Svolávací akce nemají stoprocentní úspěšnost, část aut zůstane neopravena

Výsledky ukazují, že každé čtvrté auto zůstane po svolávací akci v původním stavu, který není optimální. Co si z toho vzít za ponaučení?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Svolávací akce nemají stoprocentní úspěšnost, část aut zůstane neopravena

23.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Svolávací akce nemají stoprocentní úspěšnost, část aut zůstane neopravena

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výsledky ukazují, že každé čtvrté auto zůstane po svolávací akci v původním stavu, který není optimální. Co si z toho vzít za ponaučení?

Lidé jsou rozenými prokrastinátory. Odkládáme věci, které budeme muset stejně jednou udělat - na zítra, na pozítří, na potom. Ukazuje se, že to neplatí jen o dietě, nejrůznějším schůzkám a náplni práce jako takové, ale i ve vztahu k našim „plechovým miláčkům“, automobilům. Vzhledem k jednoduchosti odkladu nejrůznějších záležitostí se nelze ani příliš divit, že v USA dorazí do servisů dealerů na svolávací akce jen tři čtvrtiny ze všech kontaktovaných zákazníků. Před čím by nás to mělo varovat?

Řeknete si, že úspěšnost svolávacích akcí vyjádřená 75 procenty není až tak velký problém. Nebudeme oponovat. Pokud jde o pár vozidel výrobce, jehož roční prodeje dosahují desítek až stovek kusů, není to nic dramatického. Vezměme však v potaz například jen svolávací akci GM u 16 milionů automobilů v první polovině letošního roku. V případě zmíněné kauzy to dělá hned 4 miliony aut, a to se bavíme pouze o jedné jediné akci.

Jen v USA se odhaduje, že v současné době brázdí tamní silnice dokonce 36 milionů neopravených kusů. Nemusí se ovšem ve všech případech jednat jen o prokrastinátory. Problémy jsou ze strany automobilek mnohdy vyřešeny pouhým zasláním dopisu či e-mailu, jehož adresát nemusí být nikdy zastižen. Může ho třeba i neúmyslně ignorovat, ztratit pobídku ve zbytku korespondence a tak podobně.

Výrobci k záručním opravám údajně vyzývají už i přes sociální sítě a telefonním hovorem, stále se to ovšem netýká všech. Podle odborníků by se situace zlepšila, kdyby na svolávací akce zvaly značky spolu s pobídkami k jiným bezplatným úkonům (třeba s výměnou oleje zdarma či s drobným poukazem na palivo).

Tak či onak, největší paseku v tom všem udělá následný prodej neopraveného auta dalšímu majiteli, kterého už automobilka zřídkakdy eviduje. Při větším počtu „svolávaček“ k jedinému modelu si pak neopravené závady můžete spolu s autem koupit na trhu ojetých vozů spolehlivě všechny najednou a věřte nám, že takové nechcete. Koupit si třeba takové lehce jeté Infiniti Q50 vybavené nespolehlivě fungujícím řízením po drátě bez opravy? Jistě nic pěkného.

Vezměme v potaz, že dosud jsme se bavili pouze o USA. V Evropě podle našeho názoru půjde ještě o větší procento neopravených, respektive nesvolaných aut, jelikož tady není komunikace mezi zákazníkem a automobilkou tak intenzivní, konkrétně u nás pak na silnicích jezdí spousta nových aut z dovozu. Lepší je tedy rozhodně v autobazarech shánět ojeté auto, které nebylo svoláváno na žádné akce podobného typu. Falešné zápisy v servisních knihách totiž mohou leda mást. Svolané zkrátka neznamená totéž, co bez problémů funkční...


Svolávací akce nemají stoprocentní úspěšnost, část aut zůstane neopravena - 1 - Uspesnost svolavacich akci USA 2014 01Svolávací akce nemají stoprocentní úspěšnost, část aut zůstane neopravena - 2 - Uspesnost svolavacich akci USA 2014 02Svolávací akce nemají stoprocentní úspěšnost, část aut zůstane neopravena - 3 - Uspesnost svolavacich akci USA 2014 03
Účinnost svolávacích akcí je v USA údajně 75procentní, zbývající čtvrtina aut do servisu nedorazí. Při nákupu ojetiny tedy doporučujeme sáhnout po modelu, který svoláván vůbec nebyl

Zdroj: Detroit News

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.