Také pro Volvo je teď Čína největším trhem, předstihla i Spojené státy

Značka letos prodá na čínském trhu minimálně 80 000 nových vozů, do budoucna však tuto kvótu chce navýšit na více než 200 tisíc exemplářů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Také pro Volvo je teď Čína největším trhem, předstihla i Spojené státy

1.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Také pro Volvo je teď Čína největším trhem, předstihla i Spojené státy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Značka letos prodá na čínském trhu minimálně 80 000 nových vozů, do budoucna však tuto kvótu chce navýšit na více než 200 tisíc exemplářů.

Jsou tomu přibližně dva týdny, co jsme vám více přiblížili aktivity značky Volvo na čínském trhu. Řeč byla hlavně o továrně v Daqingu, kde se má v budoucnu vyrábět nový sedan S90. Obávat bychom se přitom neměli nižší kvality, jelikož Švédové do montážních linek investovali nemalý balík, výsledkem čehož je nejmodernější zařízení v Číně. Není proto divu, že země i samotná továrna se stanou středobodem globální expanze skandinávské automobilky.

Kromě toho se Čína pro značku stává světovým trhem číslo jedna, což není v této době ničím zvláštní - největším světovým trhem je Čína pro kde koho, třeba i pro českou Škodu. Zatímco loni tam bylo prodáno 61 146 nových aut, letos by registrace měly překonat metu 80 tisíc exemplářů. Důvodem je ten fakt, že prodeje v zemi rostou o 20 procent a Volvo očekává, že jeho odbyt bude ještě razantnější. Plány dokonce počítají s tím, že v budoucnu by automobilka měla na čínském trhu prodávat minimálně 200 000 kusů ročně.

Ve Spojených státech, které byly pro značku dosud absolutní jedničkou, se ovšem počítá s propadem. Zatímco v letech 2000 až 2007 tamní prodeje nikdy nepoklesly pod 100 tisíc kusů, v posledních pěti letech nedošlo k překonání 70tisícové laťky. Pro letošek by pak registrace měly dosáhnout zhruba 60 000 exemplářů, čímž by nebyl překonán ani loňský rok.

Zajímavé přitom je, že v Americe poměrně razantně klesají i prodeje Volva XC60, které je pro značku světovou jedničkou. Zatímco za prvních devět měsíců registrace globálně narostly o 20,4 procenta (na 98 309 vozů) a v Číně pak dokonce o 32,3 % (24 940 ks), na severoamerickém trhu byl zaznamenán propad o 11 procent.

Je tedy vlastně logické, proč Švédové směřují veškeré své aktivity na východ. Kromě továren v Daqingu a Chengdu, kde se vyrábí zmiňovaný crossover, přitom Volvo provozuje další montážní linky také v Zhangjiakou. Tam se přitom vyrábí pohonné jednotky.


Také pro Volvo je teď Čína největším trhem, předstihla i Spojené státy - 1 - Volvo Cina 01Také pro Volvo je teď Čína největším trhem, předstihla i Spojené státy - 2 - Volvo Cina 02Také pro Volvo je teď Čína největším trhem, předstihla i Spojené státy - 3 - Volvo Cina 03Také pro Volvo je teď Čína největším trhem, předstihla i Spojené státy - 4 - Volvo Cina perexTaké pro Volvo je teď Čína největším trhem, předstihla i Spojené státy - 5 - Volvo Daqing 01Také pro Volvo je teď Čína největším trhem, předstihla i Spojené státy - 6 - Volvo Daqing 02
Pro Volvo se letos čínský trh stane absolutní prioritou. Vyrábět zde navíc nehodlá jen lokální, ale rovněž i globální modely

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.