Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky

Itálie kráčí po boku Španělska ke dnu prodejních statistik. S jedním rozdílem - v Itálii si díky krokům tamní vlády nemohou výskat ani prestižní výrobci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky

2.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Itálie kráčí po boku Španělska ke dnu prodejních statistik. S jedním rozdílem - v Itálii si díky krokům tamní vlády nemohou výskat ani prestižní výrobci.

Při našich občasných toulkách prodejními statistikami aut v jednotlivých světových zemích jsme se včera zastavili ve Španělsku, které letos v září postihl drtivý propad registrací nových vozů. Celkový meziroční pokles odbytu o 36,7 procenta, který není ovlivněn žádnými nenadálými výkyvy typu šrotovné, je mimořádně vysoký a ani v celé hrůze nevystihuje, jak velké potíže Španělsko stihly. Tradiční „lidové” značky totiž klesly i více než o polovinu a situaci paradoxně zachraňovaly ty luxusní - však třetím nejprodávanějším vozem se stalo BMW řady 3.

Dnes nás zaujala zářijová čísla z jiné evropské země, která se řadí mezi ty nejvíce ohrožené stále trvajícími ekonomickými nesnázemi Starého kontinentu - z Itálie. Také tam zaznamenali výrazný pokles, jakkoli ke Španělsku mají stále daleko. Především celkové prodeje ve výši 109 178 aut jsou v absolutním měřítku obstojné oproti třetinové hodnotě ze Španělského království a ani zaznamenaný pokles o 25,7 procenta (loni se v Itálii prodalo 146 388 aut) není tak hrozný. Přesto je čtvrtinový propad trhu nezanedbatelný a navíc, na rozdíl od Španělska, prakticky nemá výjimek.

Jediné dvě značky, které meziročně zamířily opačným směrem, jsou Kia a Land Rover. V obou případech je to trochu ohraná písnička, Korejcům zkrátka krize spíše prospívají nežli naopak a LR je prostě nahoře přesně z těch důvodů, které jsme zmiňovali v dnešním článku o F-Type Coupe z koncernového Jaguaru. Abychom byli konkrétní, Korejci šli nahoru o 12,2 procenta (prodali 2 141 aut), Land Rover pak dokonce o 35,1 procenta a také absolutní číslo je velmi zajímavé - 1 139 nově registrovaných vozů dělá z LR 23. nejúspěšnější značku vůbec, pochopitelně v Itálii.

Zbylé povídání by se hodilo do některé z Shakespearových tragédií, když je tu více, tu méně tristní. Z běžných značek si to nejhorší „vyžral” znovu Seat, který dostal do oběhu pouze 562 nových aut, o 52,1 procenta méně než loni. Z jeho konkurentů si ale nemůže broukat veselou melodii nikdo - ani domácí Fiat, ač s 23 993 prodanými aut statistikám jasně vládne, nebude mít z meziročního poklesu o 22,8 procenta radost. Menší ztráty utrpěl jen VW (-12,3 %), takový Ford (-38,2 %), Opel (-34 %) nebo Renault (-38 %) jsou na tom naopak o hodně hůře. A česká Škoda? Výsledek -49,1 % si asi rovněž za rámeček nedá...

To je po včerejším povídání o Španělsku trochu ohraná písnička, jedno specifikum ale italský trh má. Vzpomínáte si na náš článek o tom, jak daň z výkonu a kontroly beřnáků ničí trh luxusních aut v Itáliií? Pak zde můžete vidět konkrétní důsledky.

Vůbec největší ránu ze všech značek totiž dostalo Porsche (-62,7 %) a krom zmíněného Land Roveru nenajdete prestižní „marku”, která by na tom byla dobře. Ferrari pokleslo o 51,8 procenta, Maserati o 55, Lexus o 48,6 a ani ve Španělsku bodujícímu BMW to v Itálii nefunguje, jakkoli pokles o 20,6 procenta lze hodnotit ještě jako mírný.

S politikou italské vlády navíc nejde čekat změnu k lepšímu, a tak se zřejmě budou prodeje v Itálii propadat tak dlouho, až klesnou ke dnu. A nebo ne? Můžete si sami zavěštit z křišťálové koule, neznámých je v tuto chvíli ve hře stále příliš. Kompletní přehled nejprodávanějších značek a modelů ale pochopitelně následuje...


Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 1 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 01Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 2 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 02Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 3 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 03Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 4 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 04Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 5 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 05Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 6 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 06Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 7 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 07Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 8 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 08Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 9 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 09Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 10 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 10Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 11 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 11Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 12 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 12Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 13 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 13Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 14 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 14Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 15 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 15Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 16 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 16Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 17 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 17Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 18 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 18Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky - 19 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 19
Nová 911 se může líbit jak chce, s extrémním daňovým zatížením a coby trn v oku zaměstnanců finančních úřadů se ale prostě v Itálii dobře prodávat nedá...

Nejprodávanější značky aut v Itálii v září 2012

(pořadí, značka, počet prodaných vozů)

1. Fiat - 23 993
2. VW - 9 359
3. Ford - 7 154
4. Opel - 6 689
5. Peugeot - 5 592
6. Lancia/Chrysler - 5 449
7. Toyota - 4 461
8. Citroën - 4 396
9. Audi - 4 356
10. Nissan - 4 147
11. Renault - 3 937
12. BMW - 3 825
13. Mercedes - 3 396
14. Alfa Romeo - 3 190
15. Hyundai - 3 154
16. Kia - 2 141
17. Chevrolet - 1 946
18. Smart - 1 775
19. Dacia - 1 607
20. Suzuki - 1 365
21. Mini - 1 271
22. Volvo - 1 150
23. Land Rover - 1 139
24. Skoda - 656
25. Seat - 562
26. Honda - 477
27. Jeep/Dodge - 400
28. Mazda - 368
29. Subaru - 281
30. Mitsubishi - 227
31. Porsche - 178
32. Daihatsu - 109
33. Jaguar - 105
34. SsangYong - 88
35. Lexus - 69
36. Tata - 35
37. Mahindra - 18
38. Infiniti - 16
39. Ferrari - 14
40. Maserati - 9
41. Aston Martin - 3
42. Lamborghini - 3
43. Saab - 3
44. Great Wall - 1
45. Ostatní - 17

10 nejprodávanějších modelů aut v Itálii v září 2012

(pořadí, model, počet prodaných vozů)

1. Fiat Panda - 9 113
2. Fiat Punto - 6 794
3. Fiat 500 - 3 544
4. Lancia Ypsilon - 3 356
5. Ford Fiesta - 3 319
6. VW Golf - 3 101
7. Peugeot 208 - 2 879
8. Opel Corsa - 2 518
9. Alfa Romeo Giulietta - 2 420
10. Toyota Yaris - 2 238

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.