Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Světový šampion Ogier už se k VW nevrátí, jezdit bude s Fordem Fiesta WRC
13.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyřnásobný mistr světa a někdejší jednička VW byl skloňován i s možným návratem za volant Pola WRC, pokud by přece bylo nasazeno. Nestane se to.
Odchod Volkswagenu ze světových rallye rozhodně nebyl skutkem, nad kterým bychom mohli zajásat. Před pár dny sice vysvitla naděje, že se Polo GTI WRC šampionátu zúčastní pod křídly privátního týmu, nicméně momentálně stále není jisté, zda se tak skutečně stane. A pokud ano, tak jaké budou reálné šance soukromníků na větší úspěchy.
Jen u vozu ale problémy nekončí, dále tu totiž máme jezdce, kteří si pár týdnů před začátkem nové sezóny museli začít hledat volnou sedačku. Jedním z nich je i úřadující světový šampion Sébastien Ogier, který v kokpitu Volkswagenu mohl získat pátý titul mistra světa v řadě. Tím by jen pokračoval ve šlépějích svého slavnějšího krajana Sébastiena Loeba.
Přes rozpuštění tovární stáje VW se ale hovořilo o tom, že by to mohl být právě Ogier, kdo by usedl do Pola WRC pod hlavičkou soukromé stáje. Teď už víme, že se to nestane. Ogier sice ve WRC začínal u Citroënu, návrat zpět domů se ovšem nekoná. Místo toho čtyřnásobný mistr zamíří k Fordu.
Smlouvu s týmem M-Sport podepsal Ogier po úspěšných testech s novým Fordem Fiesta WRC, stejně jako jeho dlouholetý přítel, spolujezdec a krajan Julien Ingrassia. Oba přitom za sebou mají kromě čtyř vyhraných šampionátů také 56 pódiových umístění, 475 vítězství v rychlostních zkouškách a 38 v rámci samotných soutěží.
„Příští sezónu toho bude spousta nového, ale stoprocentně se na to těším. Máme novou generaci rallyových vozů a je tu i nový tým - jsou to tedy vzrušující chvíle,“ komentuje přechod Ogier. A dodává, že do startu Rallye Monte-Carlo již mnoho času nezbývá. Soutěž totiž začíná již za něco málo přes měsíc 16. ledna 2017.
„Nestrávil jsem v kokpitu Fordu Fiesta WRC mnoho času, ale udělám vše proto, abych byl připravený. Jsem si vědom výzev a vím, jak hladový je Malcolm Wilson a jeho tým po úspěchu. Těším se proto na spolupráci s M-Sportem, přičemž se zcela určitě budeme snažit, abychom se navrátili na nejvyšší příčku pódia.“
My pak jen dodáme, že Ogier se sice mohl vrátit zpět k Citroënu, musel by ovšem nejdříve podepsat kontrakt, než by jej tým posadil do kokpitu. Hyundai pak nemělo zájem o upsání nových jezdců, zatímco bývalý kolega Jari-Matti Latvala podepsal kontrakt s Toyotou. Bez místa je tedy v tuto chvíli pouze Andreas Mikkelsen.
Ogiera přitom u M-Sportu doplní Ott Tanak se spolujezdcem Martinem Järveoja, přičemž plné složení stáje má být oznámeno pár dní před začátkem nové sezóny. Ta kromě zcela nových vozů počítá také s představením nové kategorie Trophy, která umožní větší konkurenci pro privátní týmy a jezdce užívající starší vozy.





Sébastien Ogier zkusí po Volkswagenu a Citroënu své štěstí u Fordu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 35 minutamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva