Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Také pro Volvo je teď Čína největším trhem, předstihla i Spojené státy
1.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka letos prodá na čínském trhu minimálně 80 000 nových vozů, do budoucna však tuto kvótu chce navýšit na více než 200 tisíc exemplářů.
Jsou tomu přibližně dva týdny, co jsme vám více přiblížili aktivity značky Volvo na čínském trhu. Řeč byla hlavně o továrně v Daqingu, kde se má v budoucnu vyrábět nový sedan S90. Obávat bychom se přitom neměli nižší kvality, jelikož Švédové do montážních linek investovali nemalý balík, výsledkem čehož je nejmodernější zařízení v Číně. Není proto divu, že země i samotná továrna se stanou středobodem globální expanze skandinávské automobilky.
Kromě toho se Čína pro značku stává světovým trhem číslo jedna, což není v této době ničím zvláštní - největším světovým trhem je Čína pro kde koho, třeba i pro českou Škodu. Zatímco loni tam bylo prodáno 61 146 nových aut, letos by registrace měly překonat metu 80 tisíc exemplářů. Důvodem je ten fakt, že prodeje v zemi rostou o 20 procent a Volvo očekává, že jeho odbyt bude ještě razantnější. Plány dokonce počítají s tím, že v budoucnu by automobilka měla na čínském trhu prodávat minimálně 200 000 kusů ročně.
Ve Spojených státech, které byly pro značku dosud absolutní jedničkou, se ovšem počítá s propadem. Zatímco v letech 2000 až 2007 tamní prodeje nikdy nepoklesly pod 100 tisíc kusů, v posledních pěti letech nedošlo k překonání 70tisícové laťky. Pro letošek by pak registrace měly dosáhnout zhruba 60 000 exemplářů, čímž by nebyl překonán ani loňský rok.
Zajímavé přitom je, že v Americe poměrně razantně klesají i prodeje Volva XC60, které je pro značku světovou jedničkou. Zatímco za prvních devět měsíců registrace globálně narostly o 20,4 procenta (na 98 309 vozů) a v Číně pak dokonce o 32,3 % (24 940 ks), na severoamerickém trhu byl zaznamenán propad o 11 procent.
Je tedy vlastně logické, proč Švédové směřují veškeré své aktivity na východ. Kromě továren v Daqingu a Chengdu, kde se vyrábí zmiňovaný crossover, přitom Volvo provozuje další montážní linky také v Zhangjiakou. Tam se přitom vyrábí pohonné jednotky.
Pro Volvo se letos čínský trh stane absolutní prioritou. Vyrábět zde navíc nehodlá jen lokální, ale rovněž i globální modely
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 9 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 10 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva