Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tahle auta s TDI už na smrt nečekají. VW nějak zařídil, že můžou zpátky na silnice
28.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdálo se, že je nic jiného než šrotiště potkat nemůže. Opak je ale nakonec pravdou, z vykoupených Volkswagenů s „cinklými” TDI nezhyne asi žádný.
Kauza Dieselgate začíná stále více připomínat absurdní divadlo. V Německu stále probíhá svolávací akce, která je pro majitele Volkswagenů s TDI povinná. Existují sice pochybnosti o provedených modifikacích a najdou se majitelé, kteří je odmítají, tamní úřady ale pochybnosti shazují ze stolu. A nejnověji hrozí, že bez přehrání softwaru přijdou o oprávnění k provozu na veřejných komunikacích.
To představuje stále tvrdší přístup v místech, kde se VW de iure žádného podvodu nedopustil. Jeho svědky jsme navíc za situace, kdy na druhé straně oceánu úřady naopak Volkswagenu stále více uvolňují ruce. A to přesto, že tam Němci podváděli bez jakýchkoli pochybností a nikdo se s nimi zprvu nemazlil.
Také proto se ještě před rokem zdálo, že německá automobilka bude muset vykoupit a sešrotovat prakticky všechna auta osazená motorem TDI EA 189. Jakákoliv modifikace hnacího ústrojí nevypadala reálně a export mimo USA podmínky výkupu zakazovaly. Nicméně před několika týdny bylo Volkswagenu nejprve povoleno, aby prodal skladové vozy, a to bez jakékoliv úpravy. Ta může být dle agentury EPA provedena až dodatečně.
Později navíc dokázal Volkswagen přijít s řešením pro dalších 84 tisíc TDI pozdějších modelových let, která též mohl „napravit”. Tehdy jsme už naznačovali, že lis by nakonec nemusel čekat na žádný z vykoupených vozů a přesně to se nyní ukazuje - Volkswagen se dokázal z úřady dohodnout na řešení, které vrátí na silnice celkově až 326 tisíc problematických vozů.
Jak moc se reálné emise přiblíží kýženému stavu, je otázkou, úřady se ale spokojí s tím, že auta dostanou nový software a jiný katalyzátor. Stinnou stránkou těchto oprav pak sice má být zvýšení spotřeby o 2 mpg (tedy jen o několik málo decilitrů na sto kilometrů) v závislosti na daném voze. Po provedených modifikacích ovšem může Volkswagen všechna inkriminovaná auta prodat jak ve Státech, tak případně v zahraničí.
Jakým směrem se značka vydá, to prozatím není jisté. Nicméně aktuálně jí „na krku“ zůstává jen pár tisíc exemplářů Volkswagenu Passat 2,0 TDI s manuální převodovkou, jež byly vyrobeny jako modelové roky 2012-2014. Stávající oprava se totiž týká všech aut tzv. Generace 1, tedy hlavně starších Golfů TDI, ale i obdobných variant VW Jetta, VW Beetle a Audi A3.
Předchozí povolení se týkala Generace 2 a 3, přičemž v prvním případě šlo o hlavně o 84 tisíc kusů modelu Passat s automatickou převodovkou z let 2012-2014, ve druhém pak o diesely modelového roku 2015 v počtu 67 000 vozů. Pokud si přitom uvědomíme, že původně se kauza Dieselgate týkala 482 tisíc aut, pak Volkswagenu ke stoprocentní úspěšnosti skutečně opravdu již mnoho nezbývá.
Automobilka zatím vykoupila zhruba 275 tisíc aut, za které zaplatila více než 6,3 miliardy USD (cca 141 mld. Kč). S návratností minimálně podstatné části této sumy ale nyní může počítat, což celkový účet poněkud sníží. Potenciální klientele přitom VW vzkazuje, že modifikace nikterak neovlivní spolehlivost vozu, čemuž můžeme a nemusíme věřit. Jisté ale je, že smrt statisíce vykoupených aut nečeká a to je jedině dobře - největší ekologickou katastrofou by bylo jejich marnotratné zničení jen kvůli nadlimitním emisím oxidů dusíku...
Zachráněné vozy VW Group s TDI spadající pod tzv. Generaci 1
Audi A3 TDI (modelový rok 2010-2013)
VW Beetle TDI a Beetle Cabrio TDI (modelový rok 2012-2014)
VW Golf TDI (modelový rok 2010-2014)
VW Jetta TDI a Jetta Kombi TDI (modelový rok 2009-2014)
Letecké záběry na vykoupené VW odstavené u stadionu Pontiac Silverdome










Záběry na vykoupené VW odstavené u stadionu Pontiac Silverdome
Záběry na vykoupené VW odstavené v Norton Air Force Base
Záběry na vykoupené VW odstavené u Port of Baltimore
Volkswagen nově dostal povolení agentury EPA k opravě 326 tisíc aut tzv. Generace 1. Ke stoprocentní úspěšnosti tak značce již mnoho nezbývá
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva