony, pořád se jedná o auta, která nejsou stejná jako žádný jiný vůz - výměna loga mu zkrátka sebere jen identitu, nikoli svébytnost. Pokud ale zůstaneme u modelů jedné značky, s úspěchem už nelze tvrdit ani to.
Některé automobilky podstatně neinovují stejné modely ani mezigeneračně. Jiné s novými generacemi na jiné „designové jazyky” přepřahají, vymyslí ale jeden a ten aplikují na všechny své modely do takové míry, že je pomalu nemožné rozeznat jeden typ od druhého. Pro příklady nemusíme chodit daleko, stačí se podívat na dnešní nabídku BMW, Audi a nebo klidně i české Škody. Ta sice s aktuálním Superbem přišla s něčím trochu zase trochu novým, jinak ale léta sázela u nových modelů přinejmenším na velmi podobnou příď.
Zatím nejdále to ale dotáhl Mercedes. Ten přišel s vizuálně líbivou a nově pojatou třídou S, poté ale jako by ztratil odvahu. Všechny další modely kráčí ve stejných stopách a nejdále to zatím dotáhla nová třída C Coupe. Tu jsme vám podrobně představili včera a rovnou jsme dodali, že je to další malá třída S, neboť už sedan je takový. Až obě kupé jsou si ale tak podobné, že jedno od druhého zdálky zřejmě nebude snadné rozeznat, navzdory citelně rozdílným rozměrům. Chcete důkaz? Podívejte se na přiložené fotky.
Jediné místo, kde se třídy S a C Coupe podstatně liší, je interiér. Vně vozu je stejných nápadů tolik, že už najít pět rozdílů není jednoduché - trochu vyšší zadní světla u C, nepatrně odlišná linie spodní hrany bočních oken, v detailech jiný přední nárazník a to je pomalu všechno. A to vedle sebe na fotkách vidíte standardní C Coupe vedle verze S 63 AMG Coupe, snímky fotky výchozího S Coupe nenabízí tak podobné úhly pohledu. I tak je odlišností minimum.
Neříkáme, že nová třída C není atraktivní. Je hezká, je šik. Nejsme si ale jisti, jestli musí mít krom stejné přídě - která se od eSka po představení sedanu nemůže lišit tak nějak z podstaty - také skoro dokonale stejnou záď. Názor na to už si ale udělejte sami...
Přímé vizuální srovnání Mercedesů třídy C Coupe a S Coupe








Další fotografie nového Mercedesu třídy C Coupe
Další fotografie Mercedesu třídy S Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před hodinouRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před hodinouAudi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
před 2 hodinamiSituace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva